کد خبر: ۳۰۰۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴

باهنر: ملت در بحث هسته‌ای نگران نباشند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به تیم مذاکره کننده هسته ای اعتماد کامل وجود دارد افزود : ملت ایران نگران خط قرمزها نباشند ما در بحث هسته ای بدنبال برد- برد هستیم و اگر قرار باشد مذاکرات را ترک کنیم همه با هم آن را ترک خواهیم کرد .
آفتاب‌‌نیوز :
محمد رضا باهنر که به مناسبت فرا رسیدن سالروز 15 خردادماه 42 در مسجد خاتم الانبیا (ص) کیش سخن می گفت ، با گرامیداشت 14 خرداد ماه روز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین قیام خونین 15 خرداد ،این روز را آغاز حرکت علنی و عمومی حضرت امام (ره ) بر علیه طاغوت عنوان کرد .

وی با یاد آوری پیشرفت های جمهوری اسلامی در عرصه هسته ای گفت : برخی کشورهای قدرتمند با تلاش 50 ساله به این فناوری دست یافتند اما با تلاش های اندیشمندان ،ایران توانست در مدت شش سال به این فناوری مهم دست پیدا کند.

باهنر با بیان اینکه جمهوری اسلامی توانسته در زمینه امکانات دفاعی ودر عرصه نانو تکنولوژی به پیشرفت های قابل قبولی دست پیدا کند افزود : هم اکنون ایران عضو پنج کشور استاندارد حوزه فناوری نانو است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاثیر و سهم تحریم ها در مشکلات اقتصادی را زیر 40 درصد عنوان و تاکید کرد : باید با تدبیر ، خلاقیت ، شجاعت و همت بر آن مسلط شد.

باهنر با تاکید بر اینکه اعتماد کامل به تیم مذاکره کننده هسته ای وجود دارد و نظارت هم جدی است گفت: ما در بحث هسته ای به دنبال برد -برد هستیم اما خط قرمز ها را هم داریم ، ملت ایران نباید از این خط قرمزها نگران باشند ، اگر قرار باشد مذاکرات را ترک کنیم همه با هم مذاکرات را ترک خواهیم کرد .

وی افزود : حرکت علنی امام رضوان الله 15 سال قبل از انقلاب آغاز شد یعنی 15 سال تلاش ، نصیحت و تفسیر برای بازگشایی اسلام ناب محمدی و همچنین آموزش برای تشکیل یک امت بزرگ اسلامی و آماده شدن برای برپایی انقلاب عظیم در سالهای پایانی قرن بیستم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، باهنر یاد آور شد : حضرت امام(ره) تمامی تلاش و افشاگری های خود را برای برداشت غبار آلودگی از اسلام و تبیین اسلام ناب برای عاشقان اسلام ، رسول الله (ص) و ائمه اطهار (ع) بکار بست .

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) برای پیش برد انقلاب در سه جبهه مبارزه و مجاهدت خود در راه خدا شروع کرد اظهار داشت :جبهه نخست ، شاه ، سلطنت و امکانات نظامی و پشتوانه های امریکا بود .

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت : جبهه دیگر که در مقابل امام بزرگوار قرار داشت ، بلوک شرق و غرب بود ، بعد از جنگ جهانی کشورها به دو بلوک تقسیم شدند ، شرقی ها مدعی بودند که علیه امپریالیسم امریکا انقلاب کرده اند که بدون وابستگی به بلوک کمونیست و مارکیسست انقلاب معنا ندارد.

وی یاد آور شد : آنها معتقد بودند که با تکیه بر دین و مذهب نمی توان انقلاب کرد و دین را افیون ملت ها می دانند .کمونیست ها و مارکسیست ها مدعی بودند که اگر کسی بخواهد انقلاب کند و انقلابی باشد نخستین چیزی را که باید کنار بگذارد مبدا و معاد است و این در اصل یعنی اینکه دین نداشته باشد.

به گفته نایب رییس مجلس شورای اسلامی ، جبهه سومی که مقابل امام (ره) وجود داشت عالمان ، آخوندها و مسلمان های سطحی نگر بودند که در حوزه های علمیه نیز می گفتند دین چه کاری به سیاست دارد ، دین را نباید با سیاست آلوده کرد ، دین قدسی است و نباید وارد مباحث دنیوی شود .

باهنر گفت : لیبرال دمکرات ها با دین مخالفت نمی کردند و معتقد بودند دین هر کس برای آخرت وی است و نباید به دنیای مادی ما کاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بارها از واژه اسلام امریکایی و اسلام ناب سخن گفتند اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند،

اسلام امریکایی اسلامی است که نباید به دنیای مستکبرین کاری داشته باشد و مسلمانان می توانند مسجد بسازند و نماز بخوانند ولی نماز و اعمالشان نباید به آنها لطمه بزند.

وی توضیح داد : آمریکاییان و طرفداران آنها با اسلام آمریکایی کاری ندارند و در این زمینه به تشویق و تبلیغ نیز اقدام می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی از سال 42 تا 57 و همچینین بین سالهای 57 تا 67 اشاره کرد و افزود : این تاریخ شباهت زیادی به زندگی پیامبر(ص) قبل و بعد از هجرت دارد.

وی تصریح کرد : انقلاب اسلامی نخستین انقلاب در جهان بود که امام خمینی ( ره ) آن را در همه پرسی قرار داد و بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای موافق داده و 'آری' گفتند .

باهنر به سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت : ایشان فرمودند ، که اگر می خواهید پایدار باشید فقط باید به خط امام توجه داشته باشید و اصول و خط ایشان را ادامه دهید .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
0
1
اقاي باهنر،مردم از بابت هسته اي نگراني ندارن،مشكلات مردم چيزاي ديگست...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین