کد خبر: ۲۹۰۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

تازه‌ترین اظهارات کی‌روش درباره رفتنش

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت که به تک تک بازیکنان ایران افتخار می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
کارلوس کی‌روش پس از شکست تیم ملی ایران مقابل سوئد، در پاسخ به این پرسش که "آیا این بازی آخرین بازی است که روی نیمکت ایران می‌نشینید؟" اظهار کرد: مهم‌ترین مطلبی که باید به آن اشاره کنم این است که پس از چهار سال کار با تیم ملی ایران، به تیمم و بازیکنانم افتخار می‌کنم. این بهترین گروهی بود که در طول دوران مربی‌گری‌ام در اختیار داشتم.

وی افزود: بازیکنانی که با دریافتی کم توانستند چنین نمایشی ارائه کنند، جای افتخار دارند و من به تک تک آنها افتخار می‌کنم. الان فقط غمگین هستم چون هیچ موقع خروج و ترک کردن خوشحال‌کننده نیست اما زندگی ادامه دارد و باید رو به جلو حرکت کرد.

کی‌روش درباره بازی با سوئد اظهار کرد: از فدراسیون فوتبال سوئد تشکر می‌کنم که قبول کردند با ایران بازی کنند. در چهار سال گذشته بازی‌های دوستانه زیادی را داشته‌ایم. این بازی برای بازیکنان من تجربه بین‌الملی آورد. خوشحالم که این فرصت بوجود آمد تا مقابل تیمی بین‌الملی مثل سوئد بازی کنیم؛ تیمی که از قابلیت‌های بالایی از نظر تاکتیکی و همینطور کیفیت بازیکنان برخوردار است. ما به سوئد آمدیم تا تجربه بین‌الملی بازیکنانمان را بالا ببریم. ما ثابت کردیم اگر تجربه بیشتری داشته باشیم و بازی‌های بیشتری برگزار کنیم می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این پرسش که "چه کسی باعث قطع همکاری شما با تیم ملی ایران شده است؟" گفت: پاسخ دادن به این سوال سخت است، زیرا ماجرای طولانی دارد. بعد از عملکردی که تیم ملی در جام جهانی و همینطور در جام ملت‌های آسیا بدون هیچگونه حمایتی داشت، اکثریت مردم از آن رضایت داشتند. اما مسئولان فدراسیون فوتبال نظرشان این بود که عملکرد من و تیم ملی راضی‌کننده نیست. این موضوع برعکس آن چیزی است که مردم ایران فکر می‌کردند. آقای کفاشیان در جلسه آخر به من گفتند با اتفاقاتی که رخ داده ادامه کار دشوارتر خواهد بود به طوری که حتی نتوانیم به جام جهانی 2018 صعود کنیم. کفاشیان حتی گفت وضعیت شاید از این بدتر بشود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: آقای اسدی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال و افرادی که ایشان نماینده آنها هستند، نظرشان این است که عملکرد ما راضی‌کننده نبوده و نیست؛ بنابراین در این شرایط کاری نمی‌توان انجام داد. تنها باید رفت تا دست فدراسیون فوتبال ایران برای اتخاذ هر تصمیم دیگری باز باشد.

کی‌روش درباره حمایت مردم از خودش نیز گفت: در درجه اول از بازیکنانم به خاطر تعهدشان به تیم ملی تشکر می‌کنم. هیچ وقت در طول دوران مربیگری‌ام عشق و علاقه‌ای را که مردم ایران به من دادند، ندیدم. البته عشق و علاقه این‌چنینی را در باشگاهی چون منچستریونایتد تا حدودی دیده‌ام اما در تیم‌های ملی که کار کردم، مثل تیم ملی پرتغال که کشور خودم است، چنین عشق و علاقه‌ای را ندیدم. از تک تک هوادارن تشکر می‌کنم. هرآنچه توان دارم برای موفقیت تیم ملی ایران و بازیکنان انجام خواهم داد اما متاسفانه نقطه نظرات متفاوتی درون فدراسیون وجود دارد به طوری که می‌توان گفت دو فدراسیون کاملا مجزا در فدراسیون فوتبال ایران وجود دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: دو نقطه‌نظر متفاوت مشکلی ندارد؛ حتی از نظر من چهار نظر مختلف هم مشکلی ندارد، زیرا من مربی هستم و به شنیدن نظرات مختلف عادت دارم، اما وقتی یک طرف از این داستان این اجازه را به خود بدهد که در صورت شما به شما و بازیکنان و کادر شما توهین کند و زحمات شما را دست کم بگیرد، قابل قبول نیست. اگر بگویند از چهره شما خوشمان نمی‌آید، مشکلی نیست اما اگر بخواهند در صورت شما، به شما توهین کنند و باعث شرم شما شوند، قابل قبول نیست. در نتیجه، فضایی در فدراسیون برای کار کردن این دو گروه نیست.

او تصریح کرد: من اینجا آدم ضعیفی هستم چون فقط یک مربی هستم و نه عضو فدراسیون یا عضو هیأت رئیسه. به همین خاطر هم حتی کفاشیان در جلسه قبول کرد دیگر هیچ راهی نیست جز اینکه مسیرهایمان جدا شود. این پیشنهاد آقای کفاشیان بود که مسیرهایمان از هم جدا شود و به هیچ عنوان، "جدایی"، نقطه نظر من نبود. خیلی شفاف باز هم این موضوع را تأکید می‌کنم چون هم شاهدان مختلف و هم مدارک برای اثبات این موضوع وجود دارد.

کی‌روش ادامه داد: ما مجبور شدیم تا این تصمیم را بگیریم، اما الان این جور به نظر می‌رسد که حالا که به آخر خط رسیده‌ایم و می‌خواهند من را به عنوان آدمِ بد این داستان معرفی کنند. در حال حاضر به نظر می‌رسد می‌خواهند از مسئولیت خود شانه خالی کنند تا حقیقت پنهان شود ولی من قبول کردم به یک توافق مشترک برسیم و خیلی دوستانه در کمال صلح از همدیگر جدا شویم و اشکالی هم ندارد. اجازه بدهید بگویند من آدمِ بدِ داستان هستم چون هواداران در آخر از حقیقت مطلع هستند و مطمئن هستم و به خداوند بزرگ ایمان دارم که این اتفاق خواهد افتاد و هواداران می‌دانند که من هیچ موقع پشت آنها و پشت بازیکنان و کادر را خالی نمی‌کردم، اگر محبور نبودم که به این نتیجه برسم.

وی تاکید کرد: مقابل شیلی با تیمی بازی کردیم که 40 بازیکن را آورده بود تا جوانانش نیز تجربه بین‌المللی کسب کنند. همین طور امشب شاهد این بودیم که سوئد هم با تمام بازیکنانش و با تیم اصلی خود به مصاف ایران که تیم چهل و یکم جهان است به میدان آمد تا به تیم ایران، هواداران تیم ملی، اسپانسرها احترام بگذارد. پس وقتی شما با بهترین گزینه‌هایتان نیامدید و بازیکنانی که باید اینجا می‌بودند و نیامدند، پس به خودتان، هواداران ایرانی و فراتر از این صحبت‌ها و مهم‌تر به تیم‌های ملی شیلی و سوئد احترام نگذاشتید زیرا آنها این آمادگی را داشتند تا با تیم کامل ما بازی کنند. از سال 1989 این فرصت را داشتم به عنوان مشاور فنی و مدرس فیفا عضوی از فیفا باشم و با تمام فدراسیون‌های پنج قاره آشنایی کامل دارم اما هیچ زمان ندیدم که تیم ملی بزرگسالان اولویت اول نباشد. اگر بازیکنان دیگری داشتم مطمئناً گزینه‌های بیشتری هم داشتم اما این هم به آن معنا نیست که از عملکرد بازیکنان و جوانان رضایت ندارم و من از آنها راضی هستم اما به عنوان مربی تیم ملی فوتبال نقطه نظر من با یکسری از مسئولان متفاوت است و اعتقادم این است که مقدماتی جام جهانی 2018 از خرداد امسال آغاز می‌شود و واقعا فکر می‌کنم یکسری از این بازیکنان جوان آینده درخشانی خواهند داشت؛ اگر مربی خوبی بالای سرشان باشد و تجربه بین‌المللی خوبی پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: امشب دیدیم که بازیکنی مانند وحید امیری که تقریبا هیچ تجربه‌ای نداشت، شب فوق‌العاده‌ای را پشت گذاشت و امیدوارم فدراسیون ایران در آینده فرصت‌های مناسبی را برای بازیکنان فراهم کند تا به عملکرد بهتری برسند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین