کد خبر: ۳۰۰۹۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
داعش بزرگترین خدمت را به اسرائیل کرده است

تهدید داعش علیه ایران چقدر جدی است؟

شعار و رسالت اصلی آنها مقابله و مبارزه با جریان شیعه در منطقه است. در چند روز گذشته یکی از بلندپایه‌ترین مقامات اسرائیلی گفته است که بزرگترین خدمت را داعش به ما کرده است. بنابراین می‌توانیم بگوئیم داعش برای ایران تهدید جدی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- داوود آقایی کارشناس مسائل خاورمیانه و امور عراق  در گفت‌و‌گو با «آفتاب» با اشاره به تهدیدات داعش علیه ایران گفت: برای تضعیف جبهه حزب الله، اسرائیل، ایران را کانون مبارزه با خود قرار داده است. بنابراین می‌توان گفت داعش برای کمک به اسرائیل و مشغول کردن نیروهای تندروی مسلمان با سایر مسلمانان -به‌خصوص با شیعیانان- ایران را هدف قرار داده است.

به گزارش آفتاب، در روزهایی که همگان فکر می‌کردند ‌داعش روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، ناگهان خبرهایی از پیشروی سریع داعش در الرمادی عراق به گوش رسید. این روند ادامه داشت تا اینکه مقامات کشورمان از خطر نزدیک شدن داعش به مرزهای کشور پرده داشتند و تهدید کردند که اگر داعش به 40 کیلومتری مرزهای کشورمان برسد، ایران دخالت خواهد کرد.

آقائی در همین باره گفت: شعار و رسالت اصلی آنها مقابله و مبارزه با جریان شیعه در منطقه است. در چند روز گذشته یکی از بلندپایه‌ترین مقامات اسرائیلی گفته است که بزرگترین خدمت را داعش به ما کرده است. بنابراین می‌توانیم بگوئیم داعش برای ایران تهدید جدی است، زیرا تلاش می‌کند به مذهب ما و یا دست‌کم به منطقه تشیع‌نشین که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران است، ضربه بزنند.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس است که یکی از اهداف اصلی آنها درگیر‌کردن داعش با ایران است و تلاش دارند که داعش را به منطقه درگیری با ما برسانند و خود این مسئله یک تهدید جدی است.

این کارشناس درباره ضرورت مبارزه با داعش گفت: بنابراین لازم است که تمهیدات لازم را بیاندیشیم و ساز و کار مناسب را برای مقابله با آن در نظر گیریم.

گفته می‌شود، داعش هم اکنون تا 70 کیلومتر خارج از شهر تدمر پیشروی کرده و یک معدن فسفات را نیز به تصرف خود در‌آورده است. این در حالی است که پیشروی‌های اخیر داعش، موجب شده این گروه تروریستی کمک‌های مالی بیشتری را به خود جلب کند.

آقائی تقویت بنیه نظامی را نه تنها در مقابل داعش، بلکه در مقابل تهدیدات جدی‌تر ضروری دانست و گفت: نه تنها درباره داعش، بلکه درباره سرکردگان داعش لازم است که به فکر تجهیزات نظامی خود باشیم. بنابراین در برابر خطرات بزرگتر از داعش نیز لازم است به فکر تقویت بنیه نظامی خود باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
5
74
خطر داعش از سارقان بیت المال و چپاولگران اقتصاد ایران بیشتر نیست ،چون مردم موقع ضرورت می دانند با چه کسی بجنگند و می جنگند ولی با این سارقان و چپاولگران که در جاهای کلیدی و با رانت و ارتباط جا خوش کرده اند و بعضاً در موردشان ملاحظاتی هست ، نمی دانند به چه کسی متوسل شوند.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
4
20
افتاب جان برا این که سایتتون خیلی ضایع نشه حداقل یه بار هم نظرات مخالفاتونو بزارید بد نیس اخه مگه میشه همه نظرشون موافق دولت باشه خود من چنتا نظر مخالف دادم یکیشو نزاشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
4
21
رانت خوران ، چپاول گران ، مفسدان اقتصادی و مالی ، دزد و ..، گرگهای در لباس میش.... و آدمهایی از این دست از داعش بدترند . ...
اکبر
|
Italy
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
3
13
موافقم
محمد
|
United States of America
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
ملت ایران علیه دشمن یک صدا شه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین