کد خبر: ۳۰۶۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴

عراقچی: هیچ وقت در مذاکرات تا به این مقدار جلو نرفته بودیم

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هیچ وقت در طول مذاکرات گذشته این مقدار جلو نرفته بودیم، که این مرحله ورود به نگارش متن است.
آفتاب‌‌نیوز :
سید عباس عراقچی شنبه شب که در برنامه نگاه یک حاضر شده است، گفت : دیدگاههایی بین دوطرف وجود دارد و امکان توافق توافق در مورد آنها وجود دارد. البته برخی مسائل وجود دارد که کماکان در حال انجام آنها هستیم.
 
به گزارش آفتاب،عراقچی با تاکید بر اینکه اسیر زمان برای رسیدن به توافق نیستیم، گفت: اجازه نمی دهیم زمان برای ما تصمیم بگیرد و در صورتی که به اصول و چارچوب مورد دلخواه خود دست یابیم توافق شدنی است و در غیر اینصورت توافق بد را دنبال نخواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه در مذاکرات یک مشکل فنی خاص وجود دارد، در توضیح این مشکل گفت : از نظر فنی اجرایی شدن امور مربوط به ما 2 یا 3 ماه طول خواهد کشید اما اجرایی کردن تعهدات طرف مقابل به یک دستور نیاز دارد که هم زمان کردن این دو امور اجرایی حائز اهمیت است.
 
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: البته هر دو طرف به دنبال آن خواهند بود تا اقدامات خود را در زمانی انجام دهند که طرف مقابل به تعهدات خود عمل کرده باشد که رسیدن به این مرحله سخت و دشوار است.
 
به گزارش ایرنا، عراقچی یکی از موضوعات هسته ای را تحقیق و توسعه در زمینه هسته ای اعلام کرد و افزود: بر اساس بندهای توافق شده تحقیق و توسعه بر روی ماشین های پیشرفته از جمله ir8 ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین