کد خبر: ۳۱۴۰۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
همه جریان‌های سیاسی باید گزارش مالی شفاف ارائه کنند

نباید اجازه داد پول‌های کثیف سرنوشت کشور را رقم بزند

احمد حکیمی‌پور، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات معتقد است همه جریان‌های سیاسی باید گزارشی شفاف از مسائل مالی خود به مردم ارائه کنند. به گفته وی حجم اخباری که در مورد پول‌های بدون سند و فساد مالی منتشر می‌شود با حجم پاسخگویی‌ها تناسبی ندارد و نباید اجازه داد پول‌های کثیف در سرنوشت کشور تاثیر گذار باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- احمد حکیمی‌پور، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات  با بیان این که ما در کشور دیوان محاسبات و سازمان بازرسی را داریم که این سازمان‌ها باید ادعاهای مطرح شده را بررسی کنند، گفت: این سازمان‌ها باید بگویند این ادعاهایی که مطرح می‌شود به کجا رسیده است و این مساله به طور شفاف به مردم گزارش شود. این مسائل در جامعه بسیار مطرح شده و افکار عمومی کنجکاو است بداند این اعداد و ارقامی که هراز گاهی در رسانه‌ها مطرح می‌شود چقدر صحت دارند و مراجع ذی ربط نیز باید به این خواست عمومی توجه کنند. 

این عضو اصلاح‌طلب سورای شهر تهران با تاکید بر این که چنین ادعاهایی در ارتباط با دولت نهم و دهم وجود دارد، گفت: زمانی که احمدی‌نژاد شهردار تهران بود نیز صحبت هایی از پول های بدون سند بود که از سوی شهردار بعدی و برخی افراد مطرح شد اما کماکان به آن پاسخ داده نشده است. برخی مسائل وقتی در رسانه ها مطرح می شود باید مردم بدانند که به کجا رسیده است. اصولا هر گونه استفاده از امکانات مردم، بیت المال و امکانات ملی  در فعالیت های سیاسی غیرقانونی است و به نوعی سو استفاده از موقعیت است که به هیچ وجه قانون چنین اجازه ای نمی دهد.

وی ادامه داد: مسائل مالی به ویژه در فعالیت های سیاسی باید کاملا شفاف باشد. احزاب، افراد و محافلی که فعالیت سیاسی می کنند باید درون محوطه شیشه ای قرار گرفته و درمورد مسائل مالی شفاف باشند. باید مشخص شود منابع مالی آنان چگونه تامین می شود و طبیعتا نباید از بیت المال باشد.

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان این که اگر چنین منابع مالی که در جامعه مطرح می شود در دست کسانی وجود داشته باشند و بخواهند این پول ها را وارد انتخابات کنند، فضای سیاسی کشور را آلوده کرده  یک انتخبات سالم و مردمی را به طور کامل زیر سوال می برد، گفت: برخی از نزدیکان دولت نهم و دهم به علت فساد مالی بازداشت شده اند، بنابر این در آن دولت  فساد مالی وجود داشته است اما افکار عمومی با چنین مسائلی قاطع برخورد می کند. ما می گوییم چنین مسائلی که به بی انظباطی مالی و سو استفاده از موقعیت برمی گردد باید برسی جدی شود. متاسفانه حجم اخباری که درزمینه فساد مالی مطرح می شود با میزان پاسخگویی آن چندان تناسبی ندارد.

حکیمی‌پور با تاکید بر این که سرمایه اصلی اصلاح‌طلبان در واقع همان پایگاه مردمی آن‌ها است، گفت:اصلاح طلبان هیچ گاه در فعالیت ها سیاسی و انتخابات از خط متعارف و معقول درهزینه ها خارج نشده اند و همواره و در فعالیت هایی که بعد از انتخابات داشته اند گزارش های مالی را به افکار عمومی ارائه کردند که آخرین آن ها نیز انتخابات شورای شهر بود که مسئولان اتخاباتی گزارش کامل را ارائه کردند.

وی ادامه دارد: اصلاح‌طلبان در این زمینه پیشگام هستند که فعالیت‌های خود را در به افکار عمومی ارائه دهند.ما متکی به توان تشکیلاتی و سازمان رای خود هستیم و جریان اصلاح طلبان خوشبختانه  بری از استفاده از رانت و سو استفاده از منابع عمومی است. حتی زمانی که دولت در اختیار اصلاح طلبان هم قرار داشت چنین شائبه هایی در مورد اصلاح‌طلبان مطرح نشد.

حکیمی پور در پایان گفت: همه جریان‌های سیاسی نیز باید مانند اصلاح‌طلبان عمل کنند و این اصول کار سیاسی صحیح و قانون مند است. اکنون افکار عمومی بیش از هر زمان دیگر این انتظار را دارد که مسائل مالی با شفافیت گزارش شود و در غیر این صورت چنین شائبه هایی برای مردم ایجاد دغدغه می کند. نباید پول های کثیف و پول هایی که منابع آن ها مشخص نیست بیاید و سرنوشت کشور را رقم بزند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
باشه تا به شون بگم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین