کد خبر: ۲۸۷۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

ابراز امیدواری ابراهیمیان برای تصویب لایحه بودجه 94 تا پایان سال

سخنگوی شورای نگهبان گفت: رفع ایرادات لایحه بودجه 94 نیاز به زمان زیادی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نجات‌الله ابراهیمیان در نشست خبری روز شنبه با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تصویب و بررسی لایحه بودجه 94 تا پایان سال انجام خواهد شد؟ گفت: با توجه به تعداد و نوع ایراداتی که به لایحه بودجه 94 گرفته شد، تصور نمی‌کنم رفع این ایرادات نیاز به زمان زیادی داشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری ایرادات مطرح شده درباره لایحه بودجه 94 از سوی مجلس رفع شود و پس از ارسال این لایحه به شورای نگهبان توسط این مرجع مورد بررسی قرار گیرد.

ابراهیمیان اظهار کرد: نشست امروز چهارمین و آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال 93 است. در سال 93 امر اطلاع‌رسانی به عنوان یکی از اقدامات شورای نگهبان به کمک اصحاب رسانه به خوبی انجام شد و در این سال ما 44 مصوبه را در قالب طرح یا لایحه در شورای نگهبان بررسی کردیم.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: از این تعداد، 32 مصوبه پس از رفع مغایرت با قانون اساسی یا شرع به تایید شورای نگهبان رسیده و 12 مصوبه نیز هنوز به شورای نگهبان اعاده نشده‌اند که آخرین آن‌ها لایحه بودجه است.

وی گفت: در سال 93، 82 اساسنامه دولتی توسط شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 77 مورد به تصویب رسید، یک مورد با ایراد مواجه شد و چهار مورد دیگر نیز در دست بررسی است.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: در سال 93 فقهای شورای نگهبان به 49 مورد از استعاملات دیوان عدالت اداری درباره تطابق مصوبات دولتی با شرع پاسخ دادند که در 36 مورد نظر فقها بر عدم مخالفت این مصوبات با شرع و در شش مورد دیگر مخالفت مصوبات با شرع اعلام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین