کد خبر: ۲۹۷۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

ساکت: باشگاه فاقد مجوز ملی حق حضور در لیگ یک را ندارد

مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال گفت: اگر تیمی در لیگ یک امسال نتواند استانداردهای مجوز ملی را کسب کند نمی تواند در این مسابقات حضور پیدا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا ساکت با حضور در دفتر این خبرگزاری به سوالات خبرنگاران ورزشی ایسنا پاسخ داد. وی با بیان اینکه موضوع فرآیند یک گروهه شدن لیگ یک مربوط به امسال نیست، اظهار کرد: این موضوع پروژه‌ای بوده که از چهار سال پیش کلید خورد تا اینکه در فصل آینده شاهد یک گروهه شدن مسابقات لیگ یک آن هم با حضور 20 تیم خواهیم شد که در چشم انداز سه ساله به 16 تیم می رسد.

ساکت با اشاره به اینکه نباید این موضوع در سال 94 مورد ارزیابی و تحلیل قرار بگیرد، تصریح کرد: لیگ یک باید به سمت استانداردهای AFC پیش رود و باشگاه های حاضر در آن دارای مجوزهای ملی و حرفه‌ای شوند و یک گروهه شدن مسابقات لیگ یک نخستین گام از این چشم انداز سازمان لیگ است.

به گزارش ایسنا، مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال در خصوص هزینه های سنگین وارد به باشگاه ها با 20 تیمی شدن این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: ممکن است در سال اول به تیم ها فشار وارد شود اما ناچاریم و این دوران گذر است و باید به مرور شاهد استاندارد شدن باشگاه ها ایران در لیگ برتر و لیگ یک باشیم تا بتوانیم در آسیا به عنوان یک کشور پیشرو معرفی شویم.

ساکت اضافه کرد: هیات رئیسه سازمان لیگ حداقل استانداردها را در قالب مجوز ملی برای لیگ یک اجرایی و الزام آور کرده است که اگر امسال اجرایی شود و تمامی 20 تیم حاضر در این مسابقات دارای این مجوز نباشند به ناچار آن تیم ها کنار گذاشته و به لیگ پایین تر سقوط می کنند.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ در خصوص حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: هنوز هیچ حق پخشی از سازمان صدا و سیما دریافت نکرده‌ایم و این موضوع از حقوق اصلی سازمان لیگ و باشگاه های فوتبال است و در زمانی که باشگاه های ما با مشکل بزرگ درآمدزایی روبه رو هستند این موضوع می تواند به کمک‌مان بیاید.

ساکت ادامه داد: مکاتباتی را با رئیس سازمان صدا و سیما و حتی با شورای امنیت کشور و وزیر کشور هم داشته‌ایم و خواستار حمایت و کمک آنها شده‌ایم.

مشاور عالی سازمان لیگ با ابراز امیدواری به آنکه سازمان صدا و سیما به مدد فوتبال بیاید و حق باشگاه ها را بدهد، خاطرنشان کرد: گزینه های مختلفی برای همکاری با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است اما هنوز نشست مشترکی نداشته‌ایم تا بتوانیم بر سر این گزینه ها به توافقی برسیم اما AFC و FIFA به صراحت اعلام کرده‌ام هر محصولی از تلویزیونی گرفته تا کتاب که در زمینه فوتبال ایران باشد، حق و مالکیت آن به فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه ها برمی گردد و امیدواریم هرچه زودتر شرایط حرفه ای فوتبال در ایران اجرا و موضوع حق پخش عملی شود وگرنه سهمیه نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی کاسته می شود و حتی ممکن است رنکینگ لیگ ایران از دوم آسیا سقوط کند پس باید این موضوع جدی گرفته شود.

وی در خصوص موضوع مطالبات تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برتر نیز تصریح کرد: خوشبختانه امسال جهش مناسبی در قرارداد تبلیغات محیطی داشتیم و آقای عابدینی از هفته گذشته مسئول کمیسیون پیگیری تبلیغات محیطی شده است و آقایان حاج جعفری و حسن پور دیگر اعضا هستند که امیدوارم بتوانند در این موضوع به نتیجه مثبتی دست پیدا کنیم.

ساکت در خصوص برگزاری هفته پایانی مسابقات لیگ برتر خاطرنشان کرد: یکی از پاکترین فصول لیگ برتر را شاهد هستیم که تمامی تدابیر لازم برای برگزاری یک مراسم شکیل و یک فرم با سناریویی مشترک در حد استانداردهای بین المللی در هر دو شهر تبریز و تهران پیش بینی شده است که امیدوارم این مثلث شکل گرفته شده بر هیجان هفته پایانی بیافزاید.

وی همچنین در خصوص آینده سرمربی تیم ملی و استقلال فدراسیون در این خصوص گفت: آنچه که از شواهد مشخص است که هیات رئیسه فدراسیون با حضور کی روش موافق و نماینده وزارت ورزش و جوانان هم آن را تأیید کرده و قاعدتأ کفاشیان تمامی فعالیت ها و چشم اندازش را براساس مصوبات هیات رئیسه انجام می دهد و موظف به هماهنگی با اعضای هیئت رئیسه است.

مشاور عالی سازمان لیگ همچنین در خصوص شکایت باشگاه نساجی مازندران از باشگاه مس کرمان و ادعای تأثیر دست های پشت پرده بر نتایج نماینده کرمان، اظهار کرد: شخص آقای علیپور مسئول رسیدگی به شکایت هم باشگاه نساجی و هم باشگاه مس کرمان است و خوشبختانه مصوبه‌ای را در فدراسیون و سازمان لیگ به تصویب رساندیم که از این پس هرکسی اعدایی را در رسانه ها مطرح می کند مبنی بر تخلف فرد یا باشگاهی دیگر اما بدون مستندات است باید کمیته صیانت این موضوع را پیگیری و از طریق مراجع ذی صلاح اعلام کند زیرا نمی شود بدون سند تهمتی به کسی زده شود و برای رسیدگی به شکایات مرجعی را قرار داده‌ایم نه آنکه هرکسی بخواهد در رسانه ها تهمتی را اعلام کند و امیدوارم در این خصوص با رعایت عدالت و بررسی تمامی اتفاقات رأی عادلانه ای اعلام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین