کد خبر: ۳۱۱۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹

کفاشیان: کی‌روش هیچ‌جا نمی‌رود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تفاهم‌نامه‌ای که ما با صدا و سیما امضا کردیم به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز : علی کفاشیان درخصوص میزبانی اصفهان از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: سالن 25 آبان نقش جهان در فرصت کوتاهی آماده شد. این سالن ظرفیت 7 هزار و 300 نفری دارد، اما نمی‌دانم چرا می‌گویند ظرفیت 6 هزار نفری؟! نباید کم کنید درحالی که باید ظرفیت را بالا ببرید و مثلاً بگویید 8 هزار نفری.

وی ادامه داد: در هر صورت تشکر می‌کنم که در مدت کوتاهی تمامی مسئولین تلاش کردند و باوجود اینکه نواقص زیادی وجود داشت و اعتبار کمی هم وجود داشت، اما این سالن آماده شد. AFC هم در این مدت کمک کرد و با همکاری یکدیگر توانستیم میزبانی خوبی داشته باشیم. با این شرایط می‌توانیم میزبانی‌های بزرگتر از آسیا را هم داشته باشیم. گرفتن میزبانی سخت است، اما پس از آن لذت‌بخش است.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص وضعیت ورزشگاه نقش جهان، تأکید کرد: 10-12 سال است که هر وقت اصفهان می‌آیم از من درمورد این ورزشگاه سؤال می‌پرسند که آن هم معضلی شده است. اصفهان تیم‌های خوبی دارد و شایسته بهترین امکانات است. بودجه‌ای قرار است وارد شود تا این مسئله و ورزشگاه کامل شود که پیشرفت‌های خوبی وجود داشته و امیدواریم طی یکی، دو سال آینده کامل شود.

کفاشیان درخصوص برگزاری بازی‌ها در شهرستان‌ها تأکید کرد: ما در نظر داریم بازی‌های دوستانه تیم ملی هم در سایر استان‌ها برگزار کنیم؛ زیرا این مسئله باعث می‌شود که هم مردم استقبال بیشتری کنند و هم امکانات ورزشگاه‌ها بهتر شود. طبق قوانین موجود تماشاگران نمی‌توانند در نقاطی از ورزشگاه که صندلی ندارد، بنشینند و ما باید ورزشگاه آزادی را هم تکمیل کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد انتخابش به‌عنوان ریاست کمیته فوتسال آسیا و از دست رفتن یکی از باتجربه‌ترین افراد ایرانی در آسیا خاطرنشان کرد: ما برای کاندیداتوری فوتسال و فوتبال ساحلی ترابیان را که سابقه خوبی هم در AFC دارد، معرفی کردیم، اما خود کنفدراسیون فوتبال آسیا مرا از کمیته آسیا به‌عنوان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی انتخاب کرد. هم‌اکنون اختیارات ما بیش‌تر شده که از وجود ترابیان هم استفاده خواهیم کرد؛ چراکه او فردی قوی در آسیا به حساب می‌آید.

کفاشیان درمورد اینکه پیشنهاد مکزیک برای سرمربی‌گری کی‌روش درست است، یا خیر، گفت: خیر چنین چیزی صحّت ندارد، کی‌روش با ما قرارداد دارد و مطمئن باشید او به جایی نمی‌رود و پس از شرکت در دوره مربی‌گری که برای تمام سرمربیان تیم‌های ملی که در مالزی برگزار می‌شود به ایران خواهد آمد.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه هفته آینده کی‌روش به ایران می‌آید، گفت: اگر هفته آینده نشد، هفته بعد از آن می‌‌آید. به هر حال او به ایران بازخواهد گشت.

کفاشیان درمورد اینکه گفته می‌شود قهرمانی تأسیسات در جام باشگاه‌های آسیا شمسایی به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد شد، گفت: درخصوص تیم ملی فوتسال هنوز هیچ شرایطی اعلام نشده است. قطعاً ما رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را بررسی می‌کنیم و بعد از آن و هفته آینده کمیته فوتسال گزینه خود را به کمیته فنی و توسعه معرفی می‌کند و ما هم آن را در هیأت رئیسه مطرح خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه تعداد فوتسال در سال‌های اخیر کم شده، خاطرنشان کرد: زمانی در آسیا تنها ما با ژاپن در فوتسال فعالیّت می‌کردیم، اما هم‌اکنون 44 کشور آسیایی همگی در این رشته فعالیّت می‌کنند و هیچ حاشیه امنیتی وجود ندارد. باید سرمایه گذاری صورت بگیرد. همین نماینده قرقیزستان را ببینید که مقابل ناگویا مدافع عنوان قهرمانی به تساوی می‌رسد و به‌عنوان تیم اول گروه صعود می‌کند. زنگ خطر وجود دارد و ما هم باید دانش فنی خود را بالا ببریم و مکان‌های تمرینی خوبی داشته باشیم تا شرایط‌مان مانند فوتبال نشود؛ هرچند هم‌اکنون هم اتفاقاتی خوبی در فوتسال رخ نداده و نتوانسته‌ایم جامی کسب کنیم.

کفاشیان درمورد اینکه آیا معتقد است جام در اصفهان خواهد ماند یا خیر، گفت: روز جمعه به سالن بیایید تا به این سؤال‌تان پاسخ بدهم.

کفاشیان درمورد تفاهم‌نامه‌ای که بین فدراسیون فوتبال و صدا وسیما به امضا رسیده و اینکه فوتبال به حقش نرسیده، گفت: در تفاهم‌نامه جدید اتفاقات خوبی رخ داده است. در فصل گذشته صدا و سیما یک قِران از قراردادش را پرداخت نکرد. تغییراتی هم در مدیریت صدا وسیما به‌وجود آمد، اما هم‌اکنون تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و قرار است گروه کارشناسی فنی و تخصصی در این زمینه فعالیّت کنند که در آینده به سمت حرفه‌ای شدن برویم. حرفه‌ای شدن این نیست که صدا و سیما بودجه‌ای از دولت بگیرد و به فوتبال تزریق کند، بلکه باید درآمدزایی وجود داشته باشد. هر تیمی هم که تماشاگر بیشتری داشته باشد در این زمینه منفعت بیشتری خواهد برد.

وی درمورد انتقادات دادکان مبنی بر اینکه تصمیمات در فدراسیون فوتبال صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: من هیچ تصمیمی نمی‌گیرم. دیگران تصمیم می‌گیرند و ما اجرا می‌کنیم (باخنده).

به گزارش فارس، رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص شروع لیگ با وجود بدهی تیم‌ها تصریح کرد: قرار شده از پول‌های بلوکه‌شده‌ای که به ایران بازمی‌گردد و تقسیم آنها بین باشگاه‌ها بدهی آنها را برطرف کنیم، البته دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بدهی‌های زیادی دارند که در آینده باید ببنیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین