کد خبر: ۲۸۴۴۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸

فراخوان خاخام بلندپایه یهودی برای مسلح شدن یهودیان اروپا

"خاخام "مناخیم مارگولین" مدیرکل مرکز مذهبی یهودی اروپا و انجمن یهودیان اروپا بزرگترین فدراسیون سازمان‌های یهودی در کل اروپا است. او اظهار داشته که قوانین حمل اسلحه در کشورهای اروپایی باید تغییر کنند. وی در این باره اظهار داشته که حادثه اخیر در کپنهاگ نمونه آشکاری است که نشان می‌دهد یهودیان باید اجازه حمل اسلحه برای دفاع از خود را داشته باشند."
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پس از حملات این هفته در دانمارک علیه یهودیان مقیم اروپا که در جریان ان دو نفر به ضرب گلوله از طریق تیراندازی از بیرون یک کنیسه کشته شدند، یکی از خاخام‌های برجسته یهودی دولت‌های اروپایی را به نادیده گرفتن رشد یهودستیزی در آن کشور متهم کرده است. 
 
به گزارش آفتاب به نقل از خرداد، نشریه "نیوزویک" با انتشار گزارشی درباه وضعیت کنونی یهودیان در کشورهای اروپایی پس از حملات اخیر در فرانسه و دانمارک می‌نویسد: "خاخام "مناخیم مارگولین" مدیرکل مرکز مذهبی یهودی اروپا و انجمن یهودیان اروپا بزرگترین فدراسیون سازمان‌های یهودی در کل اروپا است. او اظهار داشته که قوانین حمل اسلحه در کشورهای اروپایی باید تغییر کنند. وی در این باره اظهار داشته که حادثه اخیر در کپنهاگ نمونه آشکاری است که نشان می‌دهد یهودیان باید اجازه حمل اسلحه برای دفاع از خود را داشته باشند." 
 
نیوزویک در ادامه اشاره کرده که این خاخام یهودی در بخشی از نامه خود خطاب به دولت‌های اروپایی از آن‌ها درخواست صدور مجوز برای حمل اسلحه توسط یهودیان را کرده است. او همچنین خواستار صدور مجوز از سوی دولت‌های اروپایی برای فراهم کردن شرایط آموزش چگونگی استفاده از اسلحه توسط یهودیان برای حفاظت از جان خود و مراکز مربوط به آنان شده است. با این حال، این خاخام یهودی می‌گوید که تاکنون هیچ یک از دولت‌های اروپایی "پاسخی واقعی" به نامه او نداده‌اند. 
 
نیوزیوک در ادامه اشاره کرده که رسانه‌ها و سیاستمداران اروپایی در خواب به‌سر می‌برند و متوجه نیستند که وضعیت یهودیان اروپا نیازمند رسیدگی بیشتر است. قرار است هفته آینده این خاخام یهودی در سیمیناری مربوط به امنیت اروپا که در سه روز توسط مرکز مذهبی یهودیان اروپا در پراگ تشکیل می‌شود، شرکت کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین