کد خبر: ۳۰۰۵۹۳
تعداد نظرات: ۱۸۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
تا پای اعدام پدرم خواهم ایستاد

روایتی تکان‌دهنده از یک تجاوز؛ پدرم 10 سال به من تجاوز کرد+تصاویر

قصه این دختر از قصه‌های تکان‌دهنده‌ای است که دیگر برای خیلی از شنونده‌های افغان تکراری شده، با این تفاوت که این پرونده ثبت شده، دهلیزهای دادگاه‌ها و نهادهای دولتی را طی کرده و همگانی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
هفته پیش دادگاه ابتدایی در کابل، مردی را به جرم تجاوز جنسی به دخترش به سخت‌ترین مجازات، یعنی اعدام محکوم کرد. این مرد متهم بود که سال‌ها از دخترش استفاده جنسی کرده و چندین بار دخترش از او باردار شده و دو بچه هم از او دارد.

ماجرای این دادگاه بر می‌گردد به سال گذشته؛ زمانی که اولین جلسه آن برگزار شد اما به دلیل نبودن شواهد و مدارک کافی، جلسه بعدی حدود یک سال به تاخیر افتاد. دختر ادعا کرده بود که از پدرش یک دختر به دنیا آورده و بچه‌ای که در شکم دارد نیز حاصل تجاوز پدرش است.

همین شد که دادگاه درخواست آزمایش DNA کرد و با توجه به محدودیت امکانات در افغانستان، هیاتی موظف شد که این آزمایش را فراهم کند. در آن زمان من به دیدار این دختر به خانه‌اش رفتم. نتیجه آزمایش: مثبت

روح الله، وکیل مدافع مدعی پرونده می‌گوید، اگر این آزمایش نبود، امکان داشت دختر به مجازاتی مطابق قوانین افغانستان محکوم شود. او می‌گوید که این آزمایش یگانه مدرکی بود که توانست ثابت کند متجاوز پدر دختر بوده و دختر بی‌گناه است.

روایتی تکان‌دهنده از یک تجاوز؛ پدرم 10 سال به من تجاوز کرد

مسئولان قضایی افغانستان می‌گویند که برای گرفتن آزمایش DNA ابتدا هیاتی از دادستانی، وزارت کشور و پزشکی قانونی تشکیل شد و آزمایش خون و آب دهان پدر، دختر و فرزندانش را گرفت و از طریق پایگاه هوایی بگرام به آمریکا فرستاد. پس از طی مراحل نتیجه آزمایش در پاکت مهر و موم شده به افغانستان فرستاده شد و سپس در نامه رسمی وزارت کشور، به دادگاه ارسال شد.

مخارج آزمایش DNA را که حدود سه هفته طول کشید تا نتیجه‌اش مشخص شود، یک نهاد تحقیقاتی آمریکایی متقبل شده است. به همین ترتیب در دادگاه ابتدایی کابل قاضی سرانجام گفت که آزمایش DNA نشان می‌دهد که پدر دختر عامل تجاوز بوده و مطابق ماده هفدهم قانون منع خشونت علیه زنان و مواد ۱۴۸ و ۱۴۹ قانون جزای افغانستان او را به اعدام محکوم کرد.

نهاد اجتماعی 'عدالت برای همه' که جریان انجام آزمایش DNA این پرونده را از اول تا آخر دنبال کرده می‌گوید که این نخستین آزمایش DNA نیست که بنابر تقاضای دادگاه‌های افغانستان انجام شده است. بلکه چند سال پیش نیز چنین آزمایشی در ارتباط به یک پرونده نسبتا مشابه انجام شده بود و دادگاه حکم خود را با استناد به همان آزمایش صادر کرد.

روایتی تکان‌دهنده از یک تجاوز؛ پدرم 10 سال به من تجاوز کرد

در اوج سرمای سال گذشته (حدود چهار ماه پیش) این دختر ۲۳ ساله را اولین بار در خانه‌اش در کابل دیدم. دختری جوان با دختربچه‌ای سه ساله‌ در آغوش، از ما پذیرایی کرد. آن وقت باردار بود و در خانه‌ای دواتاقه و نیمه‌کاره، که به‌خاطر نبودن برق پرده‌هایش را کنار زده بودند، زندگی می‌کرد. مادرش و برادرانش نیز با او زندگی می‌کردند.

در شروع دختربچه را به ما معرفی کرد: "این، هم دختر من است، هم دختر پدر من؛ یعنی که حاصل تجاوز پدرم بر من است، ما هم مادر و دختر هستیم و هم خواهر."دختربچه نیز که در دنیایی دیگر زندگی می‌کند و از ماجراها خبری ندارد، فکر می‌کند که او خواهر بزرگش است نه مادر واقعی‌اش.

روایتی تکان‌دهنده از یک تجاوز؛ پدرم 10 سال به من تجاوز کرد

قصه این دختر از قصه‌های تکان‌دهنده‌ای است که دیگر برای خیلی از شنونده‌های افغان تکراری شده، با این تفاوت که این پرونده ثبت شده، دهلیزهای دادگاه‌ها و نهادهای دولتی را طی کرده و همگانی شده است.

این زن جوان می‌گوید چهارساله که بود پدرش ایران رفت و هفت هشت سال بعد برگشت. می‌گوید وقتی پدرش برمی‌گشت انتظار داشت همه مهر و محبت پدری را که سال‌ها از آن محروم بوده، ببیند. چرا که همیشه حسرت محبت عموها و دائی‌هایش به فرزندانشان را می‌خورد.اما وقتی خود را در آغوش پدر یافت، "این محبت بیش از حد بود." طوری که خودش می‌گوید در دوازده سیزده سالگی نگاه پدرش به او نسبت به نگاه سایر پدران به دختران‌شان فرق داشت.

روایتی تکان‌دهنده از یک تجاوز؛ پدرم 10 سال به من تجاوز کرد

این زن جوان می‌گوید که وقتی به سن ۱۴ و ۱۵ سالگی رسید، شبی پدرش به زور به او تجاوز جنسی کرد: "ترسیده بودم، شوکه شده بودم و یک گوشه‌ای گرفته بودم خودم را (کز کرده بودم)."خودش می‌گوید: "به مادرم فرصت نمی‌داد چیزی بگوید. این تجاوز جریان داشت تا بالاخره باردار شدم. وقتی حمل گرفتم، پدرم کوچ مان را به جای دیگری در کابل انتقال داد و از آنجا به بغلان رفتیم. در بغلان طفلم به دنیا آمد و پدرم او را برد و در صحرا رها کرد."او می‌گوید چهار بچه دیگرش را مجبور شده بیاندازد.

این اتفاقات در جامعه سنتی افغانستان خط سرخ است و از منظر دینی نیز به شدت محکوم شده است اما با آنهم در بسیاری از موارد در نقاط مختلف کشور، دختران و زنانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند از دید جامعه "افراد بد" شناخته شده و محکوم می‌شوند. سرانجام این ماجرا سرنوشت آنها را از یک ولایت به ولایتی دیگر کشاند، در این مدت دست این دختر بود و دامن دولت، گاهی هم گریبان دولت.

می‌گوید بار دیگر حمل گرفت و این بار تن به سقط جنین نداد و دخترش را به دنیا آورد و با این دختر رفت به نهادهای عدلی و قضایی تا پدرش بازداشت شود اما طوری که خودش روایت می‌کند، نتیجه‌ای به دست نیاورد.

می‌گوید: "وقتی دادگاه برگزار شد قاضی به من گفت چرا خودت را نکشتی و چرا طفلی که در بطنت است را نکشتی، باید سقط می کردی. من به طرفش نگاه کردم و گفت که اگر می کشتمش به من می‌گفتید که حتما این طفل از کس دیگری بوده که او را دور انداختی، برای همین به دنیا آوردمش."

قصه این زن جوان به این یکی دو تجاوز پایان نمی‌یابد. او ادعا می‌کند که توسط پدرش "ده‌ها بار مورد تجاوز قرار گرفته" و چهار بچه را مجبور شده بیاندازد و بارها برای اقناع حوزه‌های پلیس و نهادهای عدلی به پزشکی قانونی رفته و آزمایش داده است.

او می‌گوید: "شب عید رمضان بود، پدرم آمد در خانه و مادرم را فرستاد خانه همسایه، آن شب به من تجاوز کرد و چهار آمپول زد و من مریض شدم و گوشه‌ای افتادم. مادرم با استفاده از فرصت که قبلا با ملا و وکیل محل و پلیس صحبت کرده بودیم، رفت و بزرگان محل و پلیس و ملا و وکیل را آورد و آنها اوایل صبح پدرم را بازداشت کردند و بردند، این آخرین باری بود که به من تجاوز جنسی کرد."
می‌گوید که در کنار تجاوز جنسی، آمپول‌ها و قرص‌های زیادی به زور پدر گرفته که بعد فهمیده هدفش جلوگیری از بارداری بوده است.

بعد از آن که پدرش زندانی شد، رفت و تمام این قصه‌ها را در یکی از شبکه‌های تلویزیونی خصوصی در برنامه‌ای زنده بازگو کرد، آنجا بود که شماری از فعالان مدنی با او همراه شدند و صدایش را به دادگاه افغانستان کشاندند.سرانجام پس از دادخواهی و مداخله مدافعان حقوق زن، قاضی جلسه دادگاه را به جلسه دوم موکول کرد و تقاضا کرد که برای اثبات ادعاهای دختر، آزمایش DNA دو فرزند، دختر و پدرش انجام شود.

دادگاه این دختر در کابل برگزار شد، دادگاه علنی اعلام شد اما قاضی دادگاه با حضور دوربین‌های رسانه‌ها به دلایلی مخالفت کرد و تنها به حضور خبرنگاران اکتفا کرد و فقط دستگاه‌های ضبط صدا را اجازه داد.در یک سوی تالار قربانی و مادر و بچه‌هایش با تعدادی از زنان و در سوی دیگر تالار مردان و خبرنگاران نشستند.

ابتدا پدر دختر را که دست و پا و کمرش زنجیر کشیده شده بود، آوردند و بعد هیات قضایی در جایگاه قرار گرفت و سپس دادستان پرونده، فشرده تحقیقات و اقرارهای طرف‌ها را خواند. هرچند که دادستان اصلی در یکی از حملات کابل کشته شده بود و دادستان آن روز در مورد چند و چون پروند آگاهی کافی نداشت.

قاضی پس از چند سوال و جواب از دختر، مادرش و پدرش به اتاقی دیگر رفت و حدود بیست دقیقه بعد آمد و حکم را صادر کرد. در جریان جلسه دادگاه، قاضی سید احمد خطاب چند بار به دختر و پدر دختر گفت: "اگر مرتکب تجاوز جنسی شده باشد و این کودکانش از شخص دیگری باشد و تو آگاهی داشتی، حق داشتی او (دخترت) را بکشی. "

تلاش برای صحبت با قاضی سید احمد برای توضیح در مورد این اظهاراتش بی‌نتیجه ماند اما معاون دادگاه ابتدایی کابل گفت که قاضی بیشتر سعی کرده با این موضوع طرف‌های پرونده را به صحبت کردن وادارد و قصد دیگری نداشته است.

این حکم دادگاه برای پدر دختر قناعت بخش نبود، می‌گوید خودش می‌داند و خدایش که به دخترش چپ ندیده است و به او جز نگاه پدری نگاهی نداشته است.این مرد میان‌سال می‌گوید که دخترش با غریبه‌ها خوابیده و با یکی از خویشاوندان‌شان حدود پانزده روز همبستر بوده است و خودش که راننده موترهای باری در شاهراه بوده نتوانسته "کارهای" دخترش را کنترل کند.

اگرچه این حکم نهایی نیست اما دختر می‌گوید که تا پای اعدام پدرش خواهد ایستاد. نه تنها به این دلیل که ماجراهای تجاوز زندگی اش را ویران کرده و سبب شده نامزدش از ازدواج با او منصرف شود، بلکه می‌گوید می‌خواهد این ماجرا عبرتی شود به دیگران تا این گونه رویداد در زندگی سایر دختران افغان تکرار نشود.

در پایان جلسه دادگاه او جلو دوربین رسانه‌ها ظاهر شد و گفت که انتظار اجرا شدن حکم دادگاه را می‌کشد؛ این که دادگاه استیناف و تمیز به حکم دادگاه ابتدایی مهر تایید بگذارند. حمیده وردک، از مدافعان حقوق زن می‌گوید که رساندن این پرونده تا دادگاه استیناف، گذشتن از هفت خوان رستم بوده است. او که در جلسات دادگاه با این دختر حضور داشته می‌گوید که وقتی اولین بار دعوا باز شد، بچه دوم دختر در شکمش بود اما حالا به دنیا آمده و سه ماهه شده و تاکنون فقط یک دادگاه به پایان رسیده است.

اما با آن هم این زن جوان در این جامعه راه دشواری در پیش دارد، او سال‌ها بعد که دختر و پسرش بزرگ می‌شوند باید به آنها جواب پس بدهد که پدرشان چه کسی بود؟خودش می‌گوید که اگر پدرش اعدام شود، چالش‌های دیگری هم او را رها نخواهد کرد، از جمله انتقام گرفتن بستگان پدرش از او.

به گزارش بی بی سی، جدا از نگرانی از آینده، روزهای پیش روی این دختر و فرزندانش هم خالی از دشواری نیست. او در وضعیت مناسب اقتصادی زندگی نمی‌کند و پول خانه و خوراکش را به کمک چند فعال حقوق زن و دستمزد ناچیز برادرانش تامین می‌کند. صحرا موسوی، فعال حقوق زن و مستندساز افغان که پرونده این دختر را از شروع تا حالا دنبال کرده می‌گوید که به کمک یکی از فعالان حقوق زن، برای او یک چرخ خیاطی آماده کرده و مشغول فراگیری خیاطی است تا با آن بتواند چرخ زندگی خود را در آینده بچرخاند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۸۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
326
137
درج این گزارش بسیار اشتباه بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
اتفاقا اگر عدالت رعایت شود درج آن عبرت است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
خداوند هم تو قرآن خیلی موضوعات اینچنینی برای عبرت اورده
بخونید تا عبرت بگیرید تا جامعه اصلاح بشه
بی نام
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
به چه دلیل اشتباه بود؟؟؟
سکوت در برابر سواستفاده های داخلی و توسط محارم اسمش میشه کار درست؟؟؟

این حفظ ظاهر به چه قیمتی باید ادامه داشته باشه؟
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اون پدرِ بی پدر بایستی دست کم به تعداد دفعات تجاوز اعدام میشد نه یکبار. این یک
دو اینکه سیسم قضایی و قاضی های افغانستان رو هم بایستی ..
مسعود آشیانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
14
368
خدا لعنت کنه اینجور آدم ها رو
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
253
33
که چی بشه حالا چی کار کنیم
پاسخ ها
بیدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
مثل دلواپسا نظر دادی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
اطرافتونو بپایید جامعه ( هر جامعه ای) پر است از این آدم ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
56
33
وا
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
16
175
بعضی هاشون از بس متعصبن به خودشون بمب میبندن و منفجر میشن
بعضی هاشون هم این جور وحشی ان.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
197
41
واقعا چه سودی میبرید از تهیه وارسال این اخبارِ...خدا همه ی شماراهدایت کند که کاملا افکارتان از پس گزارش هایتان پیداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
شما هم زود قضاوت نکن در مورد دیگران
حسن
| - |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
چه سودی میبرید از تهیه وارسال این اخبارِ...خدا همه ی شماراهدایت کند که کاملا افکارتان از پس گزارش هایتان پیداست .گفتن وپخش گناه یک اشتباه می باشد در واقع گناه برای جامعه عادی می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
از نحوه صحبتت پیداست افغانی هستی حالا چرا داغ کردی خوب خبر خبره دیگه .(کاملا افکارتان از پس گزارش هایتان پیداست)
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
6
189
این پدر نبوده شیطان صفت بوده !?ادم ...بی غیرت بوده دین و ایمان نداشته ..هواس باز !!!?
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
8
171
چقدر انسان می تواند پست باشد .... واقعا که باید به خدا پناه برد ....
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
122
41
خبر زرد به این میگن، هر کاری میکنید تا خوانندتون بیشتر بشه.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
زرد رنگ عینکته که نمیتونی باهاش واقعیتا رو ببینی و فکر میکنی همه جا گل و بلبله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
منم موافقم با نظر شما درج برخی از اخبار اشاعه فحشاست هر چند باید خانواده ها هم آگاه باشند. در ایران خودمان هم داریم و مادران خانواده باید گوش و چشمشان باز باشد
mazaher
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
176
11
سلام این جور موضوعات من دراورده است و هیچ گونه صحت ندارد خواهشن اینجور موضوعات را قبول نکنید مگر می شود پدری به دخترش تجاوز کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
آزمایش DNA گرفتن. وحشی زیاد شده تو دنیا .......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
دوست عزیز اگ خیلی خبرها را دنبال میکنی که نمیکنید دیروز هم این خبر از بی بی سی فارسی پخش شد.قابل توجه شما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
آزمایشی که آمرکایی ها تایید کنند برای دامن زدن به مشکله.
شما اگر با چشم خودت تجاوز رو دیدی میتونی تایید کنی و لا غیر.برو از چند تا عالم بپرس.از کجا میدونی این خبر را برای بد جلوه دادن مسلمانان درست نکردن؟
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
شما افغانی هستی درسته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
آقای ناشناس که فقط تجاوز رو در صورتی قبول داری که با چشم دیده بشه عرض کنم که با این منطق شما هیچ کس به جرم تجاوز نباید مجازات بشه چون این کار توی خلوت اتفاق می یفته. یک کم کلاهت را قاضی کن به زجرهایی که این دختر یا هر زن و ایضا مرد دیگه ای کشیده هم گوشه چشمی توجه کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
مطمئنم شما افغانی هستی که الکی جبهه گرفتی آخه مگه اون پدر متجاوز داداشته که ناراحت شدی؟
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
6
88
شبیه این داستانو یه دفه دیگه خونده بودم.البته اون مال اگه اشتباه نکنم پرتغال بود که 20 سال با دخترش تجاوز میکرده و چنتا بچه ازش داشت.



چقد پستن این آدما که به پاره تن خودشونم رحم ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
73
39
از این داستان در سراسر دنیا فراوان وجود دارد. حدود ده سال پیش در اتریش یک مرد یهودی که دخترانش را دو دهه در زیر زمین منزل اسیر کرده بود و از وی باردار شده بودند به مدت چند روز در دنیا مطرح شد و بعد بعلت اروپایی و یهودی بودن داستانش جمع شد و هیچکس مقاله ای به این تفصیل ننوشت ولی چون این واقعه در افغانستان رخ داده توسط دشمنان دانا و بظاهر دوستان بدتر از دشمن با این تفصیل و جزییات دادگاه مطرح میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
بابا تو دیگه کی هستی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
چون اونا لاپوشی کردند ما هم باید همون کارو بکنیم. نه خیر ما شیعه علی ع هستیم و طرفدار حق نه این که مثل اونا فقط منفعت طلب باشیم در ضمن آبروی مسلمانان را این خشک مغزان برده اند نه پخش این خبر
على
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
67
23
بهتراست ازاين خبرها دررساناها مطرح نشود درهمه دنيا ازاين اتفاقها افتاده وميافتد بايستى مردم جهانرا از راه درست اگاه كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
دقیقا.
از این بدتر هم هست.
H.K.B
| United States of America |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
جناب علی و ناشناس
شماها واقعاااااا کوته فکر هستید
این مقاله چه مفهومی دارد از نظر شما ها؟؟؟؟؟؟
Hoshang
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
59
25
شما را به خدا این خبرهای چندش آور را منتشر نکنید.
پاسخ ها
سبز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
چی خبر چندش آور نمی خواهی بشنوی پس این بنده خدا که این بلا ها سرش آمده چی بگه خدایا خدایا
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
18
69
دوستانی که میگید نباید منتشر بشه، خب شما طاقت نداری، نخون، مردم باید آگاه باشند. در ضمن اگر این مسئله رسانه‌ای نمی‌شد ممکن بود حق این دختر ضایع شود. اصولا کارگرد رسانه همین است که آسیب‌های اجتماعی را منعکس کند تا ریشه‌یابی شود و ...
خوشدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
33
56
بهتر بود اعدامش می کردند ولی در رسانه هاپخش نمی شد .این اشتباه بزرگیست .قبح این گناه در نزد مردم پایین می آید .مواظب باشید.
پاسخ ها
مونا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
دقیا کجا زندگی میکنی؟ بسته دیگه ...روزی کلی از این تجاوزا میشه همه از ترس ابرو مجبورن ساکت بشن اتفاقا بزار زنا حق خودشون اگاه بشن تا کمتر یه عده وحشی این بلا رو سرشون بیارن
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
13
31
اولا خبرش زودتر در دنیا پخش شده بود شما نمی خواهد ناراحت این قضیه باشید دوما اینها مگر تو ایران همین کار رانمی کنن...
يك پدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
16
14
سلام لطفا اين مسايل را بدين گونه باز گو نكنيد ....
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
33
9
مدیرمحترم انعکاس چنین اخباری که عفت عمومی را جریهه دار می کند عین انجام دادن ان عمل حرام است واقعا خجالت نمی کشید حتما می خواهید بگویید این عمل روشنفکری است نه عزیز جان بعضی از اعمال را نه باید دید ونه شنید ونه انها را بازگو کرد بترسید از خشم خدا .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
33
25
انتشار این اخبار کثیف قبح آنرا ازبین میبرد .چرا آفتاب!!!!!!!
مجتبی7
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
28
16
آفتاب کلا تو کار خبر های زرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
8
46
واقعا طرف چقد کثیف و حیوون باشه که بخواد انیکارو کنه !!!!!
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
7
56
این کاری که این مرد کرده با فرزندش حیوان با بچه اش رفتار نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
7
46
حقیقت را نباید سانسور کرد
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
5
58
خدا لعنتش کنه وجب به وجب بدنشو باید بزارن زیر گیوتین.
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
24
11
جناب نویسنده عزیز حالا چرا داستانو به زبون افغانی نوشتی,جدا خندم گرفت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
5
48
باید اول سنگسار شه بعد در ملا عام اعدام شه تا عبرت دیگران هم بشه اونم به شدید ترین شکل ممکن...
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
31
13
گفتن این گزارش وجه خوبی ندارد به قول دوستمون آزمایشی که آمرکایی ها تایید کنند برای دامن زدن به مشکله. در اینکه افغانها چطور با ناموس و محارم برخورد میکنند به ما ارتباطی نداره تو را به خدا قسم این مسائل رو رسانه ای نکنید بذارید قبحش در جامعه شکسته نشه
پاسخ ها
ناشنس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
گیوتین و سنگ ثار و اعدام که هیچ،،باید اینگونه پدرها رو بدن به دست خود دختر که خودش هر روز چاقویی زده نمک بپاشه تا دلش خنک شه .خودتون یک بار هم شده بدارید جای این دختر.وبه خاطر خدا نظرهای انچنانی هم ندین که مثلا خیلی حالیتونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
27
13
خدا وكيلي از اين خبرها درج نكنيد چه خيري دارند اين خبرهاي نحس جز اينكه روان ادمها را نابود مي كنند حيفه افتاب حيفه افتاب حيف افتاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
34
7
خوانندگان محترم لطفا دیگه پیام ندین افتاب با زرنگی برای متشنج کردن جامعه این اخبار را میزاره شما هم بانظر دادن فقط باعث میشین این خبربسیار بسیار زرد در صدر پربیننده ترین اخبار قرار بگیره، خدا هدایت کنه تمام کسانی را که برای انتشار این اخبار حقوق هم دریافت میکنن،.نگران نیستم چون خدایی هست که به همه اعمال ما اگاه هست، این را هم میدونم که جرات گذاشتم پیام من را ندارین.بای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
مثلا پیامتون چیه که جرات نکنن بذارن تو این کامنتا معمولی ترینش مال شماست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
30
12
نکنید این کارها را بجاش اغوش باز کنید به برادارن افغانی و بزارید بیاییند همه جای ایران هرچه باشه همزبان ما هستند و زمانی جزو ایران بودند
حسن ازتبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
30
4
نباید این قبیل مسائل در رسانه هامنتشرگردد وناشرچه هدفی رادنبال می کند ؟
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
عجب آدمایی هستن به خدا - میگن منتشر نشه که چی مثلا واقعیتها را پنهان کنیم که به کجا برسیم مثلا - اینو نگو ملیه اونو نگو ...این یکی حزبیه اون یکی سیاسیه ...لابد مردم هم عصر حجر باشن خوبه و همه چی سرجاشه دیگه - بابا جان عصر انفجار اطلاعات هستش مردم ما هم بایس اطلاعات لازم و واقعی از حقایق فرهنگی اجتماعی مذهبی علمی سیاسی اطراف داشته باشن وگرنه نتیجه اش میشیم ما که همش از فهمیدن وگفتن حقایق واهمه داریم یعنی برامون سنگین میشه قضیه تا یه ذره مخالف فکرمن اتفاقی بشنویم وببینیم و هزار توجیه عصر حجری هم ببندیم پشتش ...
الحان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
3
31
چرا خبر نباید منتشر بشه . اگه چاپ نشه که میگین سانسور کردن خبرا رو. باید همه خانمها حمایت کنند از یک همچین دختر شجاعی که میخواد حقشو بگیره یعنی انتقام از یک وحشی
سید محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
7
17
باسلام انسان اگر ازدین جدا شود ازحیوان هم بدترشود دین راخداوند برای رشد عقل انسان ارسال نموده یاعلی مدد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
24
7
انتشار اینگونه اخبار اگه نگم نشانه کم عقلی است ، قطعا کوتا فکری و ساده لوحی را می رساند.
علی کرمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
22
10
از انتشار این نوع گزارش ها انتظار چه فایده ای می رود؟ هیچ! واقعا انتشار اینگونه اخبار کار زیان آوری است و باید از آن اجتناب شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
5
15
در ایران خودمان کم نیست و مجازات های سخت تنها راه حل نیستند. . .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
1
10
این گونه جنایات نه اولینش هست و نه آخرینش. مربوط به افغانستان تنها هم نیست. در دنیای به اصطلاح آزاد و متمدن غرب از اینگونه وقایع شنیع فراوان مشاهده میشود. کسی هم آنها را به بی فرهنگی و بی تمدنی متهم نمیکند. در افغانستان هم مثل همه جوامع انسانهای شریف و بی شرف زیاد است. این هم یکی از افراد بی شرف بوده است.
متاسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
2
11
فقر فرهنگی /بیماریهای روانی و...... باعث این وقایع است در ایران هم هست ولی خب درج نمیشه اخه میگن مرگ خوبه برای همسایه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
0
20
خدا لعنتش کنه
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
23
16
درج چنین خبری اون هم بشکلی که چند روز در اول فهرست باشه کار صحیحی نیست وقتی خانواده پدر و مادر با فرزندان به اتفاق هم چنین خبری را میشنوند یا می بینند اصلا صورت خوشی ندارد وافعا شرم آوره ازقدیمیا شنیده بودم می گفتن اشاعه فساد عین فساد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
احسنت بهار
صابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
1
22
ممنون از آفتاب نیوز که اطلاع رسانی می کنی و عقد اخوت با گروهی را نبستی.اینهایی که میگن این جور اخبار ها درج نشود خیلی مشکوک هستن تامل کنید عاقبت این داستان مرگه.مرگ دختروپدر.اهای اونایی که میگن درج نشه خیلی مشکوکین .نکنید اینکار هارو بخدا عذاب الهی گریبان گیرتان می شود ها.لعنت خدا بر کافران
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
5
15
اتفاقا باید علنی شود
اگه این ماجرا در آمریکا بود، باز هم میگفتین نباید علنی شود؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
از این اتفاقات در امریکا کم تر اتفاق می افتد زیرا
اقتصادشون قویه ....
ارجمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
1
12
آینده این بچه ها از نظر شرعی و اجتماعی چه می شود .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
0
6
رذالت.
ضامن رضازاده
|
Afghanistan
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
2
9
اگردادگاه به این گونه اتفاقات نقطه پایان ندهد بیشترازین ...تجاوز جنسی خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
12
خدا نابود کند چنین افرادی را.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
1
9
خبر چه بد چه خوب باید منتشر بشه.
فاطیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
8
واقعا خدا اینجور آدما رو لعنت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
1
9
باید بعد ازآزمایش DNAفوری اعدام میشد شاخ در اوردم
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
4
9
چه جونی داشته دختره تا الان زنده مونده.با دو تا بچه میخواد چکار کنه.به نظر من به دنیا اوردن بچه ها بزرگترین اشتباهش بود.چه جوابی به اونها بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
12
5
متاسفم برای سایت شما. چرا که هر خبری رو نباید منتشر کرد. شما دیگه از کدوم دین و مسلکی هستید. به خاطر کلیک خوردن چکارها نمیکنید.
azi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
1
12
باید اون مردیکه کثیف رو تیکه تیکه کنن
سنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
1
8
آخر حیوانیت یک حیوان نیز این گونه نیست خدا لعنتش کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
9
الهي عذاب دنيا و أخرت نصيب اين مرد كثيف حيوان شود
ناشناس
|
Afghanistan
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
1
10
خدا لعنتش کند
سوباسو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
8
خداوند ریشه اینجور ادم هایی را از ته نابود کند
راستی چرا هی میگید پدرش
نگوید پدر لقب مبارکیه
سينا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
9
خدالعنتش کند تکه تکه شود حيوان کثيف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
0
7
خدایا خدایا نمیدونم چی بگم
غزل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
0
7
وای وای وای آخه حرفی برای گفتن مونده
ريزبين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
0
5
چنين انحرافاتي در همه جوامع هست. ربطي به افغاني و غير نداره.
تواين چن سال اخير چندين موردش توي اروپا و امريكا اشگار و به دادگاه كشيده شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
6
دلم کباب شد
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
7
نتونستم کامل بخونم حالم خیلی بد شد.

خیلی نامرده خیلی نامرده .........

دلم داره درد میکنه از نامردها
عبدالرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
7
3
سلام
به نظر منم کاره درستی نیست اینطور اخبار پخش بشه )اگه واقعیت داشته باشه )
علاوه بر افشاء فحشاء و مشغول شدن اذهان واقعا اعصاب هامون خورد میشه
تازه ماکه مردیم خانم ها که بخاطر حس همنوعیشون اصلا بهم میریزن و احتمالا خیلی حالشون بد بشه
درست نمیگم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
4
حالم بد شد خدا ناب.دش.ن کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
4
2
انتشار این مطالب با این آبو تاب و جزئیات و.. جز اشاعه فخشا نیست.
مطلب درست و حسابی نداری که مشتری داشته باشی، میخوای این طوری جبران کنی...
بیچاره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
4
متاسفم
ناشناس
|
Afghanistan
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
2
3
وای خدا اون دختر چه رنجی کشیده تا حالا وتاآخرعمر هم رنج این اتفاق رابکشه
غلام سخی
|
Afghanistan
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
8
این پدر نیست یک شیطان است چگونه دلت شد طفل را که ازخون خودت هست این جنایت را درحق اون انجام بدهی ایکاش این مرد را به من میدادند تا هروز یکی ازبند های اعضای بدنش را توسط این دختر درمی آوردم من نمی دانم چه حیوانی بوده این مرد هیچ پدری ومادری دیده نمی تواند خار به پای اولاد ش بخلد خدایا از توپناه میخواهیم ما مسلمان ها را ازشر چنین اشخاص دور نگهدار
محدثه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
6
خاک توسره اون پدر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
6
بخدا حالم بد شده دارم خودمو دلداری میدم پناه بر خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
3
بخدا حالم بد شده دارم خودمو دلداری میدم پناه بر خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
2
نمیدونم چی بگم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
2
3
افغانیها هر کاری ازشون بر میاد بترسیم از اون روزی ک سوار ایرانیا بشن
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
2
هر موضوعی رو از دید انسانی ببینید نه ملیت افغانی یا ایرانی نداره بترسید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
1
3
هر موضوعی رو از دید انسانی ببینید نه ملیت افغانی یا ایرانی نداره بترسید از شر شیطان لعین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
7
اون بی وجدان آینده ی این دختر نجیب رو تباه کرد. بیچاره چه جوابی به بچه هاش بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
6
باید تیکه تیکه بشه این نامرد پست فطرت درنده خو وبی عیرت خدا لعنتش کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
0
2
وای وای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
2
خیلی باید کثیف وبی غیرت باشد.

از خدا میخواهم همه ما را براه راست هدایت کند.باشد که حتی این چنین خبرها را هم نشنویم.
آمین یا رب العالمین
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
شما راحت بشین در منزلت، هیچ تلاشی هم برای مبارزه با فحشاء نکن. همین که دعا بفرمایی کفایت می کند. انشاءالله دیگر از این خبرها هم نمی شنوی عزیز دل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
3
2
اشاعه این رفتارها اشاعه فحشاء و موجب گستاخی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اونهایی که میگن این خبر نباید منتشر بشه و اشاعه فحشاست
اگه این اتفاق برای خودتون یا یکی از عزیزاتون بیوفته راضی میشی حقت پایمال بشه؟
اصلا میدونی آمار سیاه چیه؟
آمار جرایمیه که به علت ترس از آبرو و .... پنهان میمونه و متاسفانه روز به روز در حال افزایشه....
مهرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
3
سلام ,ممنونم که این خبر منتشر کردین ,خدا لعنت کنه این کافر
ناناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
3
واقعن نمیدونم چی بگم
شوکه ام
و
حالت سرگیجه و منگی گرفتم
.
نمیگم ک تا حالا از این قبیل خبرا نشنیده م ولی هیچوقت هیچوق نتونسم همچین خبرایی رو برا خودم هضم کنم
هیچوقت
سعیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
4
واقعا مایه شرمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
2
چ طور بگم چی بگم، آفرین نه هزار آفرین ی خانم درخشنده که تو روزگاری که هم نگاهت میکنم میگم دختر تو چرا این قد افسرده ای، رفتی دانشگاه از همه بچه ها کوتاه تر باشی همه به چشم کوتوله نکات کنن، چرا اندازه خواهر برادران نشدی( قربانی شدن عین ازدواج خیلی زود یه دختر می مونه یه سری چیزا زودتر از وقتش ترشح میشه، بچه ممکنه عفونت هایی بگیره و... که از رشد طبیعیش جا بمونه) تو چرا این قد فکر میکنی، اصلا چرا زندگی نمی کنی، تو چرا نمیری اون اتاق بخوابی)همون اتاقی که برادر مادر ....( تو چرا این قد ی صدای غذا خوردن ما حساسی( خدا شاهده هنوز که صداهای مشابه مثل صدایی که کسی چای میخوره آخرش یه صدا درمیاره از خودم متنفر میشم که چرا حتی میدونستم داره چه بابایی سرم میاد) فیلمش واقعا خوب بود یه هدف داشته که ب این قوانین دقت نکرده عمدا یا سهوا، اون صحنه که خانم طباطبایی جیغ زدن بعد چند بار منم زدم تو انباری مون بود دستاس ی در نمی رسید مادرم بود مطمئنم بود ولی از هزار نامادری برام بذاره یه زیر سلطه ی احمق ازش متنفرم،یه بارم بهش گفتم ولی طوری رفتار کرد که یا انگار یه چیز عادیه که تا همین چند ساله هم فکر میکردم واسه همه هست ...این صحنه رو با عمق وجودم درکیدم و اون صحنه ای که توی دفتر بازجویی زانوهایش سست شدن افتاد زمین ،خانم طباطبایی خیلی بازیگر خوشبین که این قد خوب بازی کردن،
خانم درخشنده دلیل همه اینارو از ماها نپرسید رو ساختن و تحویل جامعه دادن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
2
چ طور بگم چی بگم، آفرین نه هزار آفرین ی خانم درخشنده که تو روزگاری که هم نگاهت میکنم میگم دختر تو چرا این قد افسرده ای، رفتی دانشگاه از همه بچه ها کوتاه تر باشی همه به چشم کوتوله نکات کنن، چرا اندازه خواهر برادران نشدی( قربانی شدن عین ازدواج خیلی زود یه دختر می مونه یه سری چیزا زودتر از وقتش ترشح میشه، بچه ممکنه عفونت هایی بگیره و... که از رشد طبیعیش جا بمونه) تو چرا این قد فکر میکنی، اصلا چرا زندگی نمی کنی، تو چرا نمیری اون اتاق بخوابی)همون اتاقی که برادر مادر ....( تو چرا این قد ی صدای غذا خوردن ما حساسی( خدا شاهده هنوز که صداهای مشابه مثل صدایی که کسی چای میخوره آخرش یه صدا درمیاره از خودم متنفر میشم که چرا حتی میدونستم داره چه بابایی سرم میاد) فیلمش واقعا خوب بود یه هدف داشته که ب این قوانین دقت نکرده عمدا یا سهوا، اون صحنه که خانم طباطبایی جیغ زدن بعد چند بار منم زدم تو انباری مون بود دستاس ی در نمی رسید مادرم بود مطمئنم بود ولی از هزار نامادری برام بذاره یه زیر سلطه ی احمق ازش متنفرم،یه بارم بهش گفتم ولی طوری رفتار کرد که یا انگار یه چیز عادیه که تا همین چند ساله هم فکر میکردم واسه همه هست ...این صحنه رو با عمق وجودم درکیدم و اون صحنه ای که توی دفتر بازجویی زانوهایش سست شدن افتاد زمین ،خانم طباطبایی خیلی بازیگر خوشبین که این قد خوب بازی کردن،
خانم درخشنده دلیل همه اینارو از ماها نپرسید رو ساختن و تحویل جامعه دادن...
کبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
1
سلام دوستان عزیز...چرا سرموضوعاتی ک مشخصا توو جوامع داره اتفاق میوفته دعوا میکنین
بله ...نه این اتفاق بلکه فاجعه پذیر تر از اینها هم اتفاق افتاده وداره میوفته...از نگاه یک جامعه شناس عرض میکنم..پس چشم بسته فقط با تکیه ب افکار شخصی و احساسیمون نظر ندیم...اینها فجایع غیر قابل جبرانه ک الحق داره اتفاق میوفته و قبحش داره از بین میره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
4
خدا این آدم ها را خفه کنند از دولت افغانستان خاهش میکنم این مرد را دست ها و پاهاش رو جدا کنه
پاسخ ها
H.K.B
| United States of America |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
تو کشور خودمونم این جور آدما زیادن...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
2
خدا این آدم ها را خفه کنند از دولت افغانستان خاهش میکنم این مرد را دست ها و پاهاش رو جدا کنه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
4
3
نظر من اینه که باباعه اگه به زور هم که شده که میخواسته تجاوز کنه دختر نباید میزاشته دختر خودش میخواسته وراضی بوده که ده سال پدرش بهش تجاوز کرده دختره میتونست از خونه به یه سازمانی بدون اطلاع پناه ببره اگه دروغ میگم بگید این چه حرفیه اما نظرمن اینه
پاسخ ها
افسانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
علی جان، دختره مثل تو راه بلد و باتجربه نبوده که بتونه با اون سن کمش از زیر دست مرد افغانی فرار کنه به یه سازمانی در افغانستان (یا احیانا خارج از افغانستان) پناه ببره! بازم همینم که سعی می کنی نظرت رو بگی خودش یه پیشرفت برای رشد ذهنی ات محسوب می شه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
3
بابادختر تواون زمان يه بچه معصوم بوده يعني چي خودش ميخواسته يه بچه كه اسمش باخودشه چي ميفهمه اگراون بي وجدان اعدام هم بشه اون نتفه كه ازش مونده مگر ميذاره اين دختر ارام بگيره اون بچه هم بزرگ بشه تواين اجتماع جاش كجاست خدايا اينچنين پست فطرتها هارو به بركت اين ماه مبارك رمضان خودش نابود كنه الهي امين
پریا
|
Germany
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
0
5
لعنت خدا بارها و بارها به این جور حیوون صفت ها هر چند اگه لقب حیوونم بدیم بهش به حیوون توهین میشه خدایا زود تر ظهور اقا امام زمانمون رو برسون که ارزش زن ها توی این جامعه ی حیوانی روز به روز کم تر و کم تر میشه جامعه بد جور افتضاح شده
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
1
2
خاک ... من اگه افغانی بودم با خواندن این خبر از ایران میرفتم
رضا
|
United States of America
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
4
2
سلام / این دختر باید ب قانون میگفت ن این که ساکت بشیند پدرش تجاوز کند پس دختره هم راضی بوده این کار انجام گرفته درسته بازور تجاوز شده بازم باید دختره شکایت میکرد
فرشاد شهرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
2
ان شاء الله خداونداین گونه ادم ها رانابود کند
Soso
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
3
واقعا سخت .. ولی کاملا واقعیت داره... مشابه این اتفاق ک پدری به دخترش نگاه بد داره رو یکی از بهترین دوستام واسش اتفاق افتاده... ولی کسی باور نمیکنه .... دعاش کنید ... انشالله ازدواج کن و بره از پیش خانوادش... تا جلوگیری بشه از یک همچین خدایی نکرده تجاوز و غیره .... مثل این دختر افغان.... خدایا پناه میبریم به توووووو.....
علی سولطونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
3
ان قاضی که طرف پدرو میگرفت باید اعدام میشد%
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
1
شماها فکرمیکنی که بندکردی به کشورهای دیگه دلتون خوشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
1
1
شماها فکرمیکنی توایران واقعا کشورگل وبلبل است که بندکردی به کشورهای دیگه دلتون خوشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
3
2
یا خدای محمدو ابراهیم
مگه میشه ادم به دختر خودش تجاوز کنه . حیف از نام سگ که برای اینها استفاده کنی.حتی حیون هم همچین کاری نمیکنه . دختر خودش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نانسی عجرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
7
انسان که سهل است هیچ حیوونی این کارو با بچه اش نمی کنه.اینا به هیچ کس رحم نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
1
6
وقتی بیای ایران این همه عروسک رنگ لعاب زده ببینی برگردی افغانستان همین میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
1
1
خلق و خوی بعضیا درنده و وحشی شده.و کارایی میکنن که هیچ حیوانی هم نمیکنه. واقعا دلم به درد میاد
رباب
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
3
در افغانستان این کارها بسیار عادی میباشد....
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
5
یکی ازعلامات قیامت تجاورپدرب دخترالان اثارقیامت دونه دونه دارن ظاهرمیشن پس خودتونواماده کنید انسان هاهمه نابودمیشن
Rooz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
4
..حیوان هایی هستن شبیه انسان که فساد میکنن ........
Rooz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
2
سلام ....این اتفاقاقی چیز تازه ای نیست ..حیوان هایی هستن شبیه انسان که فساد میکنن ...باید به سخت ترین وضع مجازت بشن ...چون وقتی در خانه امنیت نباشد فساد در جامعه بیشر می شود ....خدا لعنت کنه شیطان صفت هارا که نام پدر را لکه دار میکنن .
هیوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
7
2
اصن خوب کاری کرده
Parisa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
4
1
ما زن ها خیلی مورد ظلم واقع شدیم..فقط در افغانستان این اتفاقها نمی افته...
و در نهایت من میدونم ک خدا موقعی ک زن و مردو آفرید هیچ تبعیضی قائل نشد...پس تبعیض کنندگان را به همون خدا واگذار کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
1
2
دیگر به کی میشود اظمینان کرد چه روزگاریست ولی از افغان هر کاری بر میاد
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
4
به بی بی سی اعتمادی نیست فقط میخواسته بگه پدره اومده ایران بعد منحرف جنسی شده والا قبلا یه پدر نمونه بوده !!! حرام زاده ای هست این بی بی سی کثیف
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
4
عزیزان من چرا میگید نباید خبر پخش بشه؟؟ چون حالتون خراب میشه؟ یعنی چی اخه حالمون خراب میشه؟؟ سر بچه خودتون مشابهش این اتفاق بیفته چیکار میکنید؟ این خبرها باید پخش بشه تا خانواده ها سطح فرهنگشون بره بالا که به هیچکس حتی پدر نباید یه دختر اعتماد کنه و حواسش به اندامش باشه. دایی ،عمو برادر میتونه حتی براش خطرناک باشه. انتشار این اخبار واقعا لازمه.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
باید گفته شه...فایده شم اینه که درس عبرت بشه و تلنگری شه واس کساییکه خوی حیوانی دارن ...گفته نشه ک واقعیات تلخ به قوته خودش تو خفا هم انجام شه هم مجازات نداشته باشن هم بدون ابرو ریزی و مجازات باشه ک ب طور پنهانی این اتفاقا زیاد شه...جدا خنده دار ...خوده خداهم درسای عبرت اموز گفته و عاقبته بدکاره هارو...یعنی نگفتن اینطور قضایایه در خفا یه جور تشویقه برای گناه در خفا...التماس تفکر افراطیونه کوته فکر
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
ان شا الله توی اون دنبال هم بسوزه
یه پسری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
3
3
به نظر من دختره هم راضی بوده.
بعد اولین بار که باردار شده بود باید فورا به پلیس میرفت اما نرفته
الان از اعدام شدن میترسه همه خبر هارو به قاضی داده که اعدام نشه
ظریفی روانشناس بالینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
1
2
شاید به جرات میتوان گفت که ما در طول ماه ساهد چندبن پرونده سو استفاده جنسی از کودکان پسر و دختر هستیم کودکان بی پناهی که جز آغوش پاک مادر هیچ پناهگاهی رو برای محفوظ ماندن ندارند پس از شما مادررامی خواهش میکنم به این پیام گوش دهید فرزندان خود را به هیچ عنوان نزد دوستان خونه فامیل هر چقدر هم نزدیک ، همسایه چه دختر چه پسر نفرستید فرزندان شما باید در کنار شما باشند . تمامی کسانی که فرزندانشان مورد یک استفاده جنسی قراررفت جفرسون یکی بود ما فکرشو نمکردبم فلانی این کارو بکنه آخه آدمه خوبیه باشخصیته پس حواستون باشه مادر عزیزی که فرزند تو خونه داری حریم خونتو حفظ کن . شمائی که ماهواره رو بصورت باز و بدون کنترل با وقیح ترین صحنه ها میزاری فکر اون پسر بچهای رو بکن که ساعتها به خواهر کوچکش تنهاست . داشتم دختری که میگفت من از نگاه پدر برادرم میترسم
انسانیتم ارزوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
1
اول از همه خدمت دوستانی که میفرمایند اینگونه اخبارو پخش نکنید عرض کنم که. کسی که بخواد با اینجور اخبار به فساد کشید یشه یا باعث عادی شدن یه همچین موضوعی در بین عوام بشه مشکل از عوامه نه اخبار پس افکارتونو کنترل کنید نه اخبارو. دوما با پخش کردن اینگونه اخبار شاید وجهه جالبی نداشته باشه ولی حداقل باعث میشه مردم به حق و حقوقی که دارن اگاه تر بشن حداقلش به اشتباهی که رخ داد اعتراض کنند نه اینکه زبان فرو ببندند.
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
7
1
فقط تقصیر دختر بوده
آتریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
1
3
حرفی واسه گفتن ندارم
مسافر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
1
تنها این میگم خدا باید قضاوت کنه نه میتونم بگم نبوده چون دنیا واقعا خرابه و نه این حرف قبول میکنم چون غیب گو نیستم مثل حضرت یوسف ع و زلیخا همه می گفتن بوده اما خدا می دونست که نبوده هر کی نظری داره نظر من اینه بازم پناه میبرم به خدا جان
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
2
خدا اگر انسان را کمک نکند انسان عجیب تر از این کارررر رررا هم انجاااام می دهد پناه بر خدا پناه بر محمد و ال محمد ص
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
3
روح این دختر و دخترایی مثل اون که توهرگوشه دنیا گرفتار این مصیبت شدن
، واسه همیشه میمیره. هروقت نگاشون میکنی یه غم تلخ تونگاشونه، وبدترین حسی که دارن حس تنفره. نفرت از خود و خلقت خود...
ای کاش هرگز به دنیا نمی اومدم ، جمله ای که هر بار تو آینه به خودشون نگاه میکنن ، از ذهنشون میگذره...
ای کاش میشد برای روح زخمیشون کاری کرد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
1
0
وقتی پای امریکا اومد وسط شک نکن ی جای کار میلنگه.من میگم نباید این ماجرا رو گفت و بتور نکنید
Merila
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
2
وای خدای من...
با خوندن متن بالا اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که بخاطر داشتن خانواده چشم و دل پاک و سالم و خداشناس اونم تو این دنیا و با این آدم های ترسناکش باید هر لحظه شکرگزار باشیم.خداجونم اینجور ادم ها و این بلاهارو از همه به دور کن...واقعا هیچکس نمیتونه درک کنه چه به روز اون دختر گذشت.اینجور آدم ها در همه یکشورها و جوامع هستن.باید به بدترین حالت ممکن اعدام بشن
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
4
خدالعنت کنه این بابای بیشعورشو واقعا آدمه ک بادخترخودش جنایت با جگرگوشش جنایت کرده چطو دلش اومده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
2
پس چرا این قدر افغانی تو ایران هست .اینا به خودشون رحم نمیکنن چه رسد به ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
دخترطفل معصوم بیگناه که سرپناهش سقف خونه باباش وقهرمان ذهنش فقط باباشه غیرخونه اون بیشرف وسفره اون بیشرف پناه دیگه ای نداشته پس تواون سن کم چجوری بابابشدرمیفتاده بعدشکایت ازبابا کجابایدمیرفته چجوری زندگی شو میگذرونده بنده خدا چیکار باید می کرده توروخدانگین خودشم راضی بوده
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
2
میشه افغانیارو بیرون کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
0
2
دختره درسته که ناتوان بوده ولی بعدش میتونسه از خونه فرار کنه ویا به ی فامیلی دوستی همسایه ایی بگه و این اتفا اینقد حاد نشه گذاشته مونده صداشو در نیاورده بعداز بدنیا آوردن دوتا بچه بی گنا که معلوم نیس آیندشون چی میشه و گرگ زده گرگ گردد گرچه با آدمیزاد اخت گردد بابا خسته نباشی تد این چنرسال تحمل کردی بازم خفه میشدی دیگه لعنت بر شیطان شیطان خود این پدره
کمک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
1
میخام داستان زندگیه یه خانوادرو بهتون بگم که خیلی فقیرن خانمی هست که همسرش سخت مریضه بیماری ناعلاج سرطان داره هزینه های درمانش خیلی بالاست دو تا هم بچه دارن یکی از بچه هاش تو زندانه 20 سالشه چند ساله توی اونجاست یه بچه دیگه هم داره که کوچیکه برق وگازشون به خاطر بدهی قطع شده پول غذا ندارن و مجبورن از اشغالا دنبال غذا بگردن خلاصه این پسره به خاطر بدهیای درمان پدرش الان تو زندانه مادرشم نمیتونه هزینه های درمان پدرش جور کنه بیماری همسرش سرطان خون واستخوانه که نیاز به داروهای گرانقیمت وشیمی درمانی داره سنگ کلیه هم داره که یکی از کلیه هاش از کار انداخته وداره ازدرد روزی هزار بار ارزوی مرگ میکنه چون سرطانش بدخیمه و داره به همه جای بدنش سرایت میکنه حتی گوشاش هم داره از سرطان عفونت میکنه فلج شده ونمیتونه راه بره عکسای mri نشون میده که داره هرروز استخواناش از بین میره خانم هم داره به شما التماس میکنه که کمکش کنید حداقل شوهرش از درد نجات بده چون خودشم داره میگه که امیدشو به ازادی پسرش ازدست داده از شدت گریه چشماش گود افتاده وتار میبینه از شما خیرین ومردم خواهش میکنم به این خانواده کمک کنین
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
0
3
اتفاقا نشر این خبر ها باعث میشه مادرهای ما که فرزند دخترشون وحتی پسرهارا رها میکنن ومیسپارن دست پدرها و غیره، احتمال یک درصد این اتفاق را بدهند. پس بیاید اگر میتوانیم طلاق و قهر را کم کنیم تا فرزندان عزیزمان دچار این سری مشکل ها از طرف اطرافیان نشوند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
0
5
اللهم عجل لولیک الفرج...
fariha
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
1
2
حالا این اتفاق خیلی هم عجیب نیست پدر خود من یه ادم مریضه البته فعلا هیچ غلطی نتونسته بکنه بقدری این آدم دورو و متظاهره که نگو حالم از ریختش به هم میخوره خدا ایشالا به سزای اعمالش برسونتش
elman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
3
شهوت با کسی شوخی نداره
شهوت ۹۰ در صد از عقلو از کار میندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
یعنی چی شهوت؟ انسان عقلش ازهمه ایناسرتره
pariya
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
7
اخه ادمم انقدر بی غیرت.... خاک توسر همچین پدرایی....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
1
حیوانات در عصر حاضر خیلی متمدن با وجدان با حیا با وقار و با غیرت شده اند که انسانها همه این خصلتها را فراموش کرده اند .
بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
1
4
واقعا ک مرد ا هیچ وقت نمی تونن زنا رو درک کنن
بدبختی هاییی ک ما می کشیم رو نمی تونین باور کنین و بفهمین چون مردین و هیچ وقت درد دل ی زنو نمی فهمین
مهم نیس این خبر دروغه یا راست مهم اینه ک اتفاقایی مث این خیلی میفته و بودن دخترایی ک از ترس ابروشون خغه خون گرفتن
هه... حالا شما ب مرد بودنتون افتخار کنید
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
3
۸ سال این حیوان ایران بودهباید پیگیر شد که اینجا چیکار کرده بعید نیست خیلی جرمهایی که هیچوقت مشخص نشده کار این آشغال بوده باشه
فرهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
1
همیشه حرف از سانسوره ..مردم عادت کردن خیلی چیزا سانسور بشه..واقعیتها باید دیده بشه .گفته بشه..اگاهی پشتش میاد ...دنیا که همه اش گل وبلبل نیست ..بعد هم وقتی کسی بهش تجاوز میشه .من فکر میکنم تو جامعه های شبیه به ما نمیتونه باهاش کنار بیاد ..چون تو جامعه زشته.... و قربانی دیدگاه اجتماع میشه ..وقتی گفته بشه ..این حس بد تو اجتما از بین میره ..اون بدبخت هم میتونه بعد از این اتفاق به زندگیش ادامه بده
MEHRAN
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
0
واقعا من نمیدونم چی بگم

متاسفم برا این دختر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
4
1
کلااین افغانیها جزدردسر برای ماایرانیها چیزی نداشتن.تروخدابریدکشورتون بزنیدهمدیگه رو بکشید.
نیایش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
واقعا در برابر چنین اتفاق های وحشتناکی نمیتونم چیزی بگم جز اینکه برای این افراد خیلی متاسفم
ک.م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
حقانیت خبر را نمیدانم ولی چنین مسائلی داخل ایران خودمون هم هست باید به فرزندان و دانش آموزان خود آگاهی بدیم و دختر چهارده ساله افغانستانی می‌تونست داد و فریاد کنه ونه اینکه سالها با پدرش همبستر بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
من اگر جای قاضی ها باشم حکم میدم آدمهای متجاوز رو از آلت تناسلیشون آویزان کنند تا وقتی جان میدهند آنهم در ملا عام. از بس این جرمهاض لاپوشونی. شده مثل یه ماجرای عادی برخورد میشه.کاش یه کم بیشتر به فکر باشند مسولان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
0
حدود ۳ ماه پیش دیماه ۹۸ یکی از شبکه های تلویزیونی فیلم مستندی از زندگی این دختر رنج کشیده پخش کرد . آخرین صحنه ی فیلم دختر و فرزندانش را در هواپیمایی نشان می داد که از کابل عازم یکی از پایتخت های اروپایی بود . یک کشور اروپایی به این افراد به دلایل بشردوستانه پناهندگی داده است . لطفا پیگیر این که کدام کشور هست نباشیم چون هنوز هم این خانواده احساس ترس و خوف و خطر دارند .
یحیی طیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
1
4
دوستان خواهش میکنم چند لحظه ازوقت شریفتونوبه خواندن این مطلب اختصاص دهید؛شایداین مطلب بنده حقیربرای شما بزرگواران موثر واقع شد)واقعا آدم نمیدونه چی بگه؛بعضی وقتهافکرمیکنم خداخیلی به مالطف داشته که گفته اشرف مخلوقات،نمیدونم دیگه چی بگم واقعانمیدونم،بابابه ولاه یه دنیای دیگه هست که بایدتوش جواب پس بدیم ههمون بلااستثنا؛به نظرمن باید این پدرحروم زاده لعنتی روهم به تعداد دفعات تجاوزش هم اعدام کنند؛وهم اتیشش بزنندکه هم این دنیابسوزدوهم آن دنیا.و اقعامن که برام اگه این خبر واقعیت داشته باشه خیلی خیلی خسته باورکردنش..ودرجواب اون خواهریابرادری که گفته شهوت۹۰درصدعقلووعقل روازکارمیندازه باید گفت:ای خواهریابرادرعزیز؛لطفابرووداستان های قرانی روبخوان واصلاخودقران روبخوان وعاقبت کسانی روکه زمام وامورواداره عقلشان؛دست شهوتشان بوده وشهوت بوده که فقط وفقط اوراهدایت کرده است؛بعدببین چه بلایی،نه اتفاقی؛بلایی به سرش وسرشون اومده است؛یابه بدترین وفجیع ترین ووقیح ترین شکل ممکن هلاک شده اند(ند)ویا....فقط میتونم به عنوان آخرین جمله اینوبازم بگم که فقط این مال قبل از قیامت وبرزخ وقبل اتمام دنیاست که مولایم علی(ع)که جانم فدای ایشان وخاندان گرامیشان میفرمایندکه:اگرمردم میدانستندداخل قبرهاچه میگذرد؛حتی یک گناه کوچک هم نمیکردند....حالاشمافکرکن این قبل قیامت وبرزخ و....است.واقعاخودبی بی جانم آبروی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)به دادمان برسددران روزبسیارخوفناک وترسناک وحشتناک که مادرازترس وازحرارت ازفرزندش فرارمیکندوحاضراست اورازیرپای خودش بگذاردتاازحرارت ووشعله های آتش درامان ماند؛بیاییدواقعایکم فکر کنیم وبه عاقبت کارمان بیندیشیم؛هنوزهم واقعا خیلی حرف دارم که بگویم امانه اینجاجاش نیست ونه وقتش؛پس بیاییدخودمان یک کاری کنیم؛یه حرکتی کنیم؛یه تعغیری هرچندجزعی انجام دهیم وبکنیم هرچند کوچک چون حتی بخاطر همین تعغیرهرچندکوچک فردای قیامت جزاش روخواهیم دادوهمین کارهرچندکوچک باعث نجاتمان ازعذاب واتش دوزخ وجهنم خواهدشد؛چون این ماییم که جامعه رومیسازیم؛مایعنی افرادجامعه؛هم دنیاهمان دنیاست وهم خدا همان خدا،این فقط ماادمهاش هستیم که تعغیرکردیم وبعضی هایمان بدشدیم؛میپرسیدچه کارکنیم ماکه کاری از دستمان برنمیاید،وقدرتی نداریم؛خوب حالایه لحظه فکرکن که همه همین فکرراکنند،ببین دوست عزیزوخواهرگرامی چه اتفاقی میفتد؛حالابرعکسشوتصورکن که همه میگویند:نه اینطورنیست؛شایدهمین کارکوچکمان باعث تعغیرخوب،دردنیا؛هرچندکوچک دردنیاخواهدشدواگرهممان همینطورفکرکنیم دنیا گلستان میشود؛بعدسم وثانیااگرهمه هم اززیرباراین مسعولیت شانه خالی کردن وکنن وهمه همان تفکروتصورمنفی یرو؛موردملاک ویقین قراردهندوحتی اگه همه به همان سمت روند،وهمین نظرراموردملاک خودقراردهندوان راه منفی یرو،انتخاب کنند؛بازهم اصلااصلاچیزی از ارزش کارخوب توکم نمیشودوبه فکرلحظه جان دادن ودرقیامتت باش ای خواهروبرادربزرگوار وای خواهروبرادرگرامی؛حالااین همه حرف زدم میپرسیدچه کار؛اینکارمیتونه یه ویک نماز اول وقت باشه اگه همین الان دارن اذان میگویند؛خواندن این مطلبوولش کن ولطف کن بروووضوبگیرواول اول اول اول؛نمازت رابخوان؛نماز،نمازنماز،اول همه کارهایت فقط وفقط نمازباشدچونکه خداوند متعال حکیم میفرماید:ای بنده من؛مرایادکنیدتاشمارایادکنم؛خوب این کارکه ازدستت برمیایدچونکه نه قدرتی ونه پولی ونه.... میخواهدفقط اراده،ه،ه،ه،چه میگویم من اراده؛خدایی که برمامنت نهاده وماراخلق کرده آنوقت ما؛خوحقیرم رامیگویم؛میخوام دورکعت یاچهاررکعت نمازبخوانم میگویم اراده؛اراده وغیرت راان شهدای هشت سال دفاع مقدس وان پاسداران عزیزان شهدای مدافع حرم کردندکه ماالان ومن الان بیام وبه راحتی،ی،تمام نظرم را بگویم وساعتی باخوددرنگ کنم و بگویم واقعاانهابرای چه رفتند؛برای این رفتندکه من وتواسوده باشیم واسوده سربربالین بگذاریم؛بخدادیگه خسته شدم اقاازابن همه گناه اقادلم پراست اقامراهم مدافع حرم کن تاشهیدشم؛اقابزارسرم بره امانگذارتااین خبرهاروبشنوم وبخونم؛دیگرازدنیاوادمهایش خسته شدم؛اقادیگرخسته شدم؛رفقااصلاعلت این همه فسادوانحرافات درجامعه هم همین دوری،ی،ماازخداوندمتعالست؛هرچقدروهرچقدازخدادورترشویم بیشتردرمنجلاب تباهی وهلاکت ونابودی وفسادو...فرومیرویم.خوب االبته من درحدی نیستم که بخوام به شماخواهرگرامییابرادرگرامی چیزی یادبدهم‌ وچیزی بگم؛ماشاا...خودت میدانم که هزارتاکاربهترهم بلدی؛فقط کمی فکرکن؛خوشحال کردن پدرومادر؛بوسیدن دستشان؛سلام کردن به کودکان کوچکترازخودت قبل ازانها؛همیشه اول سلام کردن و همیشه مودب بودن دربرابربزرگترهایمان وریش سفیدهایمان؛احترام بزرگتررانگه داشتن؛بخداهمینهاست که جامعه رازیباتروخوشگل تروقابل تحمل ترمیکند،همین..عذرمیخواهم اگروقت گرامی وبسیارارزشمندشمابزرگوارراگرفتم؛ممنون که خوندی ای خواهریابرادرعزیزم.روزی بایدهمه جواب پس دهیم؛ان روزمی اید؛دیرنیست؛وهرکس باید به اندازه مثقالی اگرکارخوب یابدکرده است جواب پس دهدوپس بدهد«اللهم عجل لویک الفرج دعای همه مان سرنمازباشدکه هرچه سریعترموردقبول واقع شودانشاا...).
بینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
درسته این خبرِ خیلی ناجور و زننده ای بود که شنیدنش واقعا زشته و شاید خیلی ها بخاطر همین نظرشون اینه که بازگو نشه که نظرشون قابل احترامه اما لاقل باپخش این خبر،فاجعه هایی که اتفاق میفتن وباورشون سخته آشکار میشن و آدم میفهمه که یه نفر چقدر میتونه پست و وقیح باشه.چه سختی هایی که اون دختر کشیده فقط برای اینکه اثبات کنه بی گناهه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
من که دارم دیونه میشم
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
0
اخه کدوم پدری هست که بیا به ناموس خودش تجاوز کنه بخون باور نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
0
چندش اوره من که باورم نمیشه صد رحمت به حیوون خدا لعنتش کنه چطور میخواد جون به عزرائیل بده مادره بی عرضه بوده بلا به نسبت اگه من جای مادره بودم دستش از دنیا کوتاه میکردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
0
خدا کنه همه دخترها در محیط خانه در ارامش کنار پدرمادرشان زندگی کنند با ایمان
شایسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
باید مادرش همون دفعه اول پدر رو میکشت تا هم دختر رو نجات بده و هم پدر رو قصاص کنه، اگه هم این کار رو حاضر نبود بکنه خود دختر پدر رو به قتل میرسوند وبعد جسدش رو مخفی میکردن یا قتل رو به این علت گردن میگرفتند، اینطوری درس عبرتی برای بقیه بود
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
1
به نظر من این مسائل باید مطرح شه ،تا مادرها بیشتر مراقب فرزندانشون باشن ،من خیلی شنیدم حتی دایی ،عمو ،برادر .....به بچه تجاوز کردن ،نباید به هیچ وجه بچه رو پیش کسی که بهش اعتماد نزارید ،بگذارید.
من دیدم بعضی مادرها به راحتی بچه رو خونه همسایه می زارن می رن دنبال خرید این خیلی اشتباهه ،درست همه آدم ها مثل هم نیستن ولی تو این مورد باید خیلی مواظب بچه ها بود مگه همین امسال توی شهرری یه پدری به دختر هفت ماهه اش تجاوز نکرد و باعث مرگ بچه شد ،پس نمیشه گفت غیر ممکنه ،مادر باید مثل دو چشماش از بچه اش نگه داری کنه ،در مورد این دختر افغانی که پدر شیطان صفت داشته ،مادرش از همه بیشتر مقصر بوده ،نباید به هیچ قیمتی اجازه میداده این پدر شیطان صفت این بلاهارو سر دخترش بیاره ،اگه من به جای این دختر بودم ،واقعا اجازه نمیدادم به دفعه دوم بکشه حتی اگه خون به پا میشد
آرزو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
1
حالم بد شد من ی دخترم نمیتونم حتی تصور کنم چی کشده.واقعا متاسفم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین