کد خبر: ۲۹۸۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

ارائه گزارشی از عملکرد قوای سه‌گانه/نهایی‌شدن گزارش زمین‌خواری

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون در حال تهیه گزارشی از عملکرد وزرای دولت، طرز کار قوه قضاییه و مجلس است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون اصل 90 در حال تهیه گزارشی از عملکرد وزرای دولت است با عنایت به برنامه‌هایی که در روز رای اعتماد به مجلس ارائه کردند. گزارش دیگر نیز مربوط به عملکرد و طرز کار قوه قضاییه و مجلس است که ان‌شاءالله بعد از تمام آن، آن را ارائه می‌کنیم.

وی یکی دیگر از گزارشات در دستور کار کمیسیون اصل 90 را نحوه اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری عنوان و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف همچون جمعیت و سیاست‌های مربوط به سلامت، سیاست‌های ابلاغی را مطرح کردند که کمیسیون اصل 90 گزارشی در خصوص نحوه اجرای آن به ویژه نحوه اجرای نظام سلامت ارائه خواهد کرد.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ارزیابی از عملکرد دستگاه‌ها و مجلس در خصوص اقتصاد مقاومتی را از دیگر گزارشات در دستور کار این کمیسیون برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی استحکام اقتصاد کشور است که به عنوان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری باید مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد. قطعا نحوه عملکرد دستگاه‌های متولی کار را کمیسیون اصل 90 در گزارشی مورد بررسی قرار داده و آن را ارائه می‌کند.

پورمختار همچنین با بیان اینکه حمایت از تولید نباید تنها در حد شعار باشد، گفت:‌ در راستای حمایت از تولید گزارشی در دست تهیه است که بر اساس آن نحوه مشارکت بانک‌ها و سهم آنها در حمایت از تولید مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گفته وی، گزارشی از قاچاق کالا به عنوان بیماری مهلک اقتصادی نیز به زودی به مجلس ارائه می‌شود. در تهیه این گزارش جلسات متعددی با مسئولان مربوطه برگزار شده و بررسی میدانی محسوس و نامحسوس توسط کارشناسان صورت گرفته است.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه گزارش این کمیسیون در مورد زمین‌خواری و حفظ حقوق بیت المال ظرف دو هفته آینده در صحن کمیسیون مطرح می‌شود، گفت: با پیگیری‌های کمیسیون اصل 90 موضوع مبارزه با زمین‌خواری و حفظ حقوق بیت‌المال تبدیل به یک گفتمان شده و در این زمینه دولت و قوه قضاییه نیز ورود پیدا کردند. گزارش مربوطه در مراحل نهایی است و بعد از طرح در کمیسیون برای قرائت به صحن علنی فرستاده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین