کد خبر: ۲۸۶۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰

ممنوعیت استفاده از پهپاد در جریان برگزاری مذاکرات هسته‌ای

سایت خبری "سوئیس اینفو" با انتشار گزارشی درباره ممنوعیت پرواز پهپادها در سوئیس در جریان برگزاری مذاکرات هسته ای می نویسد: "کانتون های "ژنو" و "واد" محدودیت های را برای استفاده از پهپاد در طول ماه مارس جاری وضع کرده اند. این تصمیم با هدف به حداکثر رساندن امنیت شهر ژنو در طول برگزاری نشست های بین المللی از جمله مذاکرات هسته ای ایران وضع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خرداد، همه منتظر نتیجه مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در ژنو هستند. در این میان اما شاید اشخاص و شرکت های دارنده پهپاد در ژنو از جریان برگزاری این دور از مذاکرات چندان راضی به نظر نرسند چرا که دولت سوئیس این پیام را به آن ها منتقل کرده است: پرواز پهپادهای در جریان برگزاری مذاکرات هسته ای ممنوع. 
 
سایت خبری "سوئیس اینفو" با انتشار گزارشی درباره ممنوعیت پرواز پهپادها در سوئیس در جریان برگزاری مذاکرات هسته ای می نویسد: "کانتون های "ژنو" و "واد" محدودیت های را برای استفاده از پهپاد در طول ماه مارس جاری وضع کرده اند. این تصمیم با هدف به حداکثر رساندن امنیت شهر ژنو در طول برگزاری نشست های بین المللی از جمله مذاکرات هسته ای ایران وضع شده است. براساس بیانیه منتشر شده از سوی پلیس محلی "واد" مقام های ژنو در تاریخ 26 فوریه تصمیم گرفتند در بیشتر مناطق حساس ممنوعیتی را برای پرواز پهپادها به عنوان اقدامی احتیاطی وضع کنند. این تصمیم از آن رو اتخاذ شده که ژنو هم میزبان مذاکرات هسته ای و هم بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر خواهد بود." 
 
در بخشی از بیانیه پلیس سوئیس آمده است که در حال حاضر، پرواز پهپادهای غیر نظامی می تواند در زمره تهدیدات بالقوه قرار گیرد و به دلیل جلوگیری از مزاحمت احتمالی آن ها قانون ممنوعیت موقت پرواز پهپادها وضع شده است. در این بیانیه اشاره شده که این ممنوعیت مطابق با مقررات پلیس و قوانین فدرال سوئیس بوده اند. 
 
این سایت در پایان اشاره می کند که از تاریخ 28 فوریه نیز قانون ممنوعیت پرواز پهپادها در منطقه "مونترو" سوئیس به اجرا درآمده است جایی که "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران و "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا با یکدیگر دیدار داشته اند. 
 
قرار است این ممنوعیت از تاریخ 10-1 مارس ادامه داشته باشد. پهپادهایی که این قانون را نقض کنند طبق هشدار پلیس "واد" با خطر مصادره و یا انهدام به دلیل قلمداد شدن به عنوان تهدید مواجه خواهند شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین