کد خبر: ۳۰۷۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸

کری: به پیشرفت‌های واقعی رسیده‌ایم/ شتابزده عمل نمی‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که (در مذاکرات) به پیشرفت‌های واقعی دست پیدا کرده‌ایم ولی قرار نیست که تا ابد بر سر میز مذاکره بنشینیم. از سوی دیگر نباید میز مذاکره را ترک کنیم صرفا به خاطر این که عقربه‌های ساعت به نیمه شب رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر در مقابل هتل کوبورگ با اشاره به مذاکرات فشرده و سختی که در دو هفته گذشته در وین صورت گرفته است، گفت: من به شما این اطمینان را می‌دهم که ما این‌جا نبودیم که صرفا به خاطر این که مذاکره کرده باشیم، ما معتقدیم که به پیشرفت‌های واقعی جهت رسیدن به توافق جامع دست پیدا کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:‌ همان‌طور که به باراک اوباما گفتم تا ابد بر سر میز مذاکره نمی‌نشینیم و از سوی دیگر نباید میز مذاکره را ترک کنیم صرفا به خاطر این که عقربه‌های ساعت به نیمه شب رسیده است.

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر این که کار ما فنی است و شتابزده عمل نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسی ما را به شتاب بیندازد، ادامه داد: آن چه که ما بر آن متمرکز هستیم و توافقی که باید تنظیم شود باید آزمون دهه‌های متمادی را پشت سر بگذارد و مساله هفته و سال نیست و به رغم تمام پیشرفت‌های واقعی برخی از مسائل بسیار دشوار هم‌چنان لاینحل باقی مانده است.

کری با بیان این که تصمیم‌گیری‌های سخت با گذشت زمان آسان نخواهد بود، در هر حال این تصمیمات باید زودتر اتخاذ شود، تاکید کرد: هیات‌های ما به صورت سخت مشغول به کار هستند. تعدادی از طرف‌های مذاکره رفتند و برگشتند تا ما بتوانیم در مورد مسائل سخت بار دیگر گفت‌وگو کنیم و این که آیا امکان دارد به یک توافق خوب که این‌قدر روی آن کار کرده‌ایم دست پیدا کنیم یا نه.

وی در پاسخ به سوالی تاکید کرد: همان‌طور که آقای اوباما دیشب گفت ما تا ابد نمی‌توانیم صبر کنیم و اگر تصمیمات سخت اتخاذ نشود ما آماده هستیم که این پروسه را متوقف کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین