کد خبر: ۳۰۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۸

حقانيت سوريه در پرونده مهليس اثبات می گردد

آفتاب‌‌نیوز : معاون اول رييس جمهوري در اين ديدار سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران را تحكيم و گسترش روابط با كشورهاي مسلمان به ويژه سوريه دانست و بر ارتقاء مناسبات تهران - دمشق در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي تاكيد كرد.

داودي تبادل نظر مقامات عاليرتبه دو كشور، تقويت كميسيون مشترك اقتصادي و اجرايي شدن توافقهاي في مابين را در تحكيم مناسبات موثر ارزيابي كرد.

معاون اول رييس جمهوري ديدگاهها و مواضع دو كشور را در بسياري از مسايل مهم منطقه‌اي و بين‌المللي نزديك به هم دانست و از سوريه به عنوان كشوري كه در خط مقدم مقابله با صهيونيسم ايستادگي و مقاومت مي‌كند، ياد كرد.

وي با اعلام حمايت جمهوري اسلامي ايران از سوريه در برابر فشارهاي خارجي، بهانه‌هاي مختلف و دخالت قدرتها در امور داخلي كشورهاي مسلمان از جمله سوريه را محكوم كرد.

معاون اول رييس جمهوري اظهار اميدواري كرد حقانيت سوريه در پرونده "مهليس" هر چه زودتر اثبات و مكر و حيله كشورهاي سلطه‌گر آشگار گردد.

سفير سوريه در تهران نيز با اشاره به روابط ديرينه دو كشور، بر عزم مسوولين سوري براي گسترش و تعميق مناسبات با جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد.

وي با اشاره به حساسيت منطقه، گسترش مناسبات في مابين را به نفع دو كشور، منطقه و جهان اسلام دانست و مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال مسايل منطقه‌اي را مثبت ارزيابي كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین