کد خبر: ۳۰۴۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
دبيركل خانه كشاورز در نامه اي به معاون اول رئيس جمهور پيشنهاد داد:

رشد سرمايه گذاري در بخش كشاورزي با اصلاح ساختار مالي بانك كشاورزي

دبيركل خانه كشاورز پيشنهاد داد: با اصلاح ساختار مالي بانك كشاورزي، سرمايه گذاري در بخش كشاورزي رشد خواهد كرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومي بانك كشاورزي، عيسي كلانتري در نامه اي به اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، با اعلام اين پيشنهاد افزود: بخش كشاورزي به لحاظ اينكه حدود 11.5 درصد توليد ناخالص داخلي و 22 درصد اشتغال نيروي كار كشور را به خود اختصاص داده و در توليد بسياري از محصولات باغي رتبه جهاني دارد، نقش مهمي را در اقتصاد ملي ايفاد مي كند.

ولي با بيان اينكه توسعه ظرفيت هاي توليدي و افزايش بهره وري عوامل توليد از عوامل موثر در رشد اقتصادي به ويژه بخش كشاورزي به شمار مي آيند گفت: دسترسي به ظرفيت هاي بيشتر نيازمند سرمايه گذاري و استفاده از سرمايه ها و ظرفيت هاي موجود مستلزم وجود منابع مالي كافي است.

دبير كل خانه كشاورز با اشاره به پايين بودن بهره وري آب در بخش كشاورزي خاطر نشان كرد: افزايش بهره وري و راندمان آبياري نه تنها تداوم توليد را در بخش كشاورزي تضمين مي كند بلكه معضل كمبود آب را نيز تعديل خواهد كرد.

كلانتري اضافه كرد: افزايش بهره وري آب نيازمند سرمايه گذاري در سيستم هاي آبياري آب اندوز و اجراي روش هاي نوين آبياري است. وي يكي ديگر از چالش هاي پيش روي بخش كشاورزي را بالا بودن ضايعات در مراحل مختلف توليد و پس از توليد معرفي كرد و گفت: كاهش ضايعات كه تا 30 درصد نيز تخمين زده مي شود نياز به سرمايه گذاري در وسايل كاشت، داشت، برداشت و توسعه صنايع فرآوري، نگهداري و حمل و نقل دارد.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه در ایران رشد نیافته است ، افزود : در چنین شرایطی و به نا چار ، بار اصلی تامین سرمایه برای بخش اقتصادی به عهده بانک ها است.

کلانتری یاد آور شد : بانک ها به دلیل مخاطراتی که بخش کشاورزی با آن مواجه است رغبت چندانی به پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان این بخش ندارند و تنها بانک کشاورزی عهده دار تامین مالي بخش کشاورزی است.

دبیر کل خانه کشاورزی گفت : بانک کشاورزی با جمع آوری سپرده های مردمی نهایت تلاش خود را برای ایفای مسئولیت های خود در قبال بخش کشاورزی به کار بسته است و انصافا خدمات ارزنده ای را تا کنون ارائه کرده است.

وی تصریح کرد : در بازار رقابتی کنونی و وجود رقبای خصوصی که سپرده های مردمی را به شیوه های مختلف به سمت خود می کشانند ، توقع بیشتر از بانک کشاورزی چندان منصفانه و کارساز نیست .

دکتر کلانتری افزود :در شرایطی که تامین امنیت غذایی مردم کشور یک اصل اساسی است ، انتظار می رود دولت محترم به تامین منابع مالی بخش کشاورزی و تقویت بنیه مالی بانک کشاورزی کمک کند .
بر اساس این گزارش دبیر کل خانه کشاورز در ادامه این نامه راهکارهایی را برای تحقق این امر به معاون اول رییس جمهور پیشنهاد داده است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین