کد خبر: ۳۰۵۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

در کاخ تاریخی کوبرگ محل مذاکرات هسته‌ای چه می‌گذرد؟

حالا هر دو طرف مذاکرات هسته‌ای به خوبی می‌دانند که برای رسیدن به توافق مذاکرات تا فردا امکان‌پذیر نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- 30 ژوئن مهلت خودخوانده‌ای است که طرفین مذاکرات برای رسیدن به توافق در نظر گرفته‌اند، اما آنگونه که پیدا است این زمان کافی نیست. در کاخ تاریخی کوبرگ محل مذاکرات، هرگز در هیچ زمانی طرفین تا به این اندازه برای یافتن اهرم و راه حل تلاش نکرده‌اند. 
 
به گزارش «آفتاب» به نقل از نیویورک تایمز، این دور از مذاکرات از حساسیت بالائی برخوردار است؛ رسیدن به یک توافق هسته‌ای با ایران برای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا موفقیت بی‌نظیری محسوب می‌شود. او طی این هفته سرسختانه تلاش خواهد کرد تا موافقتنامه‌ای را تسلیم کنگره کند که یک پرونده هسته‌ای را پس از بیش از یک دهه از بن بست بیرون خواهد آورد.

برای محمدجواد ظریف همتای کری وضعیت نیز به همین اندازه حساسیت‌آمیز است. او از ابتدا تا کنون برای رسیدن به هدف شماره 1 خود یعنی از میان برداشتن تحریم‌ها، با چالش‌های بسیاری روبرو بوده است.

شاید سفر او به تهران برای روبرو شدن با یکی از همین چالش‌ها باشد. فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه بریتانیا که برای مذاکرات در وین حضور داشته، در این باره می‌گوید: خط قرمزهایی وجود دارد که ما نمی‌توانیم از آنها عبور کنیم؛ و همین تصمیم‌گیری را بسیار مشکل می‌کند.

او درباره تفاهنامه لوزان در ماه آوریل می‌گوید: مشکلات متعددی همچنان در میان است که باعث اختلافات اساسی میان دو طرف می‌شود. به طور میال در تفسیر آنچه در لوزان به توافق رسیده، و در تحلیل جزئیات آن همچنان فاصله میان طرفین وجود دارد.

روز آخر مذاکرات از همه روزها سخت‌تر است؛ گری سامور مشاور سابق باراک اوباما در امور سلاح‌های کشتار جمعی می‌گوید: ایرانی‌ها بیشتر از ما به توافق نیاز دارند، بنابراین امتیاز بیشتر به این کشور ندهید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین