کد خبر: ۲۹۴۰۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

تاثیر توافق هسته‌ای در بازار مسکن

وضعیت معاملات در شش ماه دوم سال 93 سیر سعودی و افزایشی داشته است. اما به مفهوم این نیست که ما از رکود خارج شده‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران درباره وضعیت بازار مسکن بعد از شروع سال 94 و در اردیبهشت ماه به آفتاب می‌گوید: پیش‌بینی می‌کنیم که در سال 94 شاهد افزایش معاملات مسکن باشیم. در مجموع افزایش معاملات با توجه به اینکه 15 روز از فروردین را هم تعطیل بوده، تا پایان اردیبهشت ماه مشخص نیست و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت. اما نظر ما بر این است که رونق به بازار مسکن باز خواهد گشت. البته گرانی در شش ماه ابتدایی سال وجود ندارد و ما شاهد افزایش قیمت مسکن در ابتدای سال نخواهیم بود.

او درباره رکودی که رد بازار مسکن وجود دارد تاکید می‌کند: وضعیت معاملات در شش ماه دوم سال 93 سیر صعودی و افزایشی داشته است. اما به مفهوم این نیست که ما از رکود خارج شده‌ایم.

عقبایی همچنین درباره راهکار دولت برای کاهش نرخ سود بانکی و تاثیری که بر بازار مسکن خواهد گذاشت توضیح می‌دهد: به نظر من طرح کاهش نرخ سود بانکی طرح خوبی است و می‌تواند سرمایه را به سمت بازارهای مختلف و همچنین، مسکن روانه و رونق اقتصادی برای کشور داشته باشد.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران همچنین با انتقاد از سیاست‌های بانک‌ها و سود زیادی که دریافت می‌کنند، می‌گوید: متاسفانه سیاست پولی و بانکی کشور ما مشکل دارد. بانک‌ها بانکداری نمی کنند بلکه به فکر جیب خود هستند. کارمزد بانک باید 2 درصد باشد اما بانک‌ها در حال حاضر به سود 90 تا 100 درصد هم راضی نیستند. بنابراین بانکداری باید شغلی باشد که به افزایش تولید و افزایش سرانه ملی کشور کمک کند؛ اما متاسفانه الان بانک‌ها نه تنها چنین نقشی ندارند بلکه در حال ایجاد سوداگری هم هستند. این عملکرد خود تورم زا شده است.

او درباره تاثیر توافقات هسته‌ای به ویژه در صورت نهایی شدن در بازار مسکن می‌گوید: توافق هسته‌ای در بازار مسکن فعلا تاثیر خاصی ندارد زیرا بازار مسکن زمان بر است. حل مناقشات بین المللی بی تاثیر نیست اما تاثیرگذاری آن حداقل بعد از انجام توافقات نهایی که اگر بعد از تیر باشد، حداقل به هشت تا یک ماه زمان نیاز دارد تا اثرگذاری آن را در حوزه اقتصاد ببینم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
3
سیر سعودی ؟؟؟؟؟؟!!!!! فرهیختگان عزیز، منظورشون صعودی بود.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
درجمله آخر هم منظور هشت ماه تا یکسال بود نه یکماه !!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین