کد خبر: ۲۸۸۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
سخنگوی وزارت کشور مطرح کرد:

در خصوص حادثه شیراز کسی بازداشت نشده/چهره‌ افراد در فیلم مشخص است

سخنگوی وزارت کشور گفت که تاکنون در رابطه با اتفاق رخ داده برای علی مطهری در شیراز کسی بازداشت نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسینعلی امیری در نشست خبری امروز درباره حادثه شیراز اظهار کرد:‌ تقریبا 20 دقیقه فیلم از این حادثه وجود دارد و تقریبا چهره‌ها در آن مشخص است.

وی با بیان اینکه در رابطه با این موضوع تاکنون کسی بازداشت نشده است، گفت: جناب آقای لاریجانی رئیس مجلس روز گذشته گفتند که رئیس قوه قضاییه نیز دستور پیگیری این موضوع را داده است و ما هم از مسئولین قضایی استان فارس می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کنند.

به گزارش ایسنا،‌ امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا نسبت به اتفاق مشابهی مانند حادثه شیراز که در کرمان برای یک جانباز اتفاق افتاده،‌ حساسیتی نشان داده نشده است، گفت: برای ما همه شهروندان محترم هستند. رفتارهای ساختارشکنانه مذموم و ناپسند است. ما نباید برای رسانه‌های بیگانه خوراک درست کنیم و آب به آسیاب دشمن بریزیم. اگر در کرمان هم چنین اتفاقی افتاده مذموم است.

اینطور برخورد با آقای مطهری درحالیکه ما نمی‌دانیم محتوای صحبت‌های ایشان چیست، نادرست بود
وی ادامه داد: در رابطه با آنچه که در شیراز اتفاق افتاد من باز هم لازم می‌دانم که عمیقاً تأسف خود را اعلام کنم. جناب آقای مطهری از نمایندگان بسیار خوب مجلس و فرزند شهید مطهری هستند. قبل از این‌که ایشان سخنرانی کنند و ما نمی‌دانیم محتوای صحبت‌های ایشان چیست این‌طور با او برخورد می‌شود و این کار نادرستی بود.

سخنگوی وزارت کشور اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه وزیر محترم کشور که در وین بودند از همانجا دستور پیگیری موضوع را دادند. آقای رئیس جمهور نیز به وزیر محترم کشور دستور دادند فوراً قضیه بررسی شود و با آنهایی که دشمن را شاد کردند، ‌آمرین و مباشرین برخورد شود و جهت اجرای عدالت به قوه قضائیه سپرده شوند. رئیس جمهور همچنین دستور دادند مسئولین دولتی که احیاناً قصور و تقصیری در این زمینه داشتند تحت تعقیب قانونی قرار گیرند.

امیری ادامه داد: در جهت دستور ریاست محترم جمهور، وزیر محترم کشور کمیته‌ای به مسئولیت آقای ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور و همچنین مشاور رئیس دفتر جانشین فرماندهی معظم کل قوا در نیروی انتظامی و رئیس بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت کشور تشکیل دادند و این گروه صبح امروز عازم شیراز شدند. البته گروه‌های کارشناسی روزهای قبل به شیراز اعزام شده بودند. ولی این هیأت عالی‌رتبه صبح امروز به شیراز رفتند تا گزارش دقیق را با شناسایی دقیق آمرین و مباشرین اعلام کنند. لذا باید منتظر اعلام نتیجه از سوی این هیأت باشیم.

خبرنگاری با اشاره به صحبت‌های استاندار فارس مبنی بر شناسایی و دستگیری عاملان حادثه شیراز پرسید آیا سخنان استاندار فارس در این باره تکذیب می‌شود؟ امیری در این باره گفت: نمی‌دانم، استاندار فارس چه گزارشی داشته است اما آقای ذوالفقاری صبح امروز اعلام کردند که حدود 20 دقیقه فیلم از این حادثه گرفته شده و در آن تقریباً‌ چهره‌ها مشخص هستند.

عوامل وقوع حادثه شیراز 50 تا 200 نفر ذکر شده‌اند
وی با بیان این‌که تاکنون کسی در این رابطه بازداشت نشده است، ادامه داد: با توجه به تأکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیگیری این حادثه خواهش ما از مسئولین قضایی استان فارس این است که عنایت ویژه‌ای در رسیدگی سریع به این موضوع داشته باشند.

امیری گفت: در رابطه با تعداد عوامل وقوع این حادثه از 50 تا 200 نفر ذکر شده و اعداد متفاوتی در این‌باره بیان شده است.

امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تهدید خودروی وکیل علی مطهری و نوشتن عبارت «اخطار اول» بر روی آن، آیا این کارها ادامه دارد؟ گفت: با توجه به دستور رییس جمهور و وزیر کشور نباید پیش‌داوری کنیم. هیاتی تشکیل و به شیراز اعزام شده است. این هیات در حال بررسی موضوع است و باید اجازه دهیم نتیجه بررسی را اعلام کنند و بعد اطلاع‌رسانی کنیم.

وی درباره تخریب خودروی وکیل علی مطهری نیز گفت: این موضوع را کسی رسما به من اعلام نکرده ولی ما چنین کارهایی را به صلاح کشور، قانونی و قابل قبول نمی‌دانیم.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به انتقاداتی که از عملکرد استانداری فارس می‌شد، مسئولیت بررسی موضوع به استاندار فارس داده شد، گفت: استاندار فارس مسئول کار نبودند بلکه از همان ابتدا آقای دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور مسئول بررسی این موضوع شدند.

امیری همچنین اظهار کرد: به محض اینکه وزیر کشور از ماموریت خارج از کشور برگشت موضوع را مورد بررسی قرار داده و بعد از آن رییس محترم جمهور خطاب به وزیر کشور دستور پیگیری دادند.

امیری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر احتمال عزل استاندار فارس گفت: باید صبر کنیم هیات اعزام شده نتیجه بررسی‌های خود را اعلام کند تا بعد این موضوع بررسی شود. دستور رییس محترم جمهور بسیار قاطع است و ایشان فرموده‌اند که با قاصران یا مقصران هم باید برخورد شود ولی نباید پیش داوری کرد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست سخنگوی وزارت کشور ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: ما در آستانه نوروز 94 هستیم و این عید را به همه کسانی که در سرتاسر جهان آن را جشن می‌گیرند تبریک می‌گویم و ان‌شاءالله که سال 94 سالی پرتلاش‌تر برای ما باشد.

وی اظهار کرد: بحمدالله در سالی که گذشت شاهد تلاش‌های زیادی بودیم و دولت موفقیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف داشت و باید بگوییم همه توفیقاتی که دولت داشته با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری بوده است.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: دولت در سالی که گذشت در مورد تورم، مذاکرات هسته‌ای، طرح سلامت، کاهش اتکا به نفت، توسعه صادرات غیرنفتی، روابط با همسایگان، بهبود محیط کسب و کار، محیط زیست و اصلاح ساختار اداری توفیقات خوبی داشته است.

امیری ادامه داد: وزارت کشور از طریق استانداری‌ها، سیاست‌های دولت را اجرا کرد. در این زمینه بعضی استان‌ها توفیقات بیشتر و بعضی توفیقات کمتری داشتند ولی بحمدالله در 31 استان سیاست‌های دولت در حال اجراست و در این رابطه معضل و مشکلی نداشتیم.

سخنگوی وزارت کشور در رابطه با مدیران سیاسی وزارت کشور، گفت: استانداران کشور که در سال 92 مستقر بودند و تعدادی از فرمانداران در سال 93 بر اساس ضوابط موجود و لحاظ گفتمان دولت منصوب شدند و در حال حاضر هم دارد ابلاغ نفرات پایانی صادر می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد وزارت کشور در حوزه امنیتی، گفت: با اینکه متاسفانه در اطراف کشور شرایط خوبی وجود ندارد بحمدالله در داخل از امنیت خوبی برخورداریم. داعش بخش‌هایی از خاک عراق را تصرف کرد و تحرکاتی در سوریه و افغانستان داشت. همچنین با وجود اشرار جنوب شرق کشور امنیت خوبی داشتیم که اینها مرهون زحمات تمام عزیزان در حوزه‌های مختلف امنیتی است.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: در این راستا وزیر محترم کشور جلسات شورای تامین را تشکیل می‌دهد و دستورات لازم را به شورای تامین استان‌ها ابلاغ می‌کنند.

اعضای گروهک‌های ضدانقلاب در حال تسلیم شدن هستند
وی گفت: ‌در استان سیستان همیشه دغدغه امنیتی وجود داشت ولی با کارهایی که انجام شد با اقدامات فوق‌العاده‌ای مواجه بودیم. به طور مثال کشف خانه تیمی اشرار و دستگیری افرادی که نزدیک به یک دهه عامل ناامنی در سیستان بودند پیروزی مهمی است به ویژه اینکه ابزاری که در اختیار آنها بود می‌توانست مشکلاتی را به ویژه در آستانه 22 بهمن ایجاد کند.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: در حال حاضر ما شاهد یک رویکرد جدید در غرب و جنوب کشور هستیم و آن این است که شاهد تسلیم شدن اعضای گروهک‌های ضدانقلاب در این مناطق هستیم و این را به عنوان یک امر مبارک در نظر می‌گیریم.

امیری با بیان اینکه معاون امنیتی وزارت کشور مرتب سفر امنیتی دارد، افزود: معاون امنیتی وزارت کشور در این سفرها وضعیت امنیتی استان‌ها را رصد و دستورات لازم را ابلاغ می‌کند. کمیسیون‌های کارگری و دانشجویی نیز فعال هستند و بر اساس همین فعالیت‌ها است که خوشبختانه مشکلی از این لحاظ نداشته‌ایم.

برنامه‌ریزی‌های وزارت کشور برای تسهیل سفر هموطنان انجام شده
سخنگوی وزارت کشور گفت: با توجه به اینکه در آستانه نوروز هستیم برنامه‌ریزی‌های وزارت کشور برای تسهیل سفر هموطنان انجام شده و از استانداران خواسته شده برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد که ان‌شاءالله شاهد کمترین حادثه باشیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از شهروندان تاکید دارند در چهارشنبه آخر سال مراسمی داشته باشند، افزود: قبلا تمهیداتی پیش‌بینی شده بود تا از توزیع مواد منفجره خطرناک جلوگیری شود تا ان‌شاءالله شاهد حوادث خطرناک نباشیم. ما در این هفته چهارشنبه پایان سال داریم که رسمی ایرانی است و ما حتما به فرهنگ ایرانی احترام می‌گذاریم زیرا فرهنگ ایرانی اسلامی همواره مورد تاکید است.

سخنگوی وزارت کشور از مردم خواست با مامورین و مسئولین در این زمینه همکاری کنند و به ویژه برای فرزندان خود شرایطی فراهم کنند تا شاهد بی‌احتیاطی نباشیم.

وی با اشاره به سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: در پنج سال گذشته اعتبارات این سازمان را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داده بودند. کشور ما شرایطی از جمله خشکسالی و زلزله داشته و سازمان مدیریت بحران به وظایف قانونی خود عمل کرده است. الان هم در ژاپن کنفرانس جهانی خطرپذیری بلایا در حال برگزاری است و حضور در این کنفرانس تجربه خوبی است.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به وظایف وزارت کشور در حوزه معاونت سیاسی، گفت: کمیسیون ماده 10 احزاب مرتبا تشکیل جلسه داده است. طبق آمار، کمیسیون ماده 10 در مدت تشکیل در زمان دولت تدبیر و امید مجوز تاسیس 10 حزب در حوزه سیاسی را داده است. همچنین این کمیسیون هفت مورد صدور پروانه برای احزاب و 12 مورد تایید تشکیل مجمع عمومی احزاب را داشته است.

امیری افزود: با توجه به اینکه تشکل‌های صنفی نیز زیر نظر کمیسیون ماده 10 هستند این کمیسیون اجازه تاسیس 35 مورد تشکل صنفی را داده و با تمدید پروانه 45 تشکل صنفی موافقت کرده و همچنین برای 12 مورد هم پروانه صادر کرده است.

سخنگوی وزارت کشور افزود: از زمان انتصاب معاون جدید سیاسی وزارت کشور، آقای مقیمی هر هفته به یک استان رفته و سیاست‌های کلی دولت را به فرمانداران اعلام کرده است. در این زمینه بخصوص موضوع بی‌طرفی در امر انتخابات هم که همواره وزیر کشور بر آن تاکید داشته مورد عنایت است.

وی از کلیه مدیران وزارت کشور خواست بدون هیچگونه جانبداری عمل کنند و هر کسی که از سوی شورای نگهبان تایید شد برای آنها محترم باشد.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزیر کشور مستنداتی درباره پول‌های کثیف دارد، گفت: آقای دکتر رحمانی فضلی وزارت کشور را اداره می‌کنند و این وزارتخانه یکی از جاهایی است که اطلاعات تجمیع شده در آن وجود دارد. ایشان همچنین دبیرکل ستاد مبارزه با قاچاق هستند و حتما اطلاعاتی در دست دارند که نسبت به آن هشدار داده‌اند.

امیری گفت: وزیر محترم کشور بارها به من گفتند اگر نمایندگان خواستند، برنامه‌ریزی کنید تا در کمیسیون حضور پیدا کنیم و مستندات را ارائه کنیم.

طبق پیشنهاد ما 13 نفر به نمایندگان مجلس خبرگان افزوده می‌شود
سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سوالی درباره برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان در سال آینده و تعداد نمایندگان،‌گفت: ما پیشنهادی در مورد تعداد نمایندگان مجلس خبرگان دادیم. در این پیشنهاد مستقل شدن استان البرز هم عنوان شده و نماینده این استان به صورت مستقل در مجلس خبرگان حضور داشته باشد. همچنین پیشنهاد افزایش نمایندگان استان‌های دیگر در مجلس خبرگان مطرح شده که طبق آن مجموعا 13 نفر به تعداد نمایندگان افزوده می‌شود.

وی درباره تعداد مدیران مستعفی وزارت کشور برای کاندیداتوری مجلس، گفت: تاکنون دو نفر از معاونین استانداران و تعدادی از فرمانداران برای این امر استعفا کرده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت فرمانداری‌های ویژه، گفت: این فرمانداری‌ها در دولت قبلی ایجاد شدند اما چارچوب، ضوابط و اختیارات آنها تعیین نشد لذا فقط یک تابلو بدون وجود ضوابط وجود داشت و این در عمل هیچ نفعی برای مردم نداشت. در حال حاضر در مجلس یک فراکسیون در این باره وجود دارد و وزیر کشور هم اعلام کرده با تفویض اختیارات به این فرمانداری‌ها موافق است لذا کمیته‌ای تشکیل شده تا بررسی کنند که چه اختیاراتی از سوی وزیر به فرمانداری‌های ویژه قابل تفویض است.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا مخالفت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی و برخی بزرگان با انتصاب استانداران پیشنهاد شده برای استان مرکزی صحت دارد، گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی هیچگونه اظهارنظری در این زمینه‌ها نداشته و من این موضوع را تکذیب می‌کنم. برخی از بزرگان در مورد دو نفری که به عنوان استاندار پیشنهادی معرفی شدند ملاحظاتی داشتند و در نهایت فعلا ما به جمع‌بندی نرسیدیم.

سخنگوی وزارت کشور همچنین گفت: انتخابات شورا‌یاری‌ها از سوی شهرداری و شورای شهر انجام شده و سوالات مربوط به آن باید از این نهادها پرسیده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
استاد ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
0
1
کسی فکر نمی کند که با عوامل خودسر برخوردی صورت گیرد. زیرا:
1- اگر از اوایل انقلاب برای اختلاس بانک صادرات و سپس تجارت برخورد جدی می شد، ما اکنون شاهد اختلاس های میلیاردی متعدد نبودیم!
2- اگر از اوایل انقلاب قانون در کشور حاکم و جاری بود و با افراد خودسر بطور جدی برخورد می شد، ما اسیدپاشی و حمله به سفارت انگلیس، لاریجانی و مطهری و ... نداشتیم!
مگر این مملکت قانون و قوه قضاییه ندارد. آیا مردم عادی هم مچاز هستند که از هرکسی که خوششان نمی آید برخورد فیزیکی کنند؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین