کد خبر: ۲۸۶۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸

مرادخانی: شرایط رقابت سالم برندهای ایرانی و خارجی در حوزه مد باید فراهم شود

رئیس کارگروه مدولباس گفت: ما نمی‌توانیم در شرایط کنونی مانع ورود لباس‌ها و برندهای غیرایرانی شویم اما می‌توانیم شرایطی فراهم آوریم که برندهای ایرانی پررنگ و رقابت سالمی میان این دو برقرار شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش مهر، علی مرادخانی رئیس کارگروه ساماندهی مدولباس در آیین گشایش چهارمین جشنواره بین‌المللی مدولباس فجر که امروز ۱۱ اسفندماه در سالن نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد مدولباس را حوزه جوانی دانست و افزود: لباس نماد است و نشان دهنده هویت، طرز تفکر و فرهنگ ما است حتی تبار اجتماعی آدم‌ها را از روی لباسشان می توان مشخص کرد. از این رو است که وقتی فیلم‌های قدیمی را می‌بینیم برای ما مهم است که بازیگرها چگونه لباس می پوشند چون لباس گزاره‌ای است که براساس آن می توان شرایط آن زمان را تحلیل کرد.

به گفته معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد در تمام این سال‌ها آنگونه که باید و شاید به حوزه مدولباس توجه نشده و جشنواره مد و لباس می‌کوشد تا نگاه علمی و دقیقی به این حوزه داشته باشد و دانشگاهیان را به صنعتگران نزدیک کند اگر این جشنواره بتواند این دو شاخه را به درستی کنار هم قرار دهد یعنی تولیدات ما را علمی و در عین حال کاربردی کند رسالت خود را انجام داده است.

به گفته مرادخانی بخش مهمی که در حوزه مد و لباس باید به آن توجه شود اقتصاد است چراکه در کشور ما بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی به برندهای غیرایرانی مربوط می‌شود شاید این جشنواره بتواند به تولید و گسترش برندهای ایرانی کمک کند.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس در ادامه بیان کرد: برندهای ایرانی که خیلی خوب فعالیت و پوشاک مناسبی ارائه می کنند هم هستند اما به خاطر برخی تهدیدهای اقتصادی از معرفی برند خود پرهیز می کنند. ما باید به آسیب شناسی این ماجرا بپردازیم و پوشاکی هماهنگ با فرهنگ ایرانی اسلامی و همچنین سایز ایرانی تولید کنیم.

مرادخانی با اشاره به اینکه نمی توان جلوی واردات پوشاک غیرایرانی را گرفت، بیان کرد: ما نمی توانیم در شرایط کنونی و در دنیایی که همه کشورها و مردمشان در تعامل با یکدیگرند جلوی ورود پوشاک غیرایرانی را بگیریم اما باید رقابت درستی میان برندهای ایرانی و غیرایرانی وجود داشته باشد و حضور طراحان ایرانی آنقدر پررنگ باشد که ورود پوشاک غیرایرانی به ایرانی ها آسیبی وارد نیاورد.

چهارمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس از امروز ۱۱ اسفندماه در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران کار خود را آغاز کرده است. در این جشنواره دستاوردهای ۲۰ استان به نمایش گذاشته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین