کد خبر: ۲۹۹۸۴۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸

وزش باد در اردبیل به ۱۰۸‌کیلومتر‌در‌ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اثر تندباد و گرد و غبار در مدت دیروز و امروز بیشترین سرعت وزش باد در فرودگاه اردبیل با ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اثر تندباد و گرد و غبار در مدت دیروز و امروز بیشترین سرعت وزش باد در فرودگاه اردبیل با ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بوده است.

علی دولتی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: سامانه گرد و غبار و تندباد که از دیروز از سمت غرب کشور وارد شده در استان اردبیل و به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل شده تاکنون در این مناطق تداوم یافته و برخی اختلالاتی در این حوزه به وجود آورده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به سرعت وزش باد در اردبیل بیان کرد: بیشترین سرعت وزش باد در فرودگاه اردبیل با 108 کیلومتر در ساعت بوده و بعد از آن در مشگین‌شهر نیز سرعت وزش باد به 92 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی افزود: براساس اطلاعات هواشناسی این سامانه تا فردا ظهر در استان حاکم بوده و به تدریج از ظهر فردا شاهد کاهش سرعت وزش باد و گرد و غبار در استان می‌شویم که با خروج این سامانه از فردا بعد از ظهر احتمال رگبار پراکنده در برخی مناطق وجود دارد.

دولتی‌مهر تصریح کرد: هرچند از بعد از ظهر فردا از سرعت وزش باد و گرد و غبار کاسته می‌شود اما به طور کامل این سامانه از استان خارج نمی‌شود بلکه با کاهش سرعت آن شاهد جوی آرام‌تر از دیروز و امروز در استان می‌شویم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر این استان پیش‌بینی‌ می‌شود که فردا هوایی گرم همراه با باد تند در استان اردبیل و مناطق مرکزی و جنوبی آن حاکم شده و به تدریج از بعد از ظهر فردا در برخی مناطق شاهد رگبارها و بارندگی می‌شویم که تا اواسط هفته جوی آرام در استان حاکم خواهد شد.

 وی اظهار کرد: گرد و غبار علاوه بر اختلال در رفت و آمدهای روزانه مردم موجب کاهش دید رانندگان در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل بر اثر گرد و خاک شده که انتظار می‌رود در این زمینه رانندگان و ترددکنندگان جاده‌ای در این زمینه موارد ایمنی را رعایت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین