کد خبر: ۳۱۳۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
بازی رژیم صهیونیستی در قبال پرونده هسته ای شکست خورده است

دعوت ظریف از کشورهای منطقه برای گفت‌وگو وهمکاری

محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران از رژیم صهیونیستی ، تروریسم ، افراط گری و خشونت به عنوان چالش های بزرگ منطقه خاورمیانه یاد و تاکید کرد که بازی صهیونیست ها در قبال پرونده و توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 شکست خورده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ظریف که عصر سه شنبه در راس هیاتی و در اولین ایستگاه از دور دوم سفرهای منطقه ای خود بعداز توافق هسته ای با گروه 1+5 برای دیدار و گفت وگو با مقامات رسمی و حزبی لبنان وارد بیروت پایتخت این کشور شد، در گفت وگو با خبرنگاران در پاویون فرودگاه رفیق الحریری بیروت تاکید کرد: بار دیگر از کشورهای مسلمان منطقه می خواهم برای تامین منافع دولت ها و ملت های منطقه به دعوت ایران برای گفت وگو و همکاری پاسخ مثبت دهند.

به گزارش ایرنا، وی ابراز امیدواری کرد که با پایان پرونده هسته ای ایران بتوانیم مرحله جدیدی را در خاورمیانه به نفع کشورها و ملت های منطقه رقم بزنیم.

ظریف خاطرنشان کرد که در منطقه خاورمیانه نیاز جدی به همکاری و گفت وگو برای استفاده از فرصت ها و مقابله با چالش های مشترک داریم.

وزیر امور خارجه ایران اظهارداشت که توافق هسته ای و شکست بازی خطرناک رژیم صهیونیستی در قبال آن یک فرصت تاریخی در منطقه فراهم کرده تا بتوانیم ضمن مقابله با چالش ها و تهدیدهای خطرناکی ماننداین رژِیم و تروریسم بتوانیم با یکدیگر همفکری، تشریک مساعی و همکاری کنیم.
وی گفت: امیدوارم در طول اقامتم در لبنان با مسئولین مختلف لبنانی درباره صلح و امنیت در منطقه و همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و لبنان در منطقه به عنوان دو کشور دوست و برادر صحبت کنم تا بتوانیم زمینه های همکاری بین دو کشور را گسترش بدهیم. 

ظریف از میهمان نوازی دولت و ملت لبنان نیز قدردانی کرد و اظهار داشت: برای من باعث خوشوقتی بسیار است که برای دومین بار در طول مسئولیتم به سرزمین دوست و برادر لبنان که سرزمین گفت وگو و مقاومت است، وارد می شوم.

وزیرامور خارجه ایران تصریح کرد:همزیستی میان گروه ها و اقوام از یک سو و استقامت در برابر تجاوز، افراط و تروریسم از سوی دیگر از لبنان کشوری ساخته است که می تواند الگویی برای منطقه باشد. 

گفت وگو با نبیه بری رییس مجلس، تمام سلام نخست وزیر، جبران باسیل وزیر امور خارجه ، دیدار با مسئولان گروه های فلسطینی مقیم لبنان و کنفرانس خبری از جمله برنامه های اعلام شده دومین سفر ظریف در مقام وزیر امور خارجه دولت یازدهم ایران به لبنان اعلام شده است.

ظریف دهه سوم دی ماه سال 1392 نیز به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم به لبنان سفر کرده است.

وی درسفر گذشته خود به لبنان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دیدار و گفت وگو کرده بود.
وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است فردا چهارشنبه در پایان سفر به لبنان، بیروت را به مقصد دمشق برای گفت وگو با مقامات ارشد سوری ترک کند.

وی قرار بود قبل از بیروت عازم ترکیه شود که این سفر به زمانی دیگر موکول شد.

سفر به پاکستان، هند و روسیه از جمله برنامه های کاری چند روز آینده دکتر ظریف اعلام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین