کد خبر: ۲۹۳۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
مدیرعامل تامین اجتماعی:

چک تامین اجتماعی هنوز نزد بابک زنجانی است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به تازگی در گفتگویی با نشریه «آتیه نو» به روند رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی، مدیرعامل سابق این نهاد بیمه‌گر واکنش نشان داده است.
آفتاب‌‌نیوز : مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به تازگی در گفتگویی با نشریه «آتیه نو» به روند رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی، مدیرعامل سابق این نهاد بیمه‌گر واکنش نشان داده است.

به گزارش ایلنا، سید تقی نوربخش با اشاره به برخی مقاومت‌ها در برابر جریان رسیدگی قضایی به آنچه نشریه آتیه نو «پرونده‌ها» خوانده، گفته است: بسیار متأسفم برخی از افراد که اعمالشان باید مورد قضاوت دستگاه قضایی کشور قرار بگیرد، عجولانه و یکطرفه به قضاوت در مورد خودشان می‌پردازند و خود را از هر اشتباهی بری‌الذمه می‌دانند که این حد از افراط در بی‌خطا دانستن خود جای سوال دارد. در حالی که هر مدیری ممکن است اشتباهات یا خطاهایی در عملکرد خود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه مطمئن‌ایم دستگاه قضایی در این موارد حکم عادلانه‌ای خواهد داد، گفت: همانطور که در گزارش تحقیق و تفحص مجلس آمده در بروز برخی تخلفات براساس مدارک موجود، جای شکی وجود ندارد اما میزان جرم و جزای آن را قوه‌قضائیه باید مشخص کند. به‌صورت مشخص در مورد پرونده آقای بابک زنجانی، هنوز هم چک‌های سازمان نزد ایشان است و تحویل سازمان داده نشده و ما منتظریم ببینیم دستگاه قضایی چه حکمی در این خصوص صادر می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: چون رسیدگی به ابعاد مختلف این پرونده هنوز در جریان است، جزییات پرونده را در این مرحله نمی‌توان باز کرد و تنها به صورت کلی در این حد می‌توانم بگویم فرایندی که در رابطه با این پرونده انجام شده، برخلاف آیین‌نامه‌ها و مقررات مالی سازمان بوده است. به‌طور مثال من به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نمی‌توانم به نام سازمان تأمین‌اجتماعی حساب باز کنم، دسته‌چک بگیرم و نوعی عملیات مالی را شکل بدهم. سازمان تأمین‌اجتماعی، آیین‌نامه مالی مدونی دارد که مشخص می‌کند که حساب سازمان را چه مرجعی باید باز کند و چک سازمان را چه کس یا کسانی باید امضا کنند اما در موارد مربوط به پرونده اخیر، مقررات آیین‌نامه مالی سازمان رعایت نشده است. از لحاظ محتوایی نیز می‌توانم در این حد اطلاع‌رسانی کنم که چک‌های سازمان برای ضمانت عملیات مالی آقای بابک زنجانی مورد استفاده قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین