کد خبر: ۳۱۰۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
جهانبخش خانجانی در گفت‌وگو با «آفتاب» مطرح کرد:

دولت مسائلی را که موجب افتراق است، باز کند/ دلواپسان حقیقی با منطق قانع می‌شوند

جهانبخش خانجانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزران سازندگی معتقد است دولت باید علاوه بر سیاست خارجی به برنامه‌های سیاست داخلی به ویژه برنامه‌هایی که در هنگام انتخابات مطرح کرده بود، عمل کند. وی معتقد است دولت باید مسائل را در جامعه مطرح کرده‌ و به این ترتیب کسانی را که واقعا دلسوز و دلواپس هستند را نیز برای اجرای برنامه‌های خود قانع کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- جهانبخش خانجانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان این که پس از پیروزی در انتخابات 92  دکتر روحانی باید در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی به برنامه های اعلامی خود عمل می کرد، گفت: دولت در حوزه سیاست خارجی بسیار فعال و چشمگیر ظاهر شد و به موفقیت هم دست پیدا کرد اما از نظر کارهای کلان سیاسی نباید یک حوزه مغفول واقع شده و یا مورد بی توجهی قرار بگیرد یا یک حوزه را تا رسیدن به نتیجه به پیش ببریم و بعد در حوزه دیگر شروع به کار کنیم، در این صورت زمان از دست می رود. غافل شدن از مباحث سیاست داخلی و توجه بیش از حد به سیاست خارجی کشور را از رسیدن به اهداف کلان خود باز می دارد.دولت مسائلی را که موجب افتراق است، باز کند/ دلواپسان حقیقی با منطق قانع می‌شوند

وی ادامه داد: در سیاست داخلی به ویژه حوزه وزارت کشور و استان ها در دولت پیشین نقش دولت و وزارت کشور در حل معضلات تقلیل پیدا کرده و راهبرد و استراتژی معین و مدونی برای پیشبرد سیاست داخلی وجود نداشت. بی ثباتی و تغییر پی در پی مدیران درعرصه سیاست داخلی سبب شده بود استراتژِی مناسبی در حوزه نهادمند سازی مشارکت مردمی و خروج از فضای امنیتی و نظامی ایجاد نشود. 

خانجانی با تاکید بر این که بعد از وقایع سال 88 فضای سیاسی کشور دچار ناهماهنگی، فقدان ارتباط مناسب با احزاب وعدم پشتیبانی مردمی و پیوند با نخبگان سیاسی و اجتماعی شد، گفت: پس از روی کار آمدن دولت روحانی ضرورت داشت که بر مبنای عقل جمعی در حوزه سیاست داخلی بازتعریفی صورت بگیرد تا کانون تصمیم گیری ها از دولت به مردم تغییر کند. 

وی ادامه داد: دولت یازدهم به این خاطر که تامین آزادی های سیاسی و اجتماعی را سر لوحه کار خود قرار دهد، به تقویت همگرایی و تحکیم همبستگی و وفاق ملی بپردازد، مجاری طرح مطالبات و خواست های سیاسی را باز کند و به اقوام و اقلیت ها حرمت بگذارد ضرورت دارد برنامه هایی را که در انتخابات ارئه شده بود، جامه عمل بپوشاند، درغیر این صورت دولت نمی تواند به اهداف کلان خود دست پیدا کند. 

خانجانی با بیان این که معتقد است حتی رشد و توفیق در سیاست خارجی نیز مبتنی بر آمادگی و هماهنگی سیاست داخلی است، گفت: در برنامه های دکتر روحانی چند اصل مهم وجود داشت، از جمله حمایت از حریم خصوصی، صیانت از حقوق شهروندان، ساماندهی رقابت های سیاسی، طرح نظام جامع انتخابات کشور، رسیدگی به جرایم سیاسی و...که دکترروحانی در سخنرانی ها و برنامه های خود ارائه کردند. انتظار داریم دولت با توجه به شرایط مناسب بین المللی که به وجود آمده است برنامه ریزی های خود را برای ارتباط و تعامل پایدار با گروه ها و احزاب و نهادهای مدنی گسترش دهد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزران با بیان این که دلواپسان سد راه برنامه‌ی به حق دولت نیستند، گفت: باید نگاهمان را نسبت به دلواپس‌ها اصلاح کنیم. بعضی از این افراد دلسوزهستند اما ممکن است سطح نگاهشان عمیق نباشد. ممکن است از سر دلسوزی تصور کنند در حفظ ارزش ها و خط قرمزها خوب عمل نکره ایم. ولی اگر پاسخگویی مناسبی صورت بگیرد و دولت به جای کتمان همه حقایق ومسائل را مطرح کند مانند آنچه در چند روز اخیر توسط عباس عراقچی صورت گرفت، می تواند نظر این افراد را نیز جلب کند.

خانجانی با تاکید بر این که برخی از این افراد هم هستند که بر اساس منافع گوناگونی که دارند تلاش می کنند در کار دولت کارشکنی کنند، گفت: برای تعامل با این افراد نیز مجاری قانونی وجود دارد. یکی از انتقاداتی که بسیار بر دولت وارد می شود این است که از برنامه های خود دفاع نمی کند. در چند ماه اخیر اکثر برنامه های فرهنگی و هنری دولت دچار چالش شده. 

وی ادامه داد: به نظر من دولت باید به حمایت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بپردازد. برخی افراد کم ظرفیت در حوزه فرهنگ و هنر اظهار نظر می کنند.در چنین شرایطی دولت باید از برنامه های خود حمایت کرده و بر آن ها پا فشاری کند.وقتی دولت عقب نشینی کرده و بر مواضع به حق خود ایستادگی نمی کند، با مشکل رو به رو خواهد شد. با توجه به همدلی که بین مردم، رهبری، دولت، مجلس و قوای دیگر ایجاد شده است باید هر آنچه که محل افتراق است باز شود و فضای کشور را به جای امنیتی و نظامی شدن به سوی گفت و گو سوق دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
امروز رفتم دندان پزشکی 550 هزارتومان برای عصب کشی وپر کرد ن یک دندان دادم اگر اول متوجه می شدم اصلا این کار نمی کردم چون هزینه زند گی من در ماه یک میلیون تومان است نصف ان برای یک عصب کشی دندان دادم وچون اموزش وپرورشی هستم هرچند که بیمه تکمیلی دارم بیمه زیر بار ان نمی رود این است افتراق که زمین تا اسمان است لیوان شربت واب میوه ومیوه ات دایر است وما که هنوز اندر خم یک کوچه ایم در نتیجه درد ما مشترک نیست شما برای طبقه مرفع قلم می زنی واز حال افراد ی که درد زنده ماندن می کشند کجا می دانی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین