کد خبر: ۳۰۸۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲

روحانی در گفت‌وگو با رییس‌جمهور اتریش: توافق ایران با قدرتهای جهانی، توافقی برد-برد بود

رییس جمهوری، پیام مذاکرات هسته ای را حل و فصل مسائل پیچیده جهانی از طریق مذاکره و تفاهم دانست و تاکید کرد: بی تردید توافق هسته ای ایران با قدرتهای جهانی، توافقی برد-برد برای همه طرفهای مذاکره کننده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، در گفت و گوی تلفنی با رییس جمهوری اتریش، روابط تهران-وین را خوب و دوستانه توصیف و تصریح کرد: توافق هسته ای ایران با ۱+۵ زمینه را برای گسترش و توسعه روابط میان تهران-وین فراهم خواهد کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه توافق تاریخی هسته ای ایران با نام پایتخت اتریش گره خورده است و با قدردانی از تلاشهای دولت این کشور برای میزبانی نشستهای مختلف مذاکرات هسته ای در وین، گفت: اتریش میزبان خوبی برای برگزاری مناسب اجلاسهای متعدد جهانی و بین المللی است.

روحانی با اشاره به سفر آتی ریس جمهوری اتریش به تهران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از این سفر استقبال می کند؛ سفری که زمینه ساز تقویت بیش از پیش همکاریهای دوجانبه میان تهران - وین خواهد بود و روابط دو کشور را وارد مرحله نوینی می کند.

دکتر روحانی با قدردانی از رییس جمهوری اتریش به دلیل تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به ایرانیان مسلمان و بویژه دولت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امیدوارم این عید بزرگ بر همه مسلمانان جهان مبارک و مایه برکت و خیر باشد.

هانس فیشر رییس جمهوری اتریش نیز در این مکالمه تلفنی با ابراز خرسندی از پایان مثبت مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی گفت: بی تردید نتیجه این مذاکرات برای جهان و بویژه روابط دو کشور آثار و پیامدهای بسیار مثبتی خواهد داشت.

رییس جمهوری اتریش با تقدیر از تلاشهای شبانه روزی هیات مذاکره کننده ایرانی برای به ثمر رساندن مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: توافق هسته ای به خوبی نشان داد که می توان مهم ترین مسائل جهانی را از طریق گفتگو و روشهای صلح آمیز حل کرد.

وی همچنین پیشاپیش فرا رسیدن عید بزرگ فطر را به همه ایرانیان مسلمان و دولت جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت گفت.

در این مکالمه تلفنی در خصوص اهمیت "همایش بین المللی ایران واروپا: سرمایه گذاری وتجارت" که هفته آینده در پایتخت اتریش برگزار می شود، نیز تبادل نظر به عمل آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین