کد خبر: ۳۱۴۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴

اعلام علت تاخیر پروازهای فرودگاه امام

ساعت ۲۱:۳۴ شب گذشته یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان به شماره پرواز ۰۷۷ که فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد شانگهای ترک کرده بود، به علت مشاهده نقص فنی در سیستم هیدرولیک به فرودگاه برگشت.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت :‌ ساعات پایانی روز گذشته به دلیل بروز نقص فنی در سیستم هیدرولیک ایرباس ماهان و نشت روغن روی باند فرودگاه، انجام پروازها تا زدودن کامل روغن از روی باند لغو و سبب تأخیر برخی پروازهای امروز شد. 
 
حمیدرضا سیدی ضمن عذرخواهی از مسافرانی که با تاخیر پروازی مواجه شدند ؛ اعلام  کرد بروز این مشکل به علت نداشتن باند دوم در فرودگاه امام است که در سال‌های گذشته برای توسعه آن تلاش جدی نشد. 
 
وی ادامه دارد: ترمینال این فرودگاه برای 5 میلیون مسافر طراحی شده است که در حال حاضر با ظرفیت 7 میلیون در حال خدمات رسانی است اما هنوز کیفیت خدمات مناسب و در شأن مسافران فرودگاه نیست. 
 
حمیدرضا سیدی  افزود : خوشبختانه به مسافران آسیبی وارد نشد، اما سیستم هیدرولیک هواپیما قفل ‌و موجب نشت روغن در سطح باند فرودگاه شد و هواپیما را تا ساعت 3:30 بامداد امروز از باند خارج و سطح باند را از این آلودگی پاک کردیم . 
  
وی گفت : تعدادی از پروازهای ورودی به فروگاه امام خمینی (ره) مانند پرواز ماهان‌ایر از استانبول، پرواز ترکیش ایرلاین از استانبول و پرواز ایرلاین اتریشی از وین مجبور به استفاده از فرودگاه اصفهان شد و پس از نشست در این فرودگاه و سوخت‌گیری مجدد، حدود ساعت 6 تا 7 صبح وارد فرودگاه امام (ره) شد. 
  
سیدی افزود : همه پروازهای خروجی فرودگاه امام (ره) با تأخیر مواجه شده است و پروازهای ترکیش ایرلاین به استانبول و ایرلاین اتریشی به وین، به علت پُرشدن سقف پروازی کرو پروازی، پروازهای خود را باطل کردند و مسافران هم  به هتل فرودگاهی منتقل شدند.
 
ساعت 17 امروز این پروازها انجام خواهد شد. 
 
مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) گفت : پیشرفت فیزیکی احداث ترمینال‌های زیارتی سلام و ایرانشهر مطلوب ارزیابی می‌شود و باند دوم فرودگاه نیز در حال ساخت است و تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین