کد خبر: ۲۹۷۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹

زاهدی مطرح کرد: اتباع غیرمجاز در کشور جاسوسی می‌کنند

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سرنخ‌هایی به دست ما رسیده است که برخی اتباع غیرمجاز در کشور کار جاسوسی می‌کنند، همچنین برخی از آن‌ها مسایل و جرائمی همچون قتل، سرقت مسلحانه، گروگان گیری به جهت قاچاق مواد مخدر مرتکب می‌شوند که فوق‌العاده تکان‌دهنده و سنگین است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلاتی که اتباع بیگانه و غیرمجاز در برخی استان‌ها ایجاد کرده‌اند، گفت: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که از حضور افراد بیگانه و غیرقانونی در برخی استان‌ها داشته‌ایم، حدود یکسال پیش در این خصوص از وزیر کشور توضیح خواستیم که در آن زمان وزیر کشور در کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا کرد و البته پاسخ‌های قانع کننده‌ای نداد و هیچ راهکاری را برای مقابله با سیستم اتباع بیگانه غیرمجاز ارایه نکرد.

وی ادامه داد: پس از آن موضوع، یک تحرک جدی شروع شد و جلسات متعددی با وزیر کشور و معاون وزیر کشور و مقامات دیگر تشکیل شد. در این جلسه مطالباتی را که بیان کرده بودیم، مرور شد و در نتیجه وزیر کشور قول داد، ظرف 6 ماه آینده نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه اقدام کند. با توجه به مواردی که در جلسه علنی مجلس و قولی که وزیر کشور در صحن علنی مجلس در روزسه‌شنبه (22 اردیبهشت) داد، امیدواریم این مشکلات بر طرف شود.

وی با تاکید بر این‌که «حضور غیرقانونی و بدون گذرنامه اساسا کار خلاف قانونی است» گفت:‌ امیدواریم طبق قول وزیر کشور، ظرف 6 ماه آینده اتباع بیگانه به خصوص در استان کرمان ساماندهی شوند و وزارت کشور ظرف این 6 ماه در خصوص کسانی که فاقد مجوز هستند اقدامات لازم را انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین