کد خبر: ۳۱۰۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

حمایت‌های ایران از عراق در برابر داعش

از همان ابتدای پیشروی‌های گروه تروریستی داعش در خاک عراق، دولت ایران اعلام کرد آمادگی دارد تا در همه سطوح برای کمک به مردم عراق در برابر تروریست‌هایی که وارد این کشور شده‌اند، وارد عمل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- ایران نیز داعش را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌بیند تا به آنجا که در برخی اوقات گروه تروریستی داعش در 40 کیلومتری مرزهای ایران در شرق عراق قرار می‌گرفت.

به گزارش «آفتاب» به نقل از پولتیکو، لقمان عبدالرحیم الفیلی سفیر عراق در واشنگتن روز گذشته در سخنرانی خود در انجمن امنیت آسپین در آمریکا به تشریح مواضع ایران در مقابل عراق پرداخت و از حمایت‌های ایران برای مقابله با گروه داعش خبر داد.

 وی در طی این سخنرانی  که شبکه ای بی سی نیوز آمریکا آن را نقل کرد، افزود: شیوه ایران در این خصوص را می‌توان اعطای چک سفید امضا برای ارائه انواع کمک‌ها به عراق در این جنگ نامید. ایران تمام کمکهای لازم در زمینه نیرو، استفاده از نیروی هوایی و هر چیز دیگر به ما پیشنهاد داد.

الفیلی توضیح داد که عراق تاکنون از تمام کمک‌های ایرانی‌ها استفاده نکرده و علت آن این است که دولت عراق نیاز خود به کمکهای دیگر طرف‌هایی که به جنگ داعش برخاستند، از جمله حمایت آمریکا را به خوبی درک می‌کند.

سفیر عراق‌ در آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا حمایت‌های ایران سبب توقف حمایتهای مسئولان آمریکایی از عراق می‌شود، گفت: این مشکل واشنگتن است، نه بغداد.

سازمان ملل تخمین زده است که فعالیت‌های تروریستی گروه داعش نه تنها باعث خسارت زدن میلیون‌ها دلار به کشور عراق شده، بلکه میلیون‌ها انسان را بی‌خانمان کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین