کد خبر: ۲۹۸۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

نجات بیش از 70 نفر در سیلاب رودخانه کارده در مشهد

مدیر حوزه دوم عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از نجات 70نفر ازهموطنان گرفتار در طغیان رودخانه (آل) سد کارده درحومه شهر مشهد توسط امداد گران این سازمان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید شادی مدیر حوزه دوم عملیات سازمان آتش نشانی مشهد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت:در پی طغیان عصر روز گذشته رودخانه (آل) سد کارده در 60 کیلومتری مشهد 9نفر در درون 2 خودرو سواری 206 و پراید گرفتار سیلاب شده بودند که با حضور به موقع آتش نشانان 3 ایستگاه آتش نشانی مشهد به محل حادثه  پس از یک ساعت عملیات نجات یافتند.

مدیر حوزه دوم عملیات آتش نشانی مشهد تصریح کرد: همچنین عصر امروز نیز در پی بارش شدید باران و ظغیان مجدد این رودخانه (آل) تعدادی خودرو با سرنشینان در درون سیلاب گرفتار گردیده که در مجموع  3 دستگاه خودرو سواری پراید و تیبا براثر شدت سیلاب به داخل حوضچه ورود سد کارده  کشیده و غرق شدند که خوشبختانه با هوشیاری مردم همگی سرنشینان این خودروها نجات یافتند. 

شادی اضافه کرد: شدت طغیان رودخانه در عصر امروز جمعه به حدی بود که در پی تخریب بخشی از جاده منتهی به روستاهای بالا دست سد کارده بیش از 60 نفر از گردشگران و ساکنان منطقه در آنطرف رودخانه گرفتار شدند که با توجه به حساسیت موضوع،  با اعزام نیروهای امداد و نجات 5 ایستگاه آتش نشانی از شهر مشهد به محل حادثه همگی این افراد پس از چند ساعت عملیات زنده نجات پیدا کرده و به مکان امن منتقل شدند. 

شایان ذکر است: در حال حاضر حدود 30 ماموران اداره راه و ترابری استان در حال بازسازی راه  های تخریب شده روستاهای حاشیه رودخانه ظغیان کرده (آل) هستند و میزان و برآورد خسارات مالی این سیلاب مشخص نیست. 

گفتنی است، چهارشنبه هفته گذشته نیز براثر وقوع سیلاب در همبن منطقه بیش از 6 نفر از سرنشینان 2 خودرو سواری گرفتار در سیلاب توسط تیمهای  امداد و نجات آتش نشانی مشهد نجات یافتند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین