کد خبر: ۲۹۳۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵

وزیر اقتصاد: بیکاری بزرگ‌ترین مشکل کشور است

وزیر اقتصاد از بیکاری به عنوان بزرگترین مشکل کشور نام برد و گفت: راه حل این مشکل افزایش رشد اقتصادی است که آن نیز مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا  علی طیب نیا، جمعه چهارم اردیبهشت در دومین روز سفر به استان کرمانشاه در جلسه ای در فرمانداری گیلانغرب با بی سابقه خواندن تحریم ها علیه کشورمان گفت: هدف دشمنان از این تحریم‌ها ایجاد نارضایتی در کشور بود که با ایستادگی و مقاومت مردم بی نتیجه ماند.

وی افزود: امروز شاهدیم که تورم فروکش کرده، سرعت رشد قیمت ها کاهش یافته و طی سه فصل متوالی رشد اقتصادی کشور مثبت شده که همه اینها موفقیت های بزرگی است.

طیب نیا با اشاره به فشار سنگین ناشی از کاهش قیمت نفت که به دولت وارد شد، گفت: با این وجود 32 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی سال گذشته پرداخت شد و سال گذشته کسری بودجه نداشتیم.

او با بیان اینکه باید به پیک تولید گذشته برسیم، آینده اقتصادی کشور را رو به پیشرفت دانست و گفت: اگر از این پیچ تاریخی عبور کنیم بالاترین رشد اقتصادی را در خاورمیانه و شمال آفریقا خواهیم داشت.

وی افزود: کارشناسان ارشد اقتصاد آینده اقتصاد ایران را درخشان پیش بینی می کنند و اطلاع از این شرایط باعث شده دشمنان سر راه توسعه ما مانع تراشی کنند.

وزیر اقتصاد همچنین بر لزوم برخورد بانکها با بدهکاران بزرگ بانکی تاکید کرد.

وی همچنین با مهم دانستن نقاط مرزی، گفت: باید شرایط مناسبی در مرزها برای توسعه تجارت برقرار شود. دولت در برنامه ششم توسعه به آمایش سرزمین و برقراری توازن در کشور نگاه ویژه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین