کد خبر: ۲۸۵۱۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸

۱۲کشته در پي اختلاف‌سیگاري داعشی‌ها!

اختلاف میان شبه‌نظامیان گروه داعش بر سر مجازات سیگاری‌ها در منطقه حویجه وابسته به استان کرکوک در شمال عراق، به کشته شدن ۱۲ تن از آن‌ها انجامید!
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خبرگزاری الشرق الاوسط به نقل از شاهدان عینی گزارش داده است که گروه داعش شماری از سیگاری‌ها را دستگیر و آن‌ها را شلاق زده است. همچنین شماری از کشانی که پیش‌تر به خاطر سیگار کشیدن اخطار گرفته بودند، با مجازات قطع انگشتان دست مواجه شدند. این گزارش افزوده است: «شماری از نیروهای این گروه با مجازات قطع انگشتان دست مخالفت کردند و آن را خلاف شرع دانستند. این اعتراض به درگیری مسلحانه میان شبه‌نظامیان و کشته شدن دستکم ۱۲ تن از آن‌ها انجامید.» داعش استفاده از سیگار و تنباکو را در مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه حرام اعلام کرده است. داعشی‌ها درحالی که به صورت روزانه به بهانه‌های مختلف در حال کشتار مردم هستند؛ سیگار کشیدن را به دلیل ضرر رساندن به بدن انسان، برای مردم حرام اعلام کرده‌اند. پیش از این گزارش شده بود که یکی از فرماندهان داعش در سوریه به خاطر کشیدن سیگار سر بریده شد!

احتمال ربوده شدن خبرنگار سوئدی به دست داعش

در همين حال، یک روزنامه سوئدی گزارش داد یک خبرنگار آزاد این کشور در یک منطقه مرزی بی ثبات ترکیه-سوریه که در کنترل داعش قرار دارد، مفقود شده است. به نوشته روزنامه اکسپرسن، این مرد سی و چند ساله که هویتش اعلام نشده است از دوشنبه که در شهر غازی انتپ در جنوب شرقی ترکیه بود با هیچ کس تماس نداشته است.

این شهروند سوئدی طبق گزارش ها قصد داشت از طریق غازی انتپ از مرز ترکیه -سوریه عبور کند. این شهر در 60 مایلی حلب، دومین شهر بزرگ سوریه واقع شده است. به نوشته اکسپرسن، این روزنامه نگار با سفارت سوئد به توافق رسیده بود که اگر روزی یکبار با آنها تماس نگیرد اعلام خواهد شد که وی مفقود شده است. رسانه ها این احتمال را مطرح کرده اند که داعش وی را ربوده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین