کد خبر: ۳۱۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۴ - ۱۳:۱۵

موافقان هامانه

آفتاب‌‌نیوز : الیاس نادران در دفاع از وزیری هامانه گفت: نفت در کشور ما به تافته جدا بافته تبدیل شده بود و دولتمردان جز پول آن را نمی شناختند و به جزیره ای در اقتصاد مالی تبدیل شد و مدیر عامل شرکت نفت بر اساس اختیاراتی که اساسنامه برای وی تعیین کرده بود حکومت می کرد. 

وی افزود: در نفت پول بی حساب زیاد است و بیش از 50 درصد گردش مالی پول نفت در شرکت ملی نفت است. وی با تاکید بر سخنان خود در دو محور بخش نفت و وزیر پیشنهادی نفت گفت: مجلس برای کمک به دولت و سالم سازی مدیرت اجرایی همواره در رای اعتماد به وزیری هامانه با حساسیت وارد عمل شده و در مورد وزیر نفت با توجه به اینکه به عنوان عالی ترین مقام در بخش نفت سعی دارد از حساسیت مضاعف برخودار بود. 

نادران ادامه داد: به دنبال کنکاشی هایی که در جلسات مختلف بررسی وزیری هامانه داشتیم ایشان نه تنها از گزینه های معرفی شده قبلی از وضعیت بهتری برخوردار هستند بلکه نسبت به وزرای قبلی نیز از صلاحیت بالاتری برخوردار است. 

وی سامان دادن بخش نفت، احیای بازرسی ها، نظارت قانونی و شفاف سازی مالی و مدیریتی نفت، اصلاح اساسنامه و اصلاح ساختار صنعت نفت را از قابلیت های وزیری هامانه خواند. 

نادران افزود: امیدواریم که وزیری هامانه که قرار است بعد از ظهر به اوپک برود بتواند امروز با رای خوبی به عنوان وزیر نفت منتخب شود.
نفیسه فیاض بخش نیز در دفاع از وزیر پیشنهادی نفت گفت: بنده به دلیل سابقه طولانی وزیری که آشنایی با خانواده ایشان و آگاهی از میزان تقوا و تعهد وی نسبت به پیروی از رهبری ایشان را برای این پست صالح می دانم. 

وی افزود: ایشان کار خود را از یک کارمند ساده شروع کرده است و در هیچ حوزه نفتی نیست که در کوتاه مدت و بلند مدت تجربه نداشته باشد. 

وی عدالت رفتاری و ساده زیستی را مهمترین ویژگی های متعلق وزیری هامانه خواند. ستار هدایت خواه نیز در دفاع از وزیری هامانه گفت: مجلس بدون نظر با جو سازی بیرون از مجلس کاملا کارشناسانه وضعیت وزیری هامانه بررسی و منصفانه نیز اظهار نظر کرده است. 

وی مطلق گرایی در موافقت و مخالفت با وزرای پیشنهادی را از نطر عقلی و منطقی مردود خواند و گفت: موافقت اینجانب با وزیری نیز به معنای آن است که وزیری هامانه از حد متوسط و مناسب صلاحیت احراز پست وزارت نفت را دارد. 

وی تعهد اخلاقی، تدین. سلامت فکر، اخلاق پاک، ساده زیستی، پاک دستی و پرهیز از روحیه دنیا طلبی را مهمترین ویژگی فردی وزیری خواند و گفت: همچنین ایشان گناه سیستمی بر نفت دارند و از نظر تجربه نیز کاملا بر زوایای بخش داخلی و خارجی نفت در سطح بین المللی و منطقه ای آشنا است. 

وی افزود: برنامه ای که وزیری ارائه داده است کاملا جامع است و به برخی زوایا که تاکنون کسی به آن نپرداخته است توجه کرده است و تمام حوزه ها از اکتشاف تا بالایش تولید زیست محیطی، تامین انرژی معرفی و . . . . را در بر دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین