کد خبر: ۲۹۳۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴

وزیر فرهنگ: فعالان فرهنگ و هنر از پرداخت مالیات معاف هستند

حمایت وزارت ارشاد از تمامی انجمن‌های فرهنگی و هنری/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی انجمن‌های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان امسال مورد حمایت قرار می‌گیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی جنتی عصر امروز در جمع خبرنگاران و در دیدار با اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان، پس از شنیدن مشکلات انجمن‌های فرهنگی و هنری مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، به اعضای هر یک از انجمن‌ها بررسی مشکلاتشان را نوید داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: حدود 150 سالن متعلق به ارشاد اسلامی در سطح کشور شناسایی شده و برای نمایش فیلم و سایر هنرها مجهز شده‌اند که تا حدودی مشکلات این حوزه برطرف شود.

این مسئول با بیان اینکه 2 هزار مسجد جدید زیرپوشش وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارد، افزود: در کل 20 هزار کانون فرهنگی، هنری مساجد زیر پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارند که در سیستان و بلوچستان نیز به این موضوع بیشتر توجه خواهد شد.

جنتی ادامه داد: در حال حاضر 25 هزار نفر از هنرمندان رشته‌های مختلف زیر پوشش بیمه قرار دارند، قطعا حمایت از هنرمندانی که مبتلا به بیماری‌های خاص هستند برای طی مراحل درمان در اولویت قرار دارد.

حمایت وزارت ارشاد از تمامی انجمن‌های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان
جنتی خاطرنشان کرد: به تمامی انجمن‌های فرهنگی هنری تا حد ممکن کمک خواهیم کرد، مدیرکل ارشاد استان مهم‌ترین نیازها و خواسته‌های هر انجمن را مکتوب به وزارتخانه ارائه دهد، قطعا حمایت از انجمن‌ها در دستور کار خواهد بود زیرا معتقد هستیم که کار فرهنگی را باید انجمن‌ها انجام دهند تا دولت از تصدی‌گری رها شده و به کار سیاستگذاری برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت‌های وزارتخانه از نشریات محلی گفت: یارانه نشریات و مطبوعات محلی در استان‌های مرزی به سه برابر افزایش خواهد یافت، نشریاتی که در راستای وفاق ملی و موضوعاتی قرانی و دینی فعالیت کنند نیز قطعا از حمایت بهتری برخوردار خواهند شد.

وی با تاکید بر حمایت از نویسندگان، شاعران و ناشران، گفت: بن‌های خرید کتاب که در هنگام برپایی نمایشگاه‌ها در اختیار مردم و اقشار مختلف قرار می‌گیرد با هدف حمایت از ناشران است که بتوانند کتب خود را به فروش برسانند.

اختصاص اعتبار ویژه به تئاتر در کشور
این مسئول با اشاره به اینکه در زمینه تئاتر در کشور مشکلات فراوان است، بیان کرد: کمبود فضاهای مناسب برای اجرای نمایش و تمرین هنرمندان و غیره سبب شد امسال به معاونت هنری ابلاغ شود که اولویت یک در مباحث هنری پرداختن به تئاتر باشد و اعتبار ویژه‌ای نیز به این حوزه اختصاص خواهیم داد تا امکانات مورد نیاز خود را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه در سال گذشته 72 هزار عنوان کتاب چاپ شده است که بیشتر آنها چاپ اول بوده‌اند، گفت: از کتاب‌هایی که با هدف همگرایی و وفاق ملی و در راستای وحدت منتشر می‌شود حمایت می‌کنیم.

جنتی تاکید کرد: تمامی فعالان فرهنگی و هنری از پرداخت مالیات در کشور معاف هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین