کد خبر: ۳۱۴۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

مظنون به بمب گذاری تایلند +عکس

پلیس احتمال می دهد که مظنون اصلی خارجی باشد اما در عین حال این احتمال را مطرح کرده که این فرد از طریق گریم چهره‌اش را تغییر داده باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
پلیس تایلند اعلام کرده که بمبگذاری مرگبار روز دوشنبه در معبد هندوها در بانکوک توسط یک "شبکه" انجام شده است.

به گزارش بی بی سی، پلیس هم اکنون به دنبال یک "مرد خارجی ناشناس" است که تصاویر متعددی از وی منتشر شده است.

مقامات تایلندی برای اطلاعاتی که به دستگیری مظنون منجر شود حدود ۲۸ هزار دلار جایزه تعیین کرده اند.

تصاویر مظنون اصلی از فیلم ویدیوئی یک دوربین سی‌سی‌تی‌وی در معبد محل انفجار گرفته شده و مردی را در پیراهن زرد نشان می‌دهد که کوله پشتی بزرگی را همراه دارد. تصاویر بعدی او را بدون کولی پشتی نشان می‌دهد. به همین خاطر گمان می رود که بمب در کوله پشتی مظنون جاسازی شده بود.

دو نفر دیگر نیز که در این تصاویر در کنار مظنون دیده می شوند تحت تعقیب قرار دارند.

پلیس احتمال می دهد که مظنون اصلی خارجی باشد اما در عین حال این احتمال را مطرح کرده که این فرد از طریق گریم چهره‌اش را تغییر داده باشد.

پروات تاورنسیری، رئیس پلیس تایلند، روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: "او مطمئنا این کار را به تنهایی انجام نداد. این یک شبکه است."

انفجار روز دوشنبه در معبد اراوان بیش از ۲۰ کشته و ۱۲۰ زخمی برجای گذاشت. هشت تن از کشته شدگان این انفجار از جهانگردان خارجی بوده‌اند.

دو روز پس از آن واقعه مرگبار، معبد بار دیگر به روی عموم باز شده است.

به گفته منابع پلیس، بمب دیگری نیز در محل کار گذاشته شده بود اما ماموران توانستند آن را قبل از انفجار خنثی کنند.

پرایوث چان‌اوچا، نخست وزیر تایلند وعده داده است که دولت تمام توان و امکانات خود را برای یافتن و مجازات عامل یا عاملان بمب‌گذاری به کار بگیرد.

وی گفت که اگرچه قبلا بانکوک شاهد انفجارهای کوچکی بوده، اما عاملان بمب‌گذاری اخیر خواسته‌اند بیشترین تلفات و خسارات را وارد کنند. او گفت: "آنان اقتصاد و صنعت جهانگردی ما را هدف قرار دادند."

در دهه‌های اخیر، چند مورد بمب‌گذاری از تایلند گزارش شده که گروه‌های اسلامگرای تجزیه طلب مسئولیت آنها را بر عهده گرفته‌اند.

آقای چان‌اوچا از مردم خواسته است تا وحدت خود را حفظ کنند و به رسانه‌های خبری توصیه کرد که تنها اطلاعات موثق و سازنده را منتشر کنند و از انتشار شایعات بی‌پایه و ایجاد نگرانی در میان مردم خودداری ورزند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت انفجار روز گذشته را برعهده نگرفته و انگیزه بمب‌گذاری نیز نامعلوم است.

روز سه‌شنبه نیز انفجار کوچکی در یک اسکله کوچک مسافری در بانکوک روی داد اما به کسی آسیب نرساند. تصاویری که از این انفجار در رسانه‌های اجتماعی انتشار یافته انفجار کوچکی را نشان می‌دهد که دود سفیدی از آن برخاسته و مردم در حال فرار از محل هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین