کد خبر: ۳۰۷۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۹

ظریف: مواضع متفاوت چند کشور مذاکرات را دشوار کرده است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مواضع متفاوت چندین کشور در گروه 1+5 مذاکرات را دشوار کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمدجواد ظریف پس از مراسم شب احیا، در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه ما شاهد تغییر مواضع، زیاده‌خواهی و هم شاهد این هستیم که چندین کشور 1+5 دارای مواضع متفاوتی هستند. این مسائل، مذاکرات را دشوار کرده است.

وی همچنین تاکید کرد: ما خواهان توافق با عزت هستیم و به مذاکره ادامه می‌دهیم. اگر طرف مقابل به دنبال توافق شرافتمندانه و متوازن باشد، توافق در دسترس است.

ظریف ضمن عرض تسلیت و تقاضای دعا از مردم، خاطرنشان کرد: مذاکرات دشواری‌های ویژه‌ای دارد؛ بویژه الان که روزهای نهایی مذاکرات است. حتماً در این زمان با هر کلمه‌ای که پایین و بالا بشود، می‌تواند تغییر اساسی صورت گیرد؛ پس هم ما با دقت مذاکره می‌کنیم و هم طرف مقابل این کار را می‌کند.

به گزارش ایسنا،وزیر خارجه کشورمان گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری گفته‌اند، ما به دنبال یک توافق با عزت هستیم و برای رسیدن به آن وارد میدان شدیم. مردم ایران دنبال توافق هستند اما توافقی که با عزت باشد.

ظریف بار دیگر تاکید کرد که ایران میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهد کرد و اگر طرف مقابل به دنبال توافق شرافتمندانه متوازن باشد، حتماً این توافق قابل دسترسی است.

وی همچنین اظهار کرد: یا توافق می‌شود یا نمی‌شود؛ در مرحله‌ای هستیم که ببینیم طرف‌های مقابل به دنبال توافق هستند یا فشار.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین