کد خبر: ۳۰۴۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

حساسیت‌های دیپلمات‌هایی عربستانی به ایران در اسناد ویکی‌لیکس

هفته گذشته ویکیلیکس 70 هزار سند محرمانه و فوق سری به گفته خود از یک مجموعه نیم میلیون سندی بدست آمده از وزارت خارجه عربستان منتشر کرد. گروه دفاع از شفافیت قول داده تا اسناد بیشتری را منتشر کند؛ اسنادی که تا کنون به طور مستقل صحتش تائید نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- متخصصین می‌گویند که این اسناد ظاهرا طی سال گذشته دزدیده شده‌اند و تصویری که از دیپلمات‌های عربستان ارائه می‌دهد، متشکل است از دیپلمات‌هایی که به شدت به ثروت انباشته شده است نفت متکی هستند و نسبت به مسائل رقیب اصلیشان، ایران حساسیتی وسواس‌گونه دارند؛ البته این اسناد حاوی نکات تازه و بدیعی نیست.

به گزارش آفتاب، موشه یعلون وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اخیرا و در خلال یکی از اظهاراتش اعتراف نموده که اسرائیل نیازمند ترمیم دفاع سایبری خود است چرا که گاها مورد حمله از سوی دشمنانش قرار می‌گیرد.

یعلون اعتراف کرده که در خلال جنگ اخیر در غزه که تابستان سال گذشته صورت گرفت، حملات الکترونیکی و سایبری وسیعی از سوی ایران علیه اسرائیل ترتیب داده شده است، یعلون اما به میزان خسارات این امر اشاره نکرده است.

شدت حملات سایبری بر علیه اسرائیل به وضوح در زمان حملات این رژیم بر علیه فلسطینی ها افزایش می یابد. در یکی از این حملات بسیاری از پایگاههای مهم تعطیل شدند و سامانه های بانکی، وزارتخانه ها و شرکتهای هواپیمائی با خطر مواجه شدند. هکرها با ورود به این سامانه ها زمان اخلال در آن ها شعارهایی را در حمایت از فلسطینی ها و علیه صهیونیست ها ثبت می‌نمایند.

ویکی‌لیکس اعلام کرده که گزارش‌های محرمانه سازمان‌های تحت فرمان و حمایت حکومت عربستان سعودی و ارتباطات میان سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان بخشی از حجم گسترده اسنادی خواهد بود که به زودی در دنیای آنلاین منتشر خواهد شد. اسناد وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات عربستان هم بخش بزرگی از اسناد در آستانه‌ افشا را تشکیل می‌دهند.

آنطور که در اطلاعیه مطبوعاتی ویکی‌لیکس درباره عملیات افشای اسناد سعودی آمده٬ این اسناد «امکان دریافتی دقیق و کلیدی از کارکرد پادشاهی آل سعود و تثبیت موقعیت آن به عنوان یک قدرت منطقه‌ای در خاورمیانه را فراهم می‌کند؛ موقعیتی که به گواه اسناد با پرداخت رشوه و صحنه‌سازی و بهره‌گیری از اشخاص و نهادهای پرنفوذ به دست آمده است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین