کد خبر: ۳۰۷۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
گزارش واشنگتن‌پست از تمدید مذاکرات؛

خوشبینی نسبت به حصول توافق هسته‌ای در هوای بارانی وین

در وین هوا بارانی است و مه لطیفی پایتخت اتریش را در برگرفته ، اما در هتل کوبورگ بر خلاف تمامی شهر فضا به گونه‌ای دیگر است و التهاب آن هر لحظه بیشتر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل: مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی روز گذشته ضرب الاجل تعیین‌شده خود را رد کرد و بنا به خواست طرفین قرار شد که مذاکره‌کنندگان به مدت سه روز، یعنی تا روز دوشنبه در وین بمانند و روند گفت‌و‌گوی خود را ادامه دهند.

به گزارش «آفتاب» به نقل از واشنگتن‌پست، یکی از مقامات دولت اوباما که نخواست نامش فاش شود، در همین باره با خوشبینی می‌گوید: من معتقدم که طی چند روزه آینده یا به توافق می‌رسیم و یا متوجه می‌شویم که توافق در کار نیست.

وی خبر از پیشرفت روند مذاکرات می‌دهد، اما هنوز از توافق خبری نیست. تمدید مذاکرات تا دوشنبه، پس از پایان یافتن ضرب الاجل اولیه یعنی روز 30 ماه ژوئن، سومین بار است که اتفاق می‌افتد.

این در حالی است که جان کری می‌گوید مذاکرات پیشرفت داشته و مسائلی که تا پیش از این حل نشده بود، حل شده است. در همین حال وزرای امور خارجه آلمان و آمریکا به همراه همتای ایرانی خود در وین مانده‌اند اما وزرای امور خارجه بریتانیا و فرانسه روز گذشته به کشورهای خود بازگشتند. و همتایان روسی و چینی آنها قبل از این وین را ترک کرده‌اند تا روز یکشنبه و دوشنبه به پایتخت اتریش بازگردند.

آنطور که گزارش می‌شود، جریان مذاکرات با بالا و پائین زیادی روبرو است، طی روزهای گذشته پس از آنکه کری، ایران به تهدید به ترک میز مذاکرات کرد، همتای ایرانی‌اش ساکت ننشست و در پاسخ به این عمل گفت: متاسفانه ما شاهد تغییر موضع آمریکا هستیم و طرف مقابل ما زیاده‌خواهی می‌کند.

بنابراین برای حل کردن اختلافات‌نظری که میان دو طرف وجود دارد، زمان بیشتری را باید به مذاکرات گذراند. البته تا پیش از این هنگامی که از ظریف در بالکن هتل کوبرگ پرسیدند که آیا ممکن است مذاکرات تا دوشنبه در وین به طول بیانجامد، پاسخ داد امیدوارم اینطور نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین