کد خبر: ۳۰۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۴ - ۱۱:۰۱
رييس‌جمهور در دفاع از وزير پيشنهادي نفت:

مطمئنم تلاش بدخواهان مجلس و دولت ثمري نخواهد داشت

آفتاب‌‌نیوز : رييس‌جمهور گفت كه ترديد ندارد همه‌ي همت مجلس بر كمك به اصلاح امور كشور و بهتر انجام شدن كارهاست.

دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور صبح روز يكشنبه با حضور در مجلس شوراي اسلامي، طي سخناني در دفاع از «وزيري هامانه» وزير پيشنهادي نفت، ضمن تبريك ميلاد امام رضا (ع)، خاطرنشان كرد كه اهميت وزارت نفت و پيچيدگي كار در آن، هم‌چنين ضرورت اقدامات اساسي، هم در ساختار و هم در جهت‌گيري‌هاي اين وزارتخانه، بر هيچ كس پوشيده نيست.

وي وزيري هامانه را از نيروهاي دلسوز، مومن و فداكار وزارت نفت معرفي كرد و اظهار داشت كه او بيش از سي سال در بخش‌هاي گوناگون وزارت نفت تجربه و مسووليت‌هاي گوناگون داشته و بيش از سه ماه است كه در دولت جديد، وزارتخانه‌ي نفت را اداره كرده و گرچه تا 10 – 12 روز قبل حاضر به پذيرش اين مسووليت نبود؛ اما بزرگواري كرده و بعد از طي مراحل سه‌گانه پذيرفته كه در خدمت ايشان باشيم.

رييس‌جمهور خطاب به نمايندگان مجلس يادآورد شد كه بيش از يك هفته‌ي جلسات متعددي با وزيري هامانه داشته، سوابق و برنامه‌هايش را بررسي كرده و با وي آشنا شده‌اند و افزود: وزيري هامانه موسس انجمن اسلامي نفت است و در طول انقلاب در عرصه‌هاي مهم نفتي حضوري تعيين‌كننده و ارزشمند داشته است.

احمدي‌نژاد پيشاپيش از همه‌ي نمايندگاني كه چه در كميسيون‌ها و چه در غير آن در مورد وزيري هامانه بررسي و دقت انجام داده‌اند و هم‌چنين از كساني كه به عنوان مخالف و موافق صحبت خواهند كرد و راي خواهند داد صميمانه تشكر كرد و گفت: ترديد ندارم كه توجه و دقت مجلس همواره در جهت تكميل و بهتر انجام شدن كار است و ترديد ندارم مجلس همه‌ي همت خود را براي كمك و اصلاح امور كشور و بهتر انجام شدن كارها در اداره‌ي كشور به كار مي‌برد. 

رييس‌جمهور با اشاره به حضور قبلي خود در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد كه پس از ترك آن جلسه، بعضي از دوستان گفتند كه روز بررسي (معرفي وزير پيشنهادي قبلي) پس از آن‌كه جلسه را ترك كردي مطلبي از قول تو نسبت به مجلس و نمايندگان محترم منتشر شد كه نه در شان تو بود و نه در شان نمايندگان. اين در حالي است كه من بارها باور و ديدگاه خود را در مورد مجلس مطرح و عرض كرده‌ام. مجلس شوراي اسلامي ستون استوار نظام جمهوري اسلامي است و بارها به خاطر زنده و پرتحرك و فعال بودن مجلس خدا را شكر كرده‌ام.

وي ادامه داد: در همين تريبون از تك تك نمايندگان عزيز بارها خواسته‌ام كه چشم بيدار ملت، زبان گوياي آنها و فريادگر اصلاح و عدالت‌طلبي باشند.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: مجلس دلسوز، دقيق و جدي، مورد افتخار ما و ملت ماست؛ گرچه در بعضي مواقع نظر مجلس با بنده متفاوت باشد. اين تاثيري در كار مجلس نمي‌گذارد؛ زيرا قوانين و مصوبات مجلس است كه بايد در كشور اجرا شود.

احمدي‌نژاد هم‌چنين تاكيد كرد: در دولت به كسي اجازه داده نخواهد شد كه خلاف مصوبات مجلس شوراي اسلامي عمل كند؛ در غير اين صورت اولين مدعي بنده خواهم بود و برخورد خواهم كرد.

وي گفت: مطمئنم تلاش بدخواهان مجلس و دولت اثر و ثمري نخواهد داشت. برادران و خواهران مجلس نقطه‌ اتكا و اطمينان مردم و دولت و براي ما عزيز هستند و تلاش‌هايشان عندالله مشهود است. 

رييس‌جمهور در پايان اظهار داشت: از هيات رييسه و به‌ويژه رييس محترم مجلس كه در همه‌ي زمينه‌ها و برنامه‌ها به خصوص رسيدگي به راي اعتماد به وزرا، تلاش مضاعفي را متحمل شدند، صميمانه تشكر مي‌كنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین