کد خبر: ۲۹۵۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
امیدوارم در سال همدلی دولت و ملت شاهد تعالی تئاتر باشیم

تاکید مشاور وزیر ارشاد بر مهیاسازی فضا برای شناخت استعدادهای هنری جوانان

حمایت و تشویق جوانان نوخاسته، مهیاسازی فضا و امکانات، همراه با تقویت بنیه‌های بومی در سراسر کشور می‌تواند مکمل خوبی باشد برای منشور روابط حرفه‌ای، تخصصی و مدیریتی و همچنین بهره‌جویی از سیاست‌های یکپارچه در شناخت استعدادهای ناب و شگفت‌انگیز جوانان
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- مراسم هفتمين جشن تئاتر ايران در تالار فخرالدين اسعد گرگاني به همت اداره کل ارشاد استان گلستان و با حضور شخصيت‌هاي استاني برگزار شد.

به گزارش آفتاب، در این مراسم که با حضور برخی هنرمندان، روزنامه‌نگاران عرصه تئاتر و پيشكسوتان تاتر استان گلستان و گروه‌هاي فعالي كه كارشان در سطح ملي و يا بين المللي درخشيده است، برگزار شد، بابک دربیکی مشاور وزیر ارشاد در سخنانی گفت: در میان گونه‌های  مختلف هنرها تئاتر، آیینی‌ترین هنرهاست.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد در ادامه با بیان اینکه "نگارش، سخنوری، آواز، موسیقی و نقاشی همه و همه در تئاتر جایگاهی ویژه دارند"، افزود: هنرمند این عرصه نفس در نفس مخاطب و گام به گام ذهن و خیال او قدم بر می‌دارد و در یک حس مشترک، یافته‌های حس و خلاقیت‌های هنری خویش را منتقل می‌سازد. از منظری دیگر این هنرِ فاخر، همواره دستاویز استواری بوده برای نمایش سنت و آیین‌های اعتقادی، که از رموز جاودانگی‌اش نيز قلمداد مي‌شود.

مشاور وزیر ارشاد تصریح کرد: از یونان باستان گرفته که قهرمان نمایش‌هایش خدایان بوده‌اند تا ادوار گذشته که یگانه‌پرستی مفهومی مقدس برای بشر یافته است، تئاتر با نشانه‌های دینی و آیینی به اجرا درمی‌آید و به‌واسطه پرسش‌هاي بنيادين بشري و پيوندش با هستي‌شناسي، اخلاق دغدغه‌اش مي‌گردد. 

دربیکی با اشاره به اینکه "از اولین نقدهایی که ارسطو و افلاطون بر تئاتر و نمایش نوشته‌اند پرداختن به مفاهیم اخلاقی رکن اساسی و زیرساختی متقن و اجتناب‌ناپذیر بشمار می‌آمده"، توضیح داد: البته نه آن که در گونه‌های هفتگاه هنر این گوهر درخشنده دیده نمی‌شود بلكه شاید به آن دلیل که بی‌واسطه پیامش را در آنی گذرا، اما تاثیر گذار بر ذهن و یاد مخاطبش می‌نشاند. 

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد گفت: موهبت تئاتر ایرانی، موهبت داشتن بهشتی از گنجینه‌های غنی واژگان، قصه، نظم، نثر، شعر و غایت کلام، ادبیات گرانسنگ داستانی است؛ موهبتي كه بسترهاي مناسبي را براي تاثيرگذاري ژرف بر مخاطب فراهم مي‌سازد.

وی ادامه داد: اين روزها و در ارديبهشت دل‌انگيز، شاهد رويش دوباره هنر نمايش ايران هستيم و هفتمين جشن تاتر ارديبهشت را به نظاره نشسته‌ايم. رويدادي كه با رویکرد جوان‌مداری در سایه‌سار تجربه اندوزی از پیشکسوتان این حوزه، قدمی بس سترگ برداشته است.

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه "یکی از برکات اجتماعی اين رويداد مهم هنري، بازتعریف روحیه همگرایی و تشکل‌یافتگی اهداف هنرمندانه برای دستیابی به باوری هدفمند و شانیتی آبرومند برای هنر تفاخرآمیز ایران عزیزمان است"، تاکید کرد: حمایت و تشویق جوانان نوخاسته، مهیاسازی فضا و امکانات، همراه با تقویت بنیه‌های بومی در سراسر کشور می‌تواند مکمل خوبی باشد برای منشور روابط حرفه‌ای، تخصصی و مدیریتی و همچنین بهره‌جویی از سیاست‌های یکپارچه در شناخت استعدادهای ناب و شگفت‌انگیز جوانان این کهن مرز و بوم. انتظار می‌رود پاسداشت روز جهانی تئاتر و سلسله جشن‌های تئاتر ایران زمین در سرتاسر کشور منشا ثمرات و برکات بی‌شماری در این عرصه باشد تا از این مفرِ دلگشا، بهانه‌ای شیرین برای عرصه‌جویی نسل جوان و پوینده مهیا گردد. 

مشاور وزیر ارشاد در پایان گفت: امیدوارم در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت و در مسیر پیوستگی‌های هنری و فرهنگی شاهد جریان‌سازی‌های موثر در تعالی سیاست‌های تئاترمحور باشیم تا در صدف همدلی و همزبانی به مروارید درخشنده بالندگی هنری دست یابیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین