کد خبر: ۳۰۴۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

تمرکز مذاکره‌کنندگان بر روی صادرات اورانیوم ایران

روز گذشته دیپلمات‌های غربی به آسوشیتدپرس گفتند که مذاکره‌کنندگان بر اساس توافق قریب‌الوقوع موظف به کنترل چندین تن اورانیوم غنی‌شده هستند که بتوانند به طرح آمریکا مبنی بر فروش این مواد به یک کشور دوم، جامه عمل بپوشانند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- طرح صادر و فروش اورانیوم غنی شده، از چندی پیش عنوان شد؛ با این وجود دیپلمات‌ها تاکید می‌کنند که هنوز درباره انبارهای اورانیوم با درجه خلوص پائین تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، اما مذاکره‌کنندگان مهلت چندانی برای تصمیم‌گیری ندارند، زیرا مهلت ضرب الاجل به سرعت در حال نزدیک‌شدن است. این در حالی است که مقامات رسمی ایران در مذاکرات اولیه این درخواست – صادر اورانیوم غنی‌شده- را رد کرده‌اند.

اهداف این دور از مذاکرات بسیار حساس و مهم است، به همین دلیل است که وزرای بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و آلمان همتایان ایرانی و آمریکائی خود را همراهی می‌کنند.

یکی دیگر از راه‌حل هایی که قرار است درباره آن صحبت شود این است که اورانیوم غنی‌شده به‌گونه‌ای تغییر پیدا کند که از آن نتوان بمب هسته‌‌ای ساخت، یا اینکه این اورانیوم به احتمال زیاد به روسیه فرستاده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین