کد خبر: ۲۸۶۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

مسئولان زیست‌محیطی با رهبری دیدار می‌کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: با توجه به مشکلات اخیر استان خوزستان در زمینه گرد و غبار و مسائل زیست محیطی، روز یکشنبه 17 اسفندماه دیداری با رهبر معظم انقلاب خواهیم داشت تا از رهنمودهای ایشان در زمینه حفظ و مقابله با معضلات زیست محیطی بهره‌مند شویم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا با اعلام این خبر افزود: از آنجا که در ماه‌های گذشته استان خوزستان دچار مشکلات عدیده‌ای در خصوص آلودگی هوا با ذرات گرد و غبار شده بود، با هماهنگی‌های به عمل آمده هفته آینده جمعی از مدیران محیط زیست به همراه منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های تاثیرگذار در این زمینه با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت.

وی افزود: 10 روزی از سالم شدن هوای خوزستان می‌گذرد و مردم اکنون در حال آماده شدن برای سالی نو و پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند. با این وجود باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد تا دیگر به شرایط گذشته باز نگردیم و با گرد و غبار شدید مواجه نشویم.

کاهش 46 درصدی میانگین بارش در خوزستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان علت ایجاد گرد و غبار شدید در این استان را قبل از هرچیز خشکسالی شدید و کم سابقه دانست و گفت: زمستان امسال استان خوزستان به طور میانگین 46 درصد کاهش بارندگی داشت و این در حالی است که در شهرهای جنوبی استان که خاستگاه گرد و غبار هستند تا 68 درصد بارندگی کاهش یافت.

لاهیجان‌زاده گفت: این کاهش بارش در جنوب استان باعث شد تا اراضی که کشت دیم می‌کردند کم کم به بیابان و منبعی برای گرد و غبار تبدیل شوند.

وی یادآور شد: بارش در 10 روز اخیر باعث شد ریزگردهای خوزستان تا حدی کاهش یابد و تاثیر زیادی در تثبیت منابع گرد و غبار داخلی داشت، اما درباره منابع خارجی هنوز اقدام موثری صورت نگرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین