کد خبر: ۳۱۱۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶

رویترز: دموکراتها از باقیماندن وتوی اوباما اطمینان دارند

رویترز در گزارشی نوشت: حامیان توافق هسته ای با ایران در آمریکا اطمینان دارند که از حمایت کافی دموکراتها در کنگره و موثر باقیماندن وتوی اوباما برخوردارند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، تا هفته گذشته که مجلس نمایندگان آمریکا وارد تعطیلات شده است، هیچیک از چهره های شاخص دموکرات به طور رسمی با توافق هسته ای ابراز مخالفت نکرد و چند تن از چهره های شاخص از جمله نانسی پلوسی رهبر اقلیت در مجلس نمایندگان از توافق حمایت کرد.

پلوسی گفت: اطمینان دارد اگر همانطور که انتظار می رود جمهوریخواهان در تلاش برای نابود کردن توافق هسته ای، یک قطعنامه عدم تائید را تصویب کنند، اوباما از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد.

دستکم 44 دموکرات در مجلس نمایندگان و 13 دموکرات در سنا باید برای مخالفت با توافق هسته ای، به جمهوریخواهان بپیوندند تا اکثریت دو سوم در کنگره برای بی اثر کردن وتو را به دست آورند.

پلوسی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: تعداد زیادی از دموکرات های مجلس نمایندگان تاکید کرده اند که طوری رای می دهند که وتوی اوباما موثر باقی بماند.

این در حالی است که گروه های قدرتمند لابی های طرفدار رژیم صهیونیستی تلاش زیادی برای نابود کردن توافق هسته ای آغاز کرده اند. مخالفان توافق امیدوار بودند که دموکرات های شاخص پیش از تعطیلات مجلس نمایندگان، مخالفت خود را علنی کنند. اما اندک دموکرات هایی که آشکارا با توافق مخالفت کردند از جمله «گریس مِنگ» و «جوان وارگاس» از نمایندگان با نفوذ در این موضوع شناخته نمی شوند.

تعطیلات تابستانی سنا روز جمعه آغاز می شود و هر دو مجلس هشتم سپتامبر (17 شهریور) کار خود را از سر می گیرند و تا 17 سپتامبر (26 شهریور) زمان دارند تا توافق هسته ای را تائید یا رد کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین