کد خبر: ۲۹۵۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:

کسی در خود شایستگی دید، نامزد مجلس خبرگان شود

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت هرکس در خود شایستگی این را می بیند که در هر انتخاباتی از جمله انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی کاندید شود، وظیفه او است که نامزد شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله سید حسین موسوی تبریزی در گفت و گو با «آفتاب» در واکنش به گفته سید حسن خمینی درمورد بررسی و رصد وضعیت جامعه برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان گفت: وظیفه هر مسلمانی است در صورتی که در خود شایستگی دید برای انتخابات مخصوصا هنگامی که در معرض رای مردم است کاندید شود. 

او در ادامه افزود: اگر بگذارند فرد در انتخابات کاندید شود که فرد به وظیفه خود عمل کرده است در صورتی هم که نگذارند در انتخابات کاندید شود هم در صورتی که کاندید شود به وظیفه خود عمل کرده است. 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خبرگان رهبری بر اساس قانون اساسی شکل گرفته است اما ما قانون را درست نمی دانیم، تاکید کرد: مجلس خبرگان رهبری با مجلس شورای اسلامی فرق دارد. در خبرگان رهبری شرایط رای دهندگان و انتخاب شوندگان و مدت انتخاب را  مجلس خبرگان تعیین می کند اما در مجلس شورای اسلامی اقدامی خلاف قانون اساسی انجام می گیرد. 

او در توضیح این مسئله تصریح کرد: این خلاف قانون اساسی است که احراز صلاحیت منتخبین از سوی شورای نگهبان انجام بگیرد چون بر اساس قانون اساسی با شرایطی که مجلس تعیین می کند همه حق دارند در انتخابات شرکت کنند و همه حق دارند که رای دهند. قید احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان  علاوه بر اینکه خلاف قانون اساسی است خلاف شرع هم هست چون مسولین کشور ملزم به اجرای قانون اساسی هستند چون همه به آن رای داده اند و این قانون اساسی قرارداد ملی و شرعی بین مسولین و مردم است و خلاف آن عمل کردن خلاف شرع و خلاف آیه شریفه اوفو بالعقود است. موسوی تبریزی در پایان گفت که روندی عقلانی برای احراز صلاحیت منتخبین و رای دهندگان طی نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین