کد خبر: ۲۸۹۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸

مدیران رسانه ملی مسئول روابط خصوصی بازیگران و مجری‌ها هستند؟! /اظهارات جدید آزاده نامداری

روابط خصوصی بازیگران، مجریان و دیگر چهره‌ها همچون همه شهروندان ایران، به شخصی ارتباط ندارد و مشخصاً نباید مبنای قضاوت برای فعالیت حرفه‌ای ایشان قرار گیرد، به خصوص اگر ارتباطی با حوزه حرفه‌ای نداشته باشد و با این اوصاف، اگر ادعای نامداری صحت داشته باشد و مستندی برای حذف او از رسانه ملی به جز این ماجرا وجود نداشته باشد، رفتار مدیران رسانه ملی تامل برانگیز است.
آفتاب‌‌نیوز : اظهارات تازه آزاده نامداری درباره حذف برنامه‌اش از جدول پخش به دلیل اتفاقاتی که میان او و همسر پیشینش رخ داده -در صورت صحت- با نقدی جدی نسبت به رویکرد در پیش گرفته شده توسط تصمیم گیران رسانه ملی مطرح است؛ نقدهایی حول این محور که آیا مدیران رسانه ملی، پیگیر و مسئول روابط خصوصی بازیگران و مجری‌ها هستند؟!

به گزارش تابناک؛ ماجرای ازدواج و جدایی فرزاد حسنی از سال 1392 تاکنون استمرار دارد؛ ازدواجی که در تلویزیون به شدت پوشش داده شد و آنچنان در دوره مدیران پیشین رسانه ملی مورد توجه قرار گرفت که فرزاد حسنی روی آنتن برای آزاد نامداری شعر عاشقانه خواند و در ادامه نیز اجرای برنامه نوروزی سال 93 نیز به این زوج سپرده شد اما تب تند زود به عرق نشست و از میانه سال 93، جدایی این دو رسانه‌اش شد و اکنون در نوروز سال 94، التهابات به اوج خود رسیده است.

آزاده نامداری که علاوه بر مجری‌گری، به عنوان برنامه‌ساز نیز فعالیت داشت، در این مدت مجموعه برنامه «خانومی که شما باشی» را ساخت که در خصوص گروهی از خانم‌ها با ویژگی‌های خاص بود و قسمت‌های تازه‌ای از این مجموعه نیز قرار بود در نوروز 94 پخش شود و نامداری نیز بارها در اینستاگرامش خبر داده بود و از محتوای سری جدید این برنامه‌ها سخن به میان آورده بود.



ورود رسانه ملی به زندگی دو چهره و پوشش این واقعه در قالب‌های مختلف و آغاز یک خطا

به گفته نامداری، مجموعه «خانومی که شما باشی» که قرار بود در نخستین روزهای فروردین در جدول پخش باشد و روی آنتن تلویزیون برود، مستندی شش قسمتی است که برای ایام فاطمیه تدارک دیده شده بود و درباره شش خانوم که به طرز دردناکی همسران خود را از دست داده بودند و بنابراین زمان پخش این مجموعه نیز مشخص بود.

پیش از نوروز، آزاده نامداری در اینستاگرامش ابتدا خبر از عدم پخش برنامه نوروزی‌اش داد و نسبت به دلیل عدم پخش آن اظهار بی اطلاعی کرد و البته این اتفاق را به کسانی‌ که بابت آن خوشحال شده‌اند تبریک گفت، اما ساعتی بعد نامداری این پست را حذف کرد و به جای آن نوشت که بابت عدم پخش برنامه پیگیر شدم و گفتند که انشاالله در یک فرصت مناسب پخش خواهد شد.

نامداری اندکی بعد در صفحه اینستاگرامش پستی گذشت که محتوای اینچنین بود: «نوشته ای در یکی ازسایتها باعث شد امروز تعداد زیادی از همکاران و دوستانم به ویژه اهالی رسانه به من زنگ بزنند و صحت و سقم مطلب این سایت محترم رو جویا بشن. تاالان ساکت بودم، اما فکر میکنم باید به نکاتی اشاره کنم، من آزاده نامداری هستم، یازده سال در تلویزیون کارکردم و با قلبم کار کردم.

الان مستند من پخش نشد، آنتن روتین ندارم. مجری سال تحویل نیستم... اما، اما، من هرگز به وطنم، به تفکرم، به عقایدم، پشت نمیکنم. شاید برای فرصت مطالعاتی دلم بخواد برای مدتی مهاجرت کنم اما هرگز و هرگز این به معنی حضور درشبکه های غیرداخلی نیست. من متعلق به این خاک و به این قابم. حتی اگه سالها ازش دور باشم. من آزاده نامداری هستم. شاید مدیران محترم منو با وجود این همه مجری تقلبی و فیک فراموش کردن اما من با عرق وکلی طرح و ایده و علاقه همچنان سرزنده هستم... و به سرزمینم پشت نمیکنم. هرگز‌.»



دعوت فرزاد حسنی و خانواده‌اش به تلویزیون پس از حواشی جدایی و ادامه خطا

این نوشته در واکنش به ادعای یک سایت خبری غیرمسئول بود که از پیشنهاد شبکه‌های فارسی زبان برای رفتن آزاده نامداری به او داده بود. وضعیت آزاده نامداری از همان زمان جدایی و رسانه‌ای کردن این موضوع در گفت و گو با یک روزنامه، به چنین شرایطی سوق یافت و کم کم حضور نامداری در تلویزیون کمرنگ و در جدول پخش، زمان ثابتش را از دست داد؛ مسئله‌ای که عنوان می‌شد به علت مخالفت مدیران وقت با فعالیت او، پس از حواشی جدایی‌اش بوده و ظاهراً حتی به او گفته شده بوده که مسئولان نیروی انتظامی خواسته‌اند تا ممنوع التصویر شود.

این موضوع توسط اسماعیل احمدی مقدم فرمانده وقت نیروی انتظامی به صراحت بیان شد. احمدی مقدم در دیدار با جمعی از مسئولان صداوسیما در آبان ماه سال گذشته پیرامون ممنوع‌التصویر کردن افراد توسط ناجا را تاکتیک صداوسیما گفته بود: «صداوسیما به عنوان یک تاکتیک برای فشار به افراد می‌گوید که نیروی انتظامی خواهان ممنوع‌التصویری از سوی شما شده است. ما زیر آن نامه نوشتیم که ما مخالفتی با اجرای برنامه توسط این مجری زن نداریم و اساساً نقشی هم در ممنوع‌التصویر کردن ایشان نداشته‌ایم.»

با تغییر ترکیب مدیران رسانه ملی اما ظاهراً وضعیت آزاده نامداری تغییر نکرده و اکنون از جدول پخش نوروزی نیز حذف شده تا او با انتشار یک پست و تصویر جنجال برانگیز مدعی شود: «متاسفم که مجبورم این عکس خصوصی رو منتشر کنم. اما دیگه باید... باید... این عکس مستنده و بسیاری از مدیران محترم تلویزیون خودمو و حالمو رویت کردن... امروز به لطف دروغگویی ایشون مستند من پخش نشد و هزار اتفاق تلخ دیگه... من الان سرپام، خوبم. زندگی می‌کنم. درس میدم. کار می‌کنم و دوباره زنده شدم. متاسفم برای رادیویی که آنتن زنده شو میسپره دست کسی که به نزدیک‌ترین کسش هم رحم نکرد، به تایید دوستاش ازدواج با من فقط یه شو یا نمایش بیشتر نبود.



و سرانجام عاقبت دخالت‌ها و ایجاد تداخل و ارتباط میان فعالیت حرفه‌ای ستاره‌ها و روابط شخصی

به لطف پدرم من حق طلاق داشتم و گرنه شاید الان زنده نبودم. این عکس تلخه ولی واقعیه، برای هوادارایی میگم که آزادیشون بت ساختن، بتی که به هیچ مسلکی پایبند نیست، دیگه کسی تو کامنتای من حق نداره اسمی از ایشون بیاره. آقای حسنی میدونم دهنت باز میشه به هر تهمتی اما من واگذارت میکنم بخدا... و خوشحالم که دیگه نمی بینمت. فقط بدون چهل تا فایل صوتی دست من داری که مدت‌هاست حتی خودم گوشش ندادم... والسلام.» و البته این پست نیز پس از چند ساعت از صفحه اینستاگرامش حذف شد!

آنچه مسلم است، روابط خصوصی بازیگران، مجریان و دیگر چهره‌ها همچون همه شهروندان ایران، به شخصی ارتباط ندارد و مشخصاً نباید مبنای قضاوت برای فعالیت حرفه‌ای ایشان قرار گیرد، به خصوص اگر ارتباطی با حوزه حرفه‌ای نداشته باشد و با این اوصاف، اگر ادعای نامداری صحت داشته باشد و مستندی برای حذف او از رسانه ملی به جز این ماجرا وجود نداشته باشد، رفتار مدیران رسانه ملی تامل برانگیز است.

این یک حقیقت است که از گذشته تاکنون، برخی مدیران رسانه ملی پیگیر روابط خصوصی بازیگران و مجری‌ها بوده و گروهی از ایشان نیز ممنوع‌التصویر هستند اما آیا رویه، پاسخگوی دوران کنونی نیز است و آیا اساساً مدیران رسانه ملی در موقعیتی هستند که درباره چنین مسائلی قضاوت داشته باشند؟ اینها مسائل تامل برانگیزی است که نیاز به پاسخگویی دارد و چه زمانی بهتر از این برای پاسخگویی؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین