کد خبر: ۳۱۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۶

نهضت فلسطين سرنوشت آينده‌ اسلام را مشخص مي‌كند

آفتاب‌‌نیوز :  محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهور كشورمان در اين ديدار با بيان اين‌كه مساله‌ي فلسطين، مساله‌ امت اسلام است، تصريح كرد: همه موظفيم در برابر تكليف ديني و الهي در خدمت نهضت فلسطين باشيم.

وي اظهار داشت: نهضت فلسطين، نهضت يك گروه در يك محدوده جغرافيايي خاص نيست، بلكه نهضتي است به نمايندگي از امت اسلام كه سرنوشت آينده اسلام را مشخص مي‌كند و حساسيت دشمنان اسلام نسبت به فلسطين نيز از همين مساله نشات مي‌گيرد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه پافشاري بر اصول رمز پيروزي است، آرمان اصلي دنياي اسلام را آزادي كل سرزمين فلسطين، بازگشت آوارگان و تشكيل حكومت مردمي در فلسطين دانست.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر حفظ عزت اسلام، اظهار داشت كه اصل پيروزي از جانب خداست، توكل به خدا و حفظ اخلاص رمز پيروزي بر دشمنان است.

رييس جمهور در ادامه، ضمن تاكيد بر حفظ وحدت، خواستار تلاش تمام گروه‌هاي مقاومت در جهت انسجام و وحدت و نيز خدمتگزاري به مردم شد.

خالد مشعل، رهبر حماس نيز در اين ديدار با بيان اين كه ملت فلسطين، حماس و دنياي اسلام به مواضع جمهوري اسلامي ايران عليه رژيم غاصب صهيونيستي چه در عرصه داخلي و چه بين‌المللي افتخار مي‌كند، از تلاش‌هاي ايران در راستاي خدمت به ملل مسلمان و جهان اسلامي تقدير كرد.

رهبر حماس با اشاره به فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي حماس و نيز تشريح اوضاع داخلي فلسطين، استمرار نهضت مقاومت در برابر زورگويي‌هاي رژيم غاصب را موجب پيروزي و نيز عقب‌نشيني رژيم صهيونيستي و بازپس‌گيري بخش‌هايي از سرزمين اشغالي دانست.

وي به سياست‌هاي ناموفق آمريكا در قبال مسايل منطقه‌يي و بحران عراق اشاره كرد و گفت: امروز موجي از اعتراض و ناخرسندي نسبت به خط مشي آمريكا در منطقه، آسيا و اروپا به وجود آمده است.

خالد مشعل با بيان اين كه حماس پايبند به حقوق حقه ملت فلسطين و بازپس‌گيري تمام سرزمين خود از جمله قدس شريف است، گفت: ما مشروعيت اسرائيل را نمي‌پذيريم و پايبند به راه‌حل مقاومت براي پايان اشغالگري و بازگشت آوارگان هستيم.

وي هم‌چنين از مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال مساله فلسطين و بيان عدم مشروعيت رژيم صهيونيستي قدرداني كرد و خواستار حمايت بيش از پيش ايران از نهضت مقاومت گرديد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین