کد خبر: ۲۸۹۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰

نامه محسن رضایی به عبدالملک الحوثی

محسن رضایی در نامه ای به عبدالملک الحوثی، رهبر انقلابی یمن، تاکید کرد: با پیروزی انصار الله ادبیات سیاسی جهان و بلکه مسیر و سرنوشت ملتها در خاورمیانه متحول می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 متن نامه محسن رضایی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ

برادر عبدالملک الحوثی

رهبر عالیقدر یمن

مقاومت قهرمانانه ملت پر افتخار یمن و پیروزیهای شما فرزندان راستین اسلام را درمقابلِ متجاوزینِ قابیلی که با کسب مجوز هجوم، از شیطان بزرگ و اسرائیل غاصب به یمن تاخته اند به شما تبریک می گویم. هرچند که دیپلماسی مقاومت درکنار فداکاری در جبهه های دفاع از شرف و حیثیت و حقوق مردم، امری پسندیده و بلکه جزیی از آن است ولی امروز برای آنکه جاهلان متجاوز بر سرعقل آیند مقاومت از دهانه تفنگهای غیرت و شهادت طلبی جوانان برومندِ یمنی می گذرد. با مقاومت درصحنه نبرد است که میزهای دیپلماسیِ فعال خواهد شد.بعید نیست در پی آن باشند که پس از قدرت نماییِ هوایی، شما را به میز مذاکره دعوت کنند تا یمن را تجزیه و به دو یمن شمالی و جنوبی تقسیم کنند. البته شما مصالح خود را بهتر از هرکس تشخیص می دهید ولی موفقیت دیپلماسیِ فردا به مقاومت امروز شما در صحنه نبرد وابسته است.

رزمندگان اسلام

توجیهات و استدلالهای دولتمردانِ عربستان در حمله به یمن،آنقدر بی محتوا، سست و دروغین است که هر سوی آن را بپوشانند، سوی دیگر، رسواکننده و برملا است. چه کسی می پذیرد که نامه یک ریس جمهورِ مستعفی و فراری،بهانه ای برای حمله نظامی به یک کشور قلمداد گردد و هزاران فرد بیگناه، به خاک و خون کشیده شوند؟! مگر آنکه او از متجاوزین خواسته باشد که مردم یمن را قتل عام کنید! آنها خوب می دانند که کشتن بیگناهان در محضر الهی و نیز در افکار عمومی جهان، جرمی نابخشودنی است. بی تردید نزد وجدان خود، پاسخی نخواهند داشت و در نتیجه خواهند گفت آنچه که گفته ایم بهانه ای بیش نیست آنگاه ضعف و ترسِ متجاوزان و روحیه پلیسی دولتمردان عربستان، در اقدام نامشروعشان بیشتر برملا خواهد شد و قطعا همین فقدانِ منطق و اقدام غیر انسانی و غیر اسلامی آنان، شکست متجاوزان و پیروزی شما را به حول و قوه الهی، رقم خواهد زد یعنی تجاوز (که بزرگترین گناه تلقی می شود) همراه با ضعف و وحشت، مشابه اقدامی است که دست پروردگان آنان یعنی داعش، با هدف قدرت نمایی،اسیران را دست و پا بسته، سر می برند. این گناهانِ نابخشودنی، زمانی که بنام اسلام و یا امنیت، صورت میگیرد به جرم بزرگتری تبدیل می شود.

برادر عزیز و انقلابی، رهبر گرانمایه یمن

تاریخ نشان داده است که آینده از آن جبهه حق است. امروز جبهه مقاومت در یمن، سوریه،عراق،لبنان،فلسطین و بحرین در مقابل جبهه تجاوز که اسراییل و عربستان است صف‌آرایی کرده، مقاومت و تجاوز ،ادبیات سیاسی جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. بی شک شما با استعانت از خداوند متعال و پیروزی خود، می توانید نه تنها ادبیات سیاسی جهان ، بلکه مسیر و سرنوشت ملتها را در خاورمیانه رقم بزنید. منطقه خاورمیانه در حال حرکت به سوی یک نظم جدید انسانی و اسلامی است. متجاوزان به این دلیل به شما حمله کرده‌اند که می خواهند از دخالت ملتها در سرنوشت خود جلوگیری کنند. آنها نمی خواهند ملتها به استقلال و آزادی دست یابند. جرم شما این است که می‌خواهید یمن، توسط یمنی ها اداره شود. در سوریه ،لبنان ،عراق ،فلسطین و بحرین هم همین صدا از ملت ها شنیده میشود. آیا دشمنان می توانند این خواسته های بحقِ ملتهای منطقه را که بیش از صدسال است بدنبال آن هستند نادیده بگیرند. مطمئنا نخواهند توانست ارزشهای جبهه مقاومت( آزادی و استقلال و مردمسالاری در چارچوب اسلام ) را در دل و جان ملتها سرکوب کنند.

فرزند عاشورایی یمن

امروز، جهان اسلام درحال بیداریِ واقعی است. تلاش مذبوحانه طایفه‌سازی و مذهب‌سازی‌های صهیونیستی و متعصبانه جاهلی را، یارای خاموشیِ این حرکت اسلامی نیست. همه می دانند که ایران حتی یک عنصر نظامی هم در یمن نداشته است. البته دشمنان در پی آن هستند که با این تبلیغات، ایران حتی به درمان مجروحینِ مسلمان هم نپردازد. آنها حتی از تختهای بیمارستان های ایران هم وحشت دارند. باید رمز ور از این ابهت و عظمت را کشف کنند. آنها هم اگر برای مردمسالاری و استقلال و آزادی مبارزه کنند صلابت پیدا خواهند کرد و اگر به تجاوز ادامه دهند هر روز در دنیا و در نزد افکار عمومی ضعیف تر و بی آبروتر خواهند شد. جلسه شرم الشیخ، نمایش سلاطین در مقابل قدرت الهی بود و بزودی در خواهند یافت که "یدالله فوق ایدیهم". تردیدی نیست که جبهه مقاومت بر جبهه تجاوز پیروز خواهد شد. جهان، تشنه ادبیاتِ مقاومت در مقابل تجاوز به حقوق انسانها و تعدی به مرزهای رسمی کشورهاست، اطمینان داشته باشید که نه تنها درجهان اسلام، حتی در افکار عمومی جهان، طرفداران جدی وگسترده، خواهید یافت. به نفع برادرانِ قابیلی ماست که هرچه سریعتر حملات را قطع کنند و به گفتگو با شما روی آورند. تنها راه حل مشکلات کشورهای اسلامی میز گفتگو و برادری است. با حوادث سوریه و عراق و یمن می خواهند جبهه اصلی که مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است را تغییر دهند ولی همانطور که رزمندگان اسلام صدام را به جای خود نشاندند و از مبارزه با اسرائیل هم دست نکشیدند، امروز برادران ما در یمن و سایر مناطق نیز باید به این مهم، همت گمارند.

برادر شما محسن رضایی

پاسدار انقلاب اسلامی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین