کد خبر: ۲۹۸۹۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
محسنی‌ اژه‌ای خبر داد

دستگیری یک نفر به عنوان مظنون در اسیدپاشی‌های اصفهان

... سخنگوی قوه قضائیه گفت: یک نفر به عنوان مظنون در پرونده اسیدپاشی‌های اصفهان دستگیر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای درباره اسیدپاشی‌های اصفهان گفت:‌ اتفاق جدیدی که در این پرونده رخ داده این است که یک نفر به عنوان مظنون دستگیر شده است. البته وی در رابطه با موضوع دیگری دستگیر شده بود ولی قراینی به دست آمد که ممکن است وی با اسیدپاشی‌های بعدی ارتباط داشته باشد که هنوز این موضوع اثبات نشده است.

وی درباره این‌که اسامی که آقای رحیمی اعلام کرده بودند به کجا رسید؟ گفت:‌ درباره لیستی که آقای رحیمی مطرح کرده بودند باید بگویم که اولا تعدادی از آن‌ها نماینده و نامزد ریاست جمهوری نبودند. دوما، پولی که مطرح شده بود که گرفته است و به دیگری داده، به این صورت نبود و اتهامی که وی به آن محکوم شد به این دلیل نبوده است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: سوما، وجوهی که در راستای انتخابات هزینه می‌شود نیاز به شفافیت و قانون مناسب دارد. مسلما پولی که برای ریاست جمهوری هزینه می‌شود بیشتر مواقع هزینه‌اش از عهده افراد خارج است و یقینا آن‌ها نمی‌توانند آن را تامین کنند؛ این پول‌ها باید شفاف شود.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: اکنون سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و یکی از سیاست‌ها این است که هزینه انتخابات شفاف شود چرا که همه موارد را ما نمی‌توانیم بگوییم جرم است. اگر سوء استفاده از امکانات دولتی باشد- که در این زمینه قانونی هم داریم- جرم است.

وی افزود:‌ تا صحت مطالب آقای رحیمی مشخص نشود قائل به ورود در آن نیستیم.

وی درباره برخورد قوه قضائیه با مجرمینی که از سلاح سرد استفاده می‌کنند و اینکه مجازات آن‌ها چگونه است؟ گفت: در مورد چاقو و مواردی که متعارف است باید بگویم که مطلق نیست که نگهداری، ساخت و فروش آن اشکال دارد.

وی افزود: قوه قضائیه مطرح کرده است اگر کسانی در بین مردم وحشت و ترس ایجاد کنند (اخافة الناس) و کشیدن سلاح مطرح باشد فرقی بین سلاح سرد و گرم نیست. در واقع تفاوتی بین اینکه کسی با اسلحه یا با یک قمه مردم را تهدید کند، نیست. حتما قوه قضائیه با آن برخورد می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: اتفاق جدیدی در پرونده رئیس جمهور سابق نیفتاده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
هوچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
0
0
الکیه.. شک نکنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین