کد خبر: ۲۸۹۵۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

منصور هادی از یمن گریخت/ تخلیه هیات‌های دیپلماتیک از عدن

منابع آگاه یمنی اعلام کردند، عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن از قصر معاشیق خارج شده و به سمت فرودگاه عدن رفته است تا از کشور خارج شود.
آفتاب‌‌نیوز : پایگاه اینترنتی العهد، منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا مانع از فرار وی شوند. منابع همچنین اعلام کردند که هواپیمای منصور هادی فرودگاه عدن را به سمت جیبوتی ترک کرده است.

به گزارش آفتاب و به نقل از ایسنا، این در حالی است که دفتر ریاست جمهوری یمن به اسکای نیوز عربی اعلام کرد که هادی در اتاق عملیات نظامی در عدن حضور دارد و او یمن را ترک نکرده است.

تخلیه هیات‌های دیپلماتیک از عدن

در همین حال عربستان، امارات و کویت هیات‌های دیپلماتیک خود را در عدن تخلیه کردند و از عدن خارج شده‌اند. سفیر مصر در یمن و اعضای کنسولگری این کشور نیز عدن را ترک کرده و به قاهره رفته‌اند.

ارتش یمن و همچنین کمیته‌های انقلابی امنیت پایگاه هوایی العند در استان لحج در جنوب یمن را تامین کرده‌اند. نیروهای یمنی و کمیته‌های انقلابی همچنین اسکله استراتژیک مخا که مشرف به دریای سرخ است، تحت کنترل خود درآورده‌اند.

منابع یمنی گزارش دادند، ساکنان استان‌ها با استقبال گسترده و شادی بسیار از نیروهای یمنی و کمیته‌های انقلابی استقبال می‌کنند که این اقدام به ویژه پس از بیرون راندن تکفیری‌ها و افراد مسلح حامی منصور هادی صورت گرفته است.

خالد بحاح به آمریکا رفت

در پی تحولات صورت گرفته در یمن و پیش‌روی‌های نیروهای مردمی این کشور در مقابله با تکفیری‌ها و نیروهای حامی رئیس‌جمهوری مستعفی یمن، خالد بحاح، نخست وزیر مستعفی نیز یمن را برای رفتن به آمریکا ترک کرد.

یک منبع عالی‌رتبه یمنی اعلام کرد که خالد بحاح را برای رفتن به آمریکا ترک کرده است.

انصار الله: طرح تکفیری در عدن سرنگون شد

در همین حال محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد که نیروهای انصارالله از طرف شبوه وارد خلیج عدن شدند.

وی تاکید کرد: طرح تکفیری که در عدن تدوین می‌شد، سرنگون گشت و پیروزی امروز، پیروزی مردمان جنوب یمن است.

وی در گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر بازداشت محمود الصبیحی، وزیر دفاع در دولت مستعفی یمن و تعدادی از نیروهای تکفیری، اعلام کرد نمی‌توان با کسانی به مردم جنوب یمن بد کردند با تسامح برخورد کرد و مردمان جنوب یمن اولین کسانی هستند که از خودشان حفاظت می‌کنند.

وی افزود: اطلاعات اولیه حاکی از این است که عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن از خانه‌اش به مکانی نزدیک فرودگاه عدن فرار کرده است تا از عدن خارج شود و سرنوشت او تا به این لحظه مشخص نیست.

محمد عبدالسلام گفت: برای چه کشورهای حوزه خلیج فارس به خاطر یک مردی شکست خورده که برای یمن هیچ کاری نکرده است، مداخله می‌کنند. عبد ربه منصور هادی به خاطر خودش خواهان مداخله شورای امنیت و کشورهای حوزه خلیج فارس شد و او هیچ احساس ملی ندارد و هیچ‌گونه مداخله نظامی در یمن مورد قبول نیست.

وی تاکید کرد: تمامی سفیران از شهر عدن خارج شده‌اند و مشروعیت سیاسی و مذاکره تنها راه‌حل به شمار می‌آید.

وی با دادن اطمینان به همسایگان یمن مبنی بر اینکه یمن بر تکفیری‌ها پیروز شده است، گفت: پیام ما به تمامی همسایگانمان در منطقه این است که بیایید و در کنار ملت و دولت یمن بایستید.

انصارالله در آستانه‌ی ورود به شهر عدن

پس از عقب‌نشینی نیروهای حامی رئیس جمهوری مستعفی یمن از ورودی شمالی شهر عدن، نیروهای انصارالله در آستانه ورود به این شهر هستند.

منابع خبری همچنین گزارش دادند که درگیری‌هایی در ورودی شمالی شهر الحوطه،‌ مرکز استان لحج در جنوب یمن در جریان است.

در درگیری‌های نیروهای انصارالله با حامیان رئیس جمهوری مستعفی یمن در شمال استان ضالع نیز چندین تن کشته شده‌اند.

بازداشت برادر عبد ربه منصور هادی

خبرنگار اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد محمود الصبیحی و ناصر منصور هادی، برادر رئیس جمهوری مستعفی یمن بازداشت شده‌اند.

در همین حال، منابع یمنی در مصاحبه با العهد اعلام کردند که نیروهای نظامی عربستانی در مرزها با یمن حضور دارند، اما ملت یمن در صحنه حاضر است و احتمال تمامی گزینه‌ها وجود دارد و مردم یمن به هرگونه حمله‌ای که علیه آنها صورت بگیرد، پاسخ خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین