کد خبر: ۲۸۵۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

نگرانی‌های جورج کلونی درباره درگیری‌های وحشیانه و تجاوز به زنان در دارفور

"جورج کلونی" بازیگر و کارگردان هالیوودی با انتشار یادداشتی در روزنامه امریکایی "نیویورک تایمز" به نگرانی‌هایش درباره درگیری‌های وحشیانه در دارفور سودان و قربانی‌شدن زنان در آن منطقه از قاره آفریقا پرداخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جورج کلونی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده تجاوز و خشونت علیه زنان در دارفور سودان می‌نویسد: "در اوایل سال 2000 میلادی، درگیری‌ای وحشیانه‌ای در غرب سودان بین دولت و شورشیان درگرفت و منجر به مرگ صداها هزار نفر از دارفوری‌ها و آوره شدن میلیون نفر دیگر شد. در سال 2004 میلادی، دولت امریکا اقدامات روی داده در سودان را نسل‌کشی اعلام کرد. از آنجا که دولت سودان به طور معمول از سفر روزنامه نگاران به دارفور جلوگیری می‌کند دسترسی به مردم آن مطنقه و ارائه کمک‌های بشردوستانه بسیار محدود است. نهادهای حقوق بشری و ناظران سازمان ملل متحد که از نزدیک رویدادهای سودان را نظاره می‌کنند نسبت به نقض مداوم حقوق بشر در آن ناحیه هشدار داده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر به‌تازگی از حوادث روی‌داده تجاوز به عنف در یکی از روستاهای آن منطقه خبر داده است." 
 
به گزارش خرداد، "جورج کلونی" در ادامه با استناد به شواهد موجود درباره رشد پدیده تجاوز در دارفور می‌نویسد: "پس از جمع‌آوری اسناد مرتبط با بیش از 130 شاهد و شهادت‌های گرفته شده تلفنی از قربانیان، نتایج بدست آمده نشان داد که دست کم 221 زن توسط سربازان ارتش سودان طی یک دوره 36 ساعته در ماه اکتبر گذشته مورد تجاوز قرار گرفتنه بودند. تلاش نیروهای حافظ صلح برای بررسی این موضوع با موانع ایجاد شده از سوی دولت سودان مواجه شده‌اند. با این حال، گزارش‌های منتشر شده از آن منطقه نشان می‌دهند که ارتش سودان خشونت جنسی را به عنوان تاکتیکی برای اعمال کنترل اجتماعی و سلطه قومیتی و ایجاد  تغییرات جمعیتی به‌کار می‌گیرد. متاسفانه در حال حاضر به دلیل حمایت دولت سودان امکان مجازات نیروهای دولتی دخیل در این موضوع وجود ندارد." 
 
جورج کلونی به دیدارهای خود از دارفور اشاره می‌کند و از مشاهدات می‌نویسد: "در طول بازدی ما از دارفور در مناطق کوهستانی آنجا و اردوگاه‌های پناهندگان در کشورهای همسایه داستان‌هایی را شنیدیم که نشان می‌داد سربازان سودانی از تجاوز به عنوان ابزار شکنجه استفاده می‌کنند. آنان در کنار این اقدامات به بمباران هوایی بیمارستان و زمین‌های کشاورزی و. سوزاندن روستاها و محرومیت روستاییان از دریافت کمک‌های غذایی مبادرت ورزیده‌ند." 
 
جورج کلونی با ابراز نگرانی از ادامه وضعیت کنونی در سودان اشاره می‌کند که دولت آن کشور با استفاده از منابع عظیم زیرزمینی بدست آمده به خصوص طلا و فروش آن به شرکت‌های خارجی توانسته هزینه‌های نظامی خود را تامین کند. این بازیگر امریکایی در این باره به صندوق بین‌المللی پول و شورای امنیت هشدار داده است و معتقد است که این پول‌ها می‌توانند در راستای پاکسازی قومی دمورد استفاده قرار گیرند. 
 
جورج کلونی در بخش پایانی این مقاله تشدید تحریم‌ها علیه سودانه و کسب اطمینان بانک‌های بین‌المللی از عدم فعالیت تجاری شرکت‌های مستقر در دبی و لندن در حوزه خرید و فروش طلا با دولت سودان را بهترین راه حل برای توقف مسیر تامین بودجه نظامی که منجر به تشدید خشونت در سودان شده ارزیابی می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین