کد خبر: ۳۰۲۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹

835 نفر در قم مبتلا به بیماری ام اس هستند

مدیرعامل انجمن ام اس قم، گفت: 835 نفر در استان قم مبتلا به بیماری ام اس هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمدجواد سلمی‌زاده روز پنج‌شنبه در همایش ملی گرامیداشت روز جهانی ام اس با اشاره به تعداد بیماران درگیر ام اس گفت: طبق آمار از این تعداد بیماران در قم، 80 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل انجمن ام اس قم افزود: 63 درصد از بیماران را قشر جوان جامعه تشکیل می‌دهند که در سن 20 الی 40 سالگی درگیر بیماری می‌شوند، هم‌چنین کم سن‌ترین بیمار در قم 14 سال و مسن‌ترین فرد 63 سال سن دارد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در راستای حمایت از بیماران ام اس اتفاقات خوبی در طول یک سال گذشته رخ داده که در این زمینه شهرداری ساختمانی را برای بیماران ام اس در نظر گرفته است که امروز با حضور استاندار افتتاح و به زودی مورد استفاده بیماران قرار خواهد گرفت.

سلمی‌زاده اظهار داشت: انجمن ام اس در سال 85 تاسیس شد که کانون اولیه آن در جهاددانشگاهی قم شکل گرفت و مجموعه کمک شایانی به بیماران در طول این مدت داشت.

وی در مورد برنامه‌های انجمن گفت: در انتهای هر ماه جلسه‌ای با مباحث مختلف با حضور روانشناسان و متخصصان تغذیه برگزار می‌شود که با ارائه مشاوره‌های لازم در خدمت بیماران هستیم.

مدیرعامل انجمن ام اس قم ادامه داد: در انجمن دوره‌های آموزشی به منظور ارائه مهارت‌های لازم برای اشتغال زایی و کارآفرینی و اشتغال خانگی در نظر گرفته شده تا بیماران بدون این‌که از منزل خود خارج شوند بتوانند توان معیشتی و درآمد خود را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: ما امیدواریم با حضور خیران عزیز بتوانیم بخشی از نیازهای بیماران ام اس را تامین کنیم و میزان درآمد خانواده‌ها را بالا ببریم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین