کد خبر: ۳۰۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴

صید کشتی ژاپنی در آب‌های بوشهر تکذیب شد

مدیرکل شیلات استان بوشهرگفت: صید کشتی ژاپنی در آب های این استان شایعه ای بیش نیست و هیچ وقت این اجازه را نخواهیم داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین بهمنیاری در گفت وگو با ایرنا دربندر دیر افزود: سیاست شیلات این نیست که این نوع کشتی ها در آب های خلیج فارس به صید بپردازند و شیلات بدنبال تعدیل این نوع کار می باشد.

وی گفت: ما به عنوان متولیان صید و حراست از آبزیان دریایی نخواهیم گذاشت که به آبزیان و ذخایردریایی از طرق مختلف آسیبی وارد بشود و برنامه های خوبی هم برای این کار دردست اقدام داریم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به طرح 'دریابست' در آب های این استان در آغاز فصل میگو اظهارداشت: دریا بست فضایی برای استراحت دریاست که از طرف تعاونی صیادی استان این پیشنهاد شده و شیلات را ملزم به اجرای این طرح کرده است.

وی گفت: دریا بست نه تنها در استان بوشهر بلکه در بنادر استان های دیگر نیز صورت می گیرد و اجازه صید به هیچ شناور داده نمی شود.

بهمنیاری در رابطه با فراوانی میگو در بازار استان بوشهر اظهارداشت: این میگوهای که در بازار استان وجود دارد وارداتی از استان خوزستان است و شیلات استان بوشهر اجازه صید در این مدت به هیچ شناوری نداده است.

وی اظهارکرد: در چند روز اخیر هشت قایق صیادی بی هویت که به صید غیرمجاز در صیدگاههای این استان مبادرت می کردند توقیف شده و محرومیت از صید بعداز اتمام فصل میگو اعمال می شود.

وی در ارتباط با زمان صید میگو گفت: بعد از اعلام شناور تحقیقات شیلات در دریا، زمان آزادسازی صید میگو اعلام خواهدشد و تا کنون هیچ تاریخی برای صید میگو از طرف شیلات اعلام نشده است.

وی در ارتباط با میگوی پرورشی سال گذشته دراستان گفت: سال گذشته 14هزار و 500تن میگو پرورشی برداشت شد که از این میزان هشت هزارتن آن به خارج از کشور صادر و مابقی در داخل به فروش رفت.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: استقبال از خرید میگو پرورشی استان بسیار زیاد است و به دلیل اینکه میگویی نداشتیم که در اختیاز خریداران قرار دهیم خریداران را به استان هرمزگان فرستادیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین